- Camionul electric de mare tonaj va defini un nou standard în ceea ce privește tehnologia, durabilitatea, designul și profitabilitatea.
- Pe termen lung, eActros 600 va înlocui majoritatea camioanelor diesel din segment
- Autonomie de 500 de kilometri fără încărcare intermediară
- eActros poate parcurge zilnic peste 1.000 de kilometri dacă există posibilitatea de încărcare intermediară în timpul pauzelor pentru șoferi prevăzute de lege
- Greutate brută combinată de până la 44 de tone
- Sarcină utilă de aproximativ 22 de tone cu semiremorcă standard
- Disponibil la comandă din acest an. Startul producției de serie, planificată pentru sfârșitul anului 2024
- Noul design al cabinei șoferului, caracterizat de o aerodinamică eficientă[1]
- Posibilitatea de a economisi peste 80% din emisiile de CO2[2] pe durata întregului ciclu de viață, în comparație cu un camion diesel
Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: „eActros 600 reprezintă transformarea transportului rutier de marfă și tranziția către neutralitatea CO2 mai mult decât oricare alt autocamion pe care l-am produs până în prezent. Modelul dispune de o tehnologie de propulsie extrem de inovatoare ce poate oferi clienților noștri o eficiență energetică deosebit de ridicată și, prin urmare, profitabilitate. Acest lucru face ca intrarea în e-mobilitate să fie și mai atractivă pentru operatorii de flote.”
Mercedes-Benz Trucks a dezvăluit versiunea de serie a primului camion electric cu baterii pentru transportul pe distanțe lungi.
Producătorul a prezentat Mercedes-Benz eActros 600 astăzi, în premieră mondială, în fața unei audiențe internaționale, în cadrul unui eveniment organizat la sud de Hamburg. Cu acest camion electric de mare tonaj, Mercedes-Benz Trucks intenționează să definească noul standard în transportul rutier de marfă – în ceea ce privește tehnologia, durabilitatea, designul și profitabilitatea pentru operatorii de flote electrice.
Capacitatea ridicată a bateriei, de peste 600 de kilowați-oră – de unde și denumirea modelului 600 – și o nouă punte de tracțiune electrică deosebit de eficientă, dezvoltată în interiorul companiei, permit e-camionului să atingă o autonomie de 500 de kilometri fără încărcare intermediară. Prin urmare, eActros 600 va putea parcurge semnificativ mai mult de 1.000 de kilometri pe zi. Acest lucru este posibil prin încărcarea intermediară în timpul pauzelor pentru șoferi prevăzute de lege – chiar și fără încărcare de mare putere. Aproximativ 60% dintre cursele pe distanțe lungi ale clienților Mercedes-Benz Trucks din Europa sunt oricum mai scurte de 500 de kilometri, ceea ce înseamnă că infrastructura de încărcare la depou și la punctele de încărcare și descărcare sunt suficiente în astfel de cazuri. Pentru toate celelalte utilizări, extinderea continuă a infrastructurii publice de încărcare este vitală pentru ca autocamionul electric să devină viabil pentru transportul pe distanțe lungi în întreaga Europă. Pe lângă încărcarea CCS cu o putere de până la 400 kW, eActros 600 va permite ulterior și încărcarea megawatt (MCS). Odată cu începerea vânzărilor, clienții pot comanda o versiune cu această opțiune de încărcare preinstalată. Bateriile pot fi încărcate de la 20 la 80% în aproximativ 30 de minute[3] la o stație de încărcare adecvată cu o putere de aproximativ un megawatt.
Vehiculul este proiectat din punct de vedere tehnic pentru o greutate brută combinată de până la 44 de tone. În UE, cu o semiremorcă standard, eActros 600 are o sarcină utilă de aproximativ 22 de tone. În unele cazuri, legislația națională poate permite o sarcină utilă mai mare. Din punct de vedere vizual, e-truck-ul se caracterizează printr-un design fundamental nou, purist, cu linii clare și o formă aerodinamică. În ceea ce privește rentabilitatea pentru operatorii de flote, camionul electric este menit să stabilească noi standarde, înlocuind pe termen lung majoritatea camioanelor diesel în importantul segment de transport pe distanțe lungi. Nucleul conceptului Mercedes-Benz Trucks pentru transportul pe distanțe lungi cu baterii electrice este acela de a oferi clienților o soluție holistică constând în tehnologia vehiculului, consultanță, infrastructură de încărcare și servicii.
Vânzările modelului eActros 600 încep în acest an. Startul producției de serie este planificat pentru sfârșitul anului 2024. Pe lângă capul tractor eActros 600, Mercedes-Benz Trucks va produce, încă de la lansarea pe piață, și variante de șasiu carosat, pentru a acoperi și alte aplicații pretabile pentru transportul complet electric. În prezent, se construiește o flotă de aproximativ cincizeci de vehicule demo, care urmează să fie supuse testelor practice și integrate în operațiunile de transport ale primilor clienți.
Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: „eActros 600 reprezintă transformarea transportului rutier de marfă și tranziția către neutralitatea CO2 mai mult decât oricare alt autocamion pe care l-am produs până în prezent. Modelul dispune de o tehnologie de propulsie extrem de inovatoare ce poate oferi clienților noștri o eficiență energetică deosebit de ridicată și, prin urmare, profitabilitate. Acest lucru face ca intrarea în e-mobilitate să fie și mai atractivă pentru operatorii de flote.”
Prețul energiei electrice și sistemul de taxare sunt decisive pentru rentabilitate în comparație cu camioanele diesel
Perioada de timp în care operatorii ce integrează eActros 600 în transportul pe distanțe lungi pot atinge paritatea costurilor cu un camion diesel comparabil diferă de la o țară la alta, în special în funcție de prețul energiei electrice, al motorinei și de sistemul de taxare. De exemplu, Franța și Germania, țări de tranzit mare, unde prețul energiei electrice este scăzut și care vizează introducerea de taxe suplimentare în funcție de clasa CO2 a vehiculelor, încurajează tranziția la flote electrice prin asigurarea unui efect pozitiv asupra costurilor operaționale. Acest lucru înseamnă că eActros 600 poate fi mai profitabil decât un camion diesel pentru transportul pe distanțe lungi în perioada medie de deținere a vehiculului de aproximativ cinci ani sau după aproximativ 600.000 de kilometri – în ciuda unui preț de achiziție care este de aproximativ două până la două ori și jumătate mai mare comparativ cu echivalentul diesel. Subvenționarea de către guvern a camioanelor electrice și a infrastructurii de încărcare este o altă pârghie cheie în accelerarea tranziției la electromobilitate.
Reducere cu peste 80% a emisiilor de CO2 pe durata întregului ciclu de viață, în comparație cu autocamioanele diesel
Amprenta de CO2 a eActros 600 depinde, în mare măsură, de mixul de energie electrică utilizat pentru propulsie. Cu actualul mix energetic european, eActros 600 realizează economii de CO2 de aproximativ 40 la sută în comparație cu un Actros diesel comparabil, respectiv de peste 80 la sută pe parcursul întregului ciclu de viață al produsului, de aproximativ zece ani, dacă este utilizată energie din surse complet regenerabile. Acest lucru corespunde unor economii de aproximativ 370, respectiv 775 de tone de CO2. Prin urmare, eActros 600 poate compensa amprenta de CO2 mai mare la ieșirea din uz datorată bateriilor sale în al doilea sau primul an de funcționare în transportul pe distanțe lungi[4].
E-mobilitate în transportul rutier pe distanțe lungi, cu diverse oportunități pentru operatorii de flote
Electrificarea transportului rutier pe distanțe lungi va schimba modelul de afaceri al companiilor de transport și va crea oportunități pentru un avantaj competitiv pe mai multe niveluri. De exemplu, din ce în ce mai mulți clienți ai companiilor de transport acordă importanță transportului neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 – furnizorii care nu pot îndeplini această cerință vor pierde. Cu toate acestea, efectele electrificării depășesc însă simpla achiziție de camioane electrice pentru a înlocui camioanele diesel și crearea unei infrastructuri de încărcare. Mulți operatori de flote vor fi nevoiți să calculeze foarte atent prețul per kilometru, cu marje de profit de o singură cifră. Însă datorită prețurilor mai mici pentru electricitate și taxe de drum, ei pot câștiga mai mulți bani cu fiecare kilometru parcurs cu energie electrică decât cu un autocamion diesel, astfel că integrarea eActros 600 în flotele lor va fi una rentabilă. Acest lucru se poate întâmpla chiar și în cazul în care șoferii cumpără energia electrică pe drum la un preț mai mare decât în propriul depou deoarece costurile pot fi în continuare, în general, semnificativ mai mici decât în cazul camioanelor diesel. În primul rând, acest lucru înseamnă că investiția mai mare în vehiculul electric se amortizează mai repede și, în al doilea rând, pot funcționa din ce în ce mai economic în acest mod.
Tehnologia eficientă a bateriilor LFP
Modelul eActros 600 are trei pachete de baterii, fiecare cu 207 kWh[5]. Acestea oferă o capacitate totală instalată de 621 kWh. Bateriile se bazează pe tehnologia celulelor de fosfat de litiu-fier (LFP) și sunt caracterizate de o durată de viață lungă. Inginerii de dezvoltare de la Mercedes-Benz Trucks au proiectat eActros 600 pentru a îndeplini aceleași cerințe privind durabilitatea vehiculului și a componentelor ca și un Actros convențional comparabil de mare tonaj pentru distanțe lungi. Aceasta înseamnă până la 1,2 milioane de kilometri în zece ani de funcționare. După această perioadă de utilizare, starea de sănătate a bateriei ar trebui să fie în continuare de peste 80 la sută. În plus, spre deosebire de alte tehnologii de celule de baterii, aproximativ 95 la sută din capacitatea instalată poate fi utilizată cu tehnologia LFP. Acest lucru face posibilă o autonomie mai mare cu aceeași capacitate instalată a bateriei.
Tehnologie de propulsie inovatoare – Predictive Powertrain Control în eActros 600
Mercedes-Benz Trucks a dezvoltat o nouă punte electrică de 800 de volți, cu două motoare electrice și o transmisie cu patru trepte, special pentru utilizarea în transportul greu pe distanțe lungi. Motoarele electrice generează o putere continuă de 400 kW, precum și o putere de vârf de 600 kW și asigură o accelerație puternică, un confort de conducere ridicat și o dinamică de conducere ridicată. Puterea maximă a motorului este disponibilă în cea mai mare parte a timpului, fără aproape nicio întrerupere a cuplului.
În plus, cu un stil de conducere anticipativ, energia electrică poate fi recuperată și restocată în bateriile modelului eActros 600. Recuperarea solicită mai puțin frânele eActros 600, ceea ce reprezintă un efect secundar pozitiv. În funcție de situație, șoferul poate alege între cinci niveluri diferite de recuperare. Conducerea cu o singură pedală poate fi, de asemenea, activată opțional pe ecranul tactil din cockpit-ul digital – adică decelerare prin recuperare cu acționare redusă a frânei mecanice.
Modelul eActros 600 dispune de controlul predictiv al vitezei de croazieră (Predictive Powertrain Control – PPC), care a fost special adaptat la sistemul de propulsie electrică. PPC ține cont de topografie, cursul drumului și semnele de circulație pentru a aborda automat cel mai eficient stil de conducere. Informațiile primite de la sistemul de navigație sunt acum incluse pentru a facilita o mai bună recunoaștere a situației traficului. Astfel, șoferul poate evita frânarea, accelerarea și schimbarea inutilă a vitezelor și poate exploata energia bateriei cât mai eficient posibil.
Prin intermediul sistemului Multimedia Cockpit Interactive 2 instalat standard în eActros 600, șoferul este informat în permanență despre nivelul de încărcare a bateriilor, autonomia rămasă, precum și despre consumul de energie actual și mediu. Managerii de flote pot utiliza soluții digitale pentru gestionarea eficientă a flotei lor prin intermediul portalului Fleetboard. Acestea vor include, încă de la început, un sistem de gestionare a încărcării dezvoltat individual, cum ar fi un control inteligent al tuturor proceselor dintre eActros 600 și infrastructura de încărcare, precum și un jurnal de bord cu informații detaliate despre timpii de conducere, de staționare și de încărcare, precum și date despre consum. Va exista, de asemenea, un instrument de cartografiere care arată în timp real unde se află în prezent un vehicul, indiferent dacă acesta se află în mers, în staționare sau la încărcare și care este nivelul de încărcare al bateriei.
Noul design aerodinamic al cabinei șoferului
Noul design al cabinei șoferului modelului eActros 600 se caracterizează printr-o aerodinamică deosebit de eficientă. Acest lucru este realizat cu ajutorul capotei frontale mari, complet închise și rotunjite, a unei bare de protecție optimizate, inclusiv a panourilor de sub caroserie, a unui acces al șoferului îmbunătățit din punct de vedere aerodinamic și a paravânturilor extinse concepute ca niște vele. Deflectoarele de aer de pe stâlpii A, un spoiler suplimentar pe acoperiș și un compartiment motor etanș completează îmbunătățirile aerodinamice aduse cabinei. Pe lângă acestea, cabina este echipată cu plăcuțe de treaptă din aluminiu, un nou concept de faruri cu faruri cu LED-uri matriciale și o bandă luminoasă cu LED-uri. Mercedes-Benz Trucks comercializează cabina sub denumirea “ProCabin”.
În special în cazul camioanelor electrice cu baterii exploatate pe distanțe lungi, aerodinamica îmbunătățită are o importanță decisivă, deoarece rezistența aerului este unul dintre principalii factori care influențează consumul de energie. În plus, rezistența redusă a aerului înseamnă că se poate recupera mai multă energie prin recuperare, ceea ce duce la extinderea autonomiei.
Extinderea părții frontale cu 80 de milimetri a făcut posibilă obținerea formei deosebit de aerodinamice a noii cabine. Această formă aerodinamică a fost dezvoltată printr-o multitudine de simulări interne ale fluxului de aer, precum și prin măsurători în tunelul aerodinamic și pe șosea. Acest lucru a permis ca valoarea cW a ProCabin să fie redusă cu nouă procente în comparație cu cabina Actros aflată în prezent în producția de serie. Această îmbunătățire aerodinamică reduce consumul de energie al vehiculului și contribuie decisiv la autonomia de 500 de kilometri[6] obținută de eActros 600.
Prize de putere pentru echipamente de lucru sau semiremorci frigorifice
Mercedes-Benz Trucks a dezvoltat două prize de putere pentru eActros 600. Priza de putere electromecanică face posibilă, de exemplu, operarea echipamentelor de lucru hidraulice sau mecanice, cum ar fi semiremorcile basculabile, cu podea glisantă sau silozuri. O altă soluție este priza de putere electrică de curent continuu sau alternativ. În cazul celei din urmă, un invertor transformă curentul continuu din rețeaua de înaltă tensiune în curent alternativ. Acest lucru înseamnă că pot fi operate, de exemplu, soluții pentru boxuri sau semiremorci frigorifice. În funcție de versiune, diferitele aplicații de priză de putere acoperă o gamă de putere cuprinsă între 22 și 90 kW, deservind astfel toate utilizările obișnuite în transportul pe distanțe lungi și de distribuție. Interfețele industriale standard de astăzi, care au fost verificate și testate, vor rămâne disponibile din fabrică pentru eActros 600. Avantajele acestor soluții în comparație cu funcționarea anterioară pe bază de motorină sunt în special neutralitatea locală în ceea ce privește emisiile de CO2, precum și reducerea zgomotului, ceea ce este deosebit de relevant pentru utilizarea în orașe și zone rezidențiale. Designul compact al sistemelor permite în continuare operarea eActros 600 ca tractor cu semiremorcă standard – o mare valoare adăugată pentru operatorii de transport care pot utiliza vehiculul pentru o gamă largă de aplicații.
Design sonor futurist pentru sistemul de avertizare acustică
eActros 600 este foarte silențios pe șosea, în beneficiul șoferului și al mediului înconjurător. Pentru a se asigura că, de exemplu, utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii sau bicicliștii, pot totuși să observe autocamionul electric în împrejurimile lor, acesta este echipat cu un sistem extern de alertă acustică a vehiculului (AVAS), în conformitate cu cerințele legale. În funcție de condițiile de conducere, sunt redate sunete pentru mersul înainte sau înapoi. În plus, sunetul variază în funcție de viteza vehiculului și de poziția pedalei de accelerație, astfel încât este posibilă o bună percepție acustică în traficul urban. Spectrul sonor futurist al AVAS din eActros 600 este conceput pentru a ține cont de aspectul unui vehicul greu și pentru a contribui la o mai bună recunoaștere în traficul urban.
Noi repere pentru sistemele de asistență pentru siguranță
Cu eActros 600, Mercedes-Benz Trucks avansează în viziunea sa de conducere cu risc redus de accidente. La fel ca și în anii precedenți, în cazul vehiculelor producătorului, sistemele de asistență pentru siguranță disponibile depășesc cu mult cerințele legale obligatorii. Acest lucru este valabil și în ceea ce privește Regulamentul general de siguranță adoptat de Comisia Europeană, care stipulează ca, de la jumătatea anului 2024, toate vehiculele noi să fie prevăzute în configurația standard cu anumite sisteme de siguranță. Conceptul de siguranță al modelului eActros 600 se bazează pe dezvoltarea continuă a sistemelor de asistență pentru siguranță verificate și testate. Baza este reprezentată de o platformă electronică complet nouă, ce se folosește de fuziunea senzorilor pentru a combina datele radarului și ale camerei pentru a obține o vedere și mai amplă asupra împrejurimilor vehiculului. În acest scop, platforma electronică oferă o procesare a datelor de 20 de ori mai mare. În total, cei șase senzori instalați – 4 radare cu rază scurtă de acțiune și un radar cu rază lungă de acțiune – precum și camera multifuncțională din parbriz acoperă un unghi de 270 de grade în jurul vehiculului.
Fuziunea senzorilor oferă beneficii pentru toate sistemele de asistență pentru siguranță instalate în eActros 600
Unghiul de vizibilitate semnificativ mărit sporește și mai mult eficiența sistemelor respective de asistență pentru siguranță – inclusiv Active Brake Assist 6 (ABA 6), Frontguard Assist, Active Sideguard Assist 2 (ASGA 2) și Active Drive Assist 3 (ADA 3). Datorită procesării superioare a datelor și a conectării în rețea a tuturor senzorilor, se poate câștiga timp prețios pentru a reacționa cât mai rapid la condițiile de trafic, acolo unde este necesar și, în mod ideal, pentru a evita complet accidentele sau cel puțin pentru a le atenua consecințele.
Datorită vizualizării la 270 de grade, ce permite recunoașterea îmbunătățită a pericolelor și monitorizarea mai multor benzi, ABA 6 – sistemul de asistență la frânarea de urgență – poate reacționa mai rapid în situații critice, cum ar fi schimbarea benzilor de circulație sau capetele staționare ale ambuteiajelor în curbele tipice pentru autostrăzi.
ABA 6 este capabil să reacționeze nu numai la persoanele în mișcare și la bicicliști, fie că se află pe aceeași bandă, fie că traversează sau vin din sens opus, ci și la pietonii staționari, cu frânare de urgență automată de până la o viteză a vehiculului de 60 km/h. În plus, noul Frontguard Assist poate avertiza șoferul, vizual și acustic, cu privire la utilizatorii vulnerabili ai drumului aflați direct în fața autocamionului, în special în situații agitate, cum ar fi la plecarea de pe loc sau în intersecții.
În timp ce versiunea anterioară a Active Sideguard Assist (ASGA 1) monitoriza lungimea întregului ansamblu cap tractor-semiremorcă plus doi metri în față, până la un metru în spate și până la 3,75 metri în dreapta adiacentă vehiculului, fuziunea senzorilor mărește raza de monitorizare cu ASGA 2 până la șapte metri în față, 30 de metri în spate și 4,25 metri în dreapta. În plus, ASGA 2 are o nouă zonă de monitorizare pe partea șoferului.
Extinderea unghiului de vizionare spre stânga este, de asemenea, asociată cu o valoare adăugată semnificativă pentru ADA 3, sistemul ce permite conducerea semiautonomă (nivel 2). Cea de-a treia generație a sistemului ADA este acum capabilă să ghideze automat autocamionul înapoi pe banda sa de circulație dacă există riscul unei coliziuni atunci când, de exemplu, șoferul dorește să se îndrepte spre stânga pentru a depăși, dar a ratat un vehicul care se apropie din spate.
Servicii inteligente
Mercedes-Benz Complete, cel mai cuprinzător plan de service din portofoliul producătorului, este disponibil pentru eActros 600. Acesta include întotdeauna Mercedes-Benz Uptime – serviciul de telediagnoză complet automatizat, ce monitorizează în timp real starea diferitelor sisteme de la bordul autocamionului, ceea ce permite detectarea și rezolvarea condițiilor critice. Vizitele neplanificate la atelier pot fi reduse prin gruparea cerințelor de reparații și întreținere identificate. Cauzele previzibile ale defecțiunilor pot fi detectate din timp și, în mare măsură, pot fi evitate cu ajutorul Centrului de asistență pentru clienți Daimler Truck.
Prin intermediul portalului pentru clienți My TruckPoint, companiile de transport pot activa serviciul digital TruckLive. TruckLive este punctul central de intrare în lumea serviciilor digitale și leagă clienții de vehiculele lor și de partenerul Mercedes-Benz Trucks respectiv. În prezent, serviciul cuprinde cele două funcții “Managementul întreținerii” și “Trafic live”. “Managementul întreținerii” oferă clienților o planificare îmbunătățită a întreținerii prin prognozarea în timp real a intervalelor de întreținere, precum și transparență asupra stării vehiculelor lor, de la uzura frânelor până la presiunea din pneuri. Datorită utilizării datelor de trafic în timp real, “Live Traffic” face posibilă reducerea duratei de călătorie și planificarea mai precisă a orelor de sosire.
Pentru încărcarea camioanelor electronice la stațiile publice de încărcare din afara depoului clientului, Mercedes ServiceCard va oferi, de asemenea, un card eCharge ca o extensie a cardului de carburant MSC deja existent la lansarea modelului eActros 600. Acest lucru înseamnă că Mercedes ServiceCard va rămâne un partener de procesare pentru facturarea fără numerar a costurilor de încărcare și în viitor.
Consultanță și servicii end-to-end privind electrificarea flotei și a depoului
Cu gama de servicii de consultanță “eConsulting”, care constituie o parte a ecosistemului cuprinzător pentru îmbunătățirea costurilor totale legate de e-camioane, Mercedes-Benz Trucks oferă deja asistență clienților în ceea ce privește electrificarea flotelor și a depourilor lor. În acest context, accentul se pune pe consultanță privind alegerea camionului electric potrivit, dar și pe planificarea, construcția și configurarea infrastructurii de încărcare și conectarea la rețea. În plus, consultanții de la Mercedes-Benz Trucks pot ajuta la identificarea unor potențiale subvenții publice pentru infrastructură și vehicule. Pentru proiectarea depoului, Mercedes-Benz Trucks face echipă cu parteneri selectați. Producătorul intenționează să extindă în mod constant gama de servicii. De la jumătatea anului 2024, Mercedes-Benz Trucks va vinde, de exemplu, stații de încărcare și servicii de mentenanță profesioniste pentru a asigura un proces de încărcare fără probleme și disponibilitate maximă a vehiculelor. Obiectivul este de a oferi clienților un pachet global eficient din punct de vedere al costurilor, de la generarea de energie până la infrastructura de încărcare adecvată, pentru a le permite intrarea în e-mobilitate. În acest scop, Mercedes-Benz Trucks își va extinde rețeaua de parteneri în întreaga Europă.
Servicii financiare dintr-o singură sursă
Transformarea către transportul durabil este susținută de soluții integrate de finanțare și asigurare atât pentru eActros 600, cât și pentru infrastructura de încărcare. Ofertele de finanțare acoperă toate produsele, de la simpla utilizare cu servicii integrate până la proprietate. În plus, Daimler Truck Financial Services cooperează cu Marsh, care este, după propriile cuvinte, cel mai important broker de asigurări din lume, negociind produse de asigurare eficiente și accesibile și oferind servicii adaptate la nevoile de afaceri ale clienților.
Producție aliniată la durabilitate și flexibilitate
eActros 600 va fi asamblat pe linia de producție existentă la cea mai mare fabrică de camioane a Mercedes-Benz Trucks – Wörth am Rhein – în paralel și în mod flexibil alături de camioanele cu propulsie diesel. La Wörth, vor fi instalate și unele componente electrice provenite de la uzinele Mercedes-Benz din Mannheim, Gaggenau și Kassel. La fel ca și fabrica din Wörth, cele trei locații vor fi transformate în centre de competență pentru transportul fără emisii. Asamblarea camioanelor în Wörth are loc în mai multe etape, ce include printre altele instalarea punții electrice, a bateriilor de înaltă tensiune și a cutiei frontale, care este un modul tehnologic complex cu mai multe unități de control, componente de înaltă tensiune și un compresor de aer electric. Odată ce toate componentele de înaltă tensiune au fost instalate, întregul sistem intră în funcțiune, iar autocamionul este gata de a fi condus.
Premiera mondială a modelului eActros 600 a avut loc la Break Autohof Hamburg Nordheide, direct pe autostrada A7 din Egestorf.
Informații complete pentru clienți despre eActros 600 sunt disponibile online la https://eactros600.mercedes-benz-trucks.com.
[1] Intervalul a fost determinat la nivel intern în condiții de testare specifice, după precondiționarea cu un tractor 4×2 cu o greutate totală de tractare de 40t la o temperatură exterioară de 20°C în regim de exploatare pe distanțe lungi și poate să se abată de la valorile determinate în conformitate cu Regulamentul (UE) 2017/2400.
[2] Bazat pe evaluarea ciclului de viață în conformitate cu ISO 14040:2006+A1:2020 și ISO 14044:2006+A1:2017 +A2:2020 și revizuit critic de experți interni. Alegerile făcute în timpul elaborării acestei ACV, inclusiv specificațiile unității funcționale și ale metodologiilor, au influențe considerabile asupra rezultatelor. Prin urmare, comparația cu alte modele de autocamioane sau vehicule nu este recomandată și nici nu este prevăzută.
[3] Pe baza unor simulări interne, deoarece în prezent se află în curs de elaborare un standard obligatoriu și uniform pentru sistemul de încărcare a megawaților (MCS).
[4]CO2 este reprezentativ pentru toate gazele cu efect de seră produse (echivalent CO2)
[5] Capacitatea nominală a bateriei noi, bazată pe condițiile limită definite la nivel intern, poate varia în funcție de cazul de utilizare și de condițiile ambientale.
[6] Pe baza operațiunilor reale ale clienților în traficul pe distanțe lungi (deplasare pe autostradă, semiremorcă standard, 40t), valoare stabilită prin simulări.