· Primele camioane Mercedes-Benz au fost livrate în septembrie 2012, iar ultimele zece în cursul lunii trecute.
· Florin Popa, Director Luxorcomp: “După un an, camioanele noastre se comportă foarte bine (…) şi au un consum extraordinar!”
· Luxorcomp a optat pentru un pachet complet oferit de Mercedes-Benz România, care include trade-in, FleetBoard şi Mercedes-Benz Service Card.
Divizia de camioane a Mercedes-Benz România a finalizat livrarea celor 25 de autovehicule achiziţionate de compania Luxorcomp, cu sediul în judeţul Vâlcea. Primele camioane au ajuns în posesia Luxorcomp în urmă cu un an, iar ultimele 10 au completat flota în luna august.
În acest moment, mărimea flotei Luxorcomp este de 25 de autovehicule comerciale Mercedes-Benz, dintre care 20 de capete tractor cu înălţime de cuplare coborâtă şi 5 modele şasiu cu suprastructură şi remorcă, la care se adaugă încă 5 camioane de 7,5 tone şi 2 van-uri frigorifice.
“Atunci când a dorit înnnoirea flotei de camioane, Luxorcomp a primit cu deschidere şi încredere oferta Mercedes-Benz România, care a venit la pachet cu avantaje competitive precum trade-in, FleetBoard sau Driver Training. Oferta noastră s-a dovedit a fi soluţia de care aveau nevoie, astfel că astăzi, la un an după livrarea primelor camioane, Luxorcomp se bucură de rezultate excepţionale în materie de performanţă şi consum”, afirmă Ovidiu Pintilie, Sales & Marketing Manager Trucks în cadrul Mercedes-Benz România.
Luxorcomp este o companie de transport internaţional care şi-a început activitatea în 1997, cu un prim camion de 7,5 tone. În anul 2000, compania a ajuns la 5 camioane de 7,5 tone, iar în 2001 a apărut necesitatea achiziţiei unor camioane de tonaj mare, odată cu extinderea afacerii. În 2012, când flota Luxorcomp număra 18 camioane, s-a hotărât înlocuirea modelelor existente cu unele noi.
Florin Popa, directorul companiei Luxorcomp, explică decizia alegerii camioanelor Mercedes-Benz, înlocuind astfel o flotă aparţinând integral unui alt brand: “Eu sunt o persoană foarte receptivă la nou şi, deja de mai mulţi ani, am început să cumpăr diferite sisteme de monitorizare, GPS, debitmetre. În acel moment, nu mă mulţumeau consumurile şi eram sigur că se poate mai bine, dar nu puteam demonstra lucrul acesta. Atunci a apărut oferta de la Mercedes-Benz, care m-a convins. Atât dorinţa mea, cât şi necesitatea de a ajunge la o performanţă mai bună, din acest punct de vedere, m-au determinat să începem să testăm câteva camioane. Drept urmare, anul trecut, în septembrie, Mercedes-Benz România ne-a livrat primul lot de 5 camioane. Nu am avut nevoie de mai mult de 2-3 luni să mă conving că ceea ce mi s-a promis este adevărat şi atunci am făcut deja demersurile pentru următoarele două loturi. Iar acum, după un an, camioanele noastre se comportă foarte bine.”
Luxorcomp a optat pentru un pachet complet din partea Mercedes-Benz România, care include trade-in, FleetBoard şi Service Card, oferit de Mercedes-Benz After-Sales: “Decizia finală a fost influenţată şi de trade-in. Am pus în balanţă toate aceste aspecte şi am acceptat oferta Mercedes-Benz, fiind sigur că voi beneficia de lucruri pe care ceilalţi producători nu au putut să mi le ofere. Deşi un alt brand cu care am negociat în final oferea un preţ pe camion considerabil mai scăzut, am luat în calcul toate beneficiile oferite de Mercedes-Benz România şi, pe termen lung, Actros a reieşit mai rentabil. Cât despre cardul de service, noi nu l-am folosit până acum şi nici nu ne dorim. Este util, ne ajută prin faptul că indiferent ce se întâmplă, pe tot teritoriul Europei, ne putem rezolva problema mergând la cel mai apropriat service.” Mercedes-Benz Service Card garantează accesul camioanelor chiar şi pentru simple revizii în orice service autorizat Mercedes-Benz din Europa.
Luxorcomp activează în domeniul transporturilor de mărfuri generale, iar principala rută a fost, pentru multă vreme, Italia – România. Odată cu achiziţia noilor modele de camioane, rutele Luxorcomp s-au diversificat, către Franţa, Belgia şi Germania. Conform celor din managementul Luxorcomp, la tonaje medii de 20 de tone marfă pe rută, consumul mediu general pe întreaga flotă este de 27.2 l/100km: “Un consum extraordinar, de care sunt foarte mulţumit! Ştim cu toţii ce consumuri erau înregistrate înainte, aşa că am obţinut o adevărată performanţă. Însă se poate şi mai bine, aşa că lucrăm permanent la obţinerea unor rezultate optime”, subliniază Florin Popa.
Luxorcomp utilizează în prezent cu succes FleetBoard, sistemul de management al flotelor de la Mercedes-Benz, care ajută la optimizarea proceselor de transport, principalul beneficiu fiind reducerea costurilor de combustibil. Acest lucru se realizează prin monitorizarea permanentă a parametrilor de exploatare, prin controlul stilului de conducere al şoferilor, prin optimizarea rutelor şi reducerea curselor fără încărcare. În plus, FleetBoard ajută la reducerea costurilor de mentenanţă, a emisiilor de CO2 şi la monitorizarea timpilor de lucru ai şoferilor. Sistemul include aplicaţia Mapping, pentru vizualizarea autovehiculelor şi traseelor parcurse pe harta digitală internaţională, şi serviciile web pentru integrarea software-ului propriu. Toate serviciile sunt furnizate în 10 limbi, inclusiv română, şi pot fi folosite în toată Europa, Orientul Mijlociu, Africa de Sud, Brazilia şi multe alte locaţii din întreaga lume.
În plus, cei aproape 60 de şoferi ai Luxorcomp au beneficiat şi de cursuri Driver Training, susţinute de Mercedes-Benz România, în urma cărora cei mai mulţi dintre aceştia şi-au îmbunătăţit considerabil stilul de condus, obţinând rezultate mult mai bune ale consumului de combustibil.
Pe termen lung, Luxorcomp vrea să continue colaborarea cu Mercedes-Benz România, propunându-şi înnoirea flotei la interval de 4-5 ani, după terminarea contractelor de leasing. În plus, în cazul dezvoltării unor proiecte paralele, Luxorcomp va miza pe dublarea flotei actuale de camioane.
Mai multe informaţii sunt disponibile online la:
www.media.mercedes-benz.ro
www.mercedes-benz.ro/camioane.