- Mercedes-Benz eCitaro fuel cell: o soluție economică pentru cicluri lungi de parcurs
- Înainte de lansarea producției de serie: Siguranța și performanța Mercedes-Benz eCitaro fuel cell au fost supuse testelor de anduranță și funcționalitate
- Soluții de electromobilitate, o nouă interfață de date și servicii digitale
Leinfelden-Echterdingen / Barcelona – La Global Public Transport Summit (GPTS) 2023, care a avut loc în perioada 4-7 iunie 2023, Daimler Buses a prezentat primul autobuz electric de serie cu pile de combustie ca modalitate de prelungire a autonomiei: Mercedes-Benz eCitaro fuel cell. Noul autobuz pentru servicii de transport public regulat, cu emisii zero, combină o autonomie extinsă cu o capacitate mare de pasageri. În varianta de autobuz articulat, disponibilă începând cu luna iunie, Mercedes-Benz eCitaro fuel cell poate parcurge aproximativ 350 de kilometri fără a fi nevoie să fie reîncărcat, oferind spațiu pentru până la 128 de pasageri. Astfel, Mercedes-Benz eCitaro fuel cell poate fi o alternativă viabilă pentru autobuzele urbane cu motoare cu combustie. În același timp, este completarea ideală pentru operatorii de transport care dețin o flotă electrică, care urmăresc să opereze pe rutele lungi fără a fi nevoiți să reîncarce autobuzele sau să introducă pe traseu autobuze suplimentare.
Mercedes-Benz eCitaro fuel cell: soluție economică pentru ciclurile de trasee lungi
Mercedes-Benz eCitaro fuel cell se bazează pe un sistem de propulsie electrică cu baterii NMC 3 de înaltă performanță, în timp ce pila de combustie cu o putere de 60 kW servește ca generator de hidrogen pentru a extinde autonomia. Această combinație permite o funcționare extrem de economică, deoarece energia electrică din rețea este disponibilă la un preț mai mic decât hidrogenul verde, iar sistemul electronic de control inovator reglează în cel mai bun mod posibil combinația dintre energia bateriei și funcționarea pilei de combustie. Spre deosebire de un autovehicul pe bază de hidrogen, cu o baterie tampon mică, Mercedes-Benz eCitaro fuel cell este, de asemenea, semnificativ mai performantă în stocarea completă și utilă a energiei recuperate în timpul frânării prin recuperare în bateriile mari. Nu în ultimul rând, capacitatea mare a bateriei de cel mult 392 kWh cu care este echipat autobuzul articulat permite, de asemenea, utilizarea unor niveluri ridicate de putere de propulsie pe distanțe mai lungi – de exemplu, pe pante de teren muntos – fără ca Mercedes-Benz eCitaro fuel cell să fie nevoit să funcționeze în intervalul de putere de vârf, ineficient. Datorită distribuției favorabile a greutății bateriilor și a pilelor de combustie, această tehnologie permite o capacitate mare de pasageri. Grație autonomiei mari, nu este prevăzută încărcarea de oportunitate pe traseu; încărcarea se realizează întotdeauna prin priză la depozit. Dezvoltarea acestei tehnologii este sprijinită de Ministerul Federal German pentru Afaceri Digitale și Transporturi cu o sumă totală de 3,3 milioane de euro, în cadrul Programului național de inovare pentru tehnologia hidrogenului și a pilelor de combustie (NOW). Ghidul de finanțare este coordonat de NOW GmbH și implementat de agenția de execuție a proiectului Jülich (PtJ).
Înainte de lansarea producției de serie: Siguranța și performanța Mercedes-Benz eCitaro fuel cell au fost supuse testelor de anduranță și funcționalitate
Înainte de lansarea producției de serie în luna iunie, eCitaro a trebuit să treacă numeroase teste de anduranță și de funcționalitate. Accentul a fost pus, în special, pe noua pilă de combustibil și pe noul sistem de hidrogen. Rezervoarele de hidrogen au fost deja testate pentru rezistența la foc, la impact și la temperatură, în conformitate cu noul standard UN ECE R 134. Toate componentele și, de asemenea, sistemul de fixare de pe acoperiș au fost supuse unor teste de vibrații și de sanie pentru a simula un impact. Noul sistem de management termic, care utilizează în mod optim aportul de căldură de la pila de combustie, a finalizat teste extinse de laborator și practice în medii extrem de calde și extrem de reci. Noile componente ale Mercedes-Benz eCitaro fuel cell au trecut cu succes toate testele.
Soluții de electromobilitate, o nouă interfață de date și servicii digitale
Pe lângă noul Mercedes-Benz eCitaro fuel cell, Daimler Buses a expus la GPTS 2023 portofoliul său de servicii pentru operarea autobuzelor electrice. Experții îi consiliază pe clienți cu privire la trecerea la electromobilitate și chiar oferă, la cerere, infrastructura de încărcare, gestionarea încărcării și gestionarea flotei. În special în cazul exploatării autobuzelor electrice, analiza datelor de exploatare a autobuzelor în vederea optimizării eficienței economice joacă un rol din ce în ce mai important. Prin urmare, Daimler Buses este unul dintre primii producători de autovehicule din Europa care oferă interfața virtuală de date TiGR, o interfață pentru monitorizarea de la distanță a autobuzelor în conformitate cu standardul universal și internațional definit de ITxPT. Acest lucru permite operatorilor de transport cu flote mixte să utilizeze o bază de date omogenă pentru întreaga flotă. Pentru o analiză cuprinzătoare a datelor de funcționare a autobuzelor, portalul Omniplus On oferă numeroase funcții, de la monitorizarea consumului de energie până la diagnosticarea la distanță în timp real cu serviciul Omniplus On Uptime pro. Ca urmare a noilor interfețe Omniplus eProcurement, sistemele ERP proprii ale clienților pot fi conectate la Omniplus eShop, ceea ce facilitează considerabil achiziționarea de piese de schimb. Cursurile de formare și contractele eService completează gama extinsă a Omniplus.