Noul standard de referință în clasa autoturismelor compacte
București/Amsterdam. Noul Mercedes-Benz Clasa A este mai exuberant și mai dinamic decât oricând, dar și mai matur și mai confortabil ca niciodată. Noua Clasa A redefinește luxul modern al autoturismelor compacte și revoluționează designul interior la nivelul segmentului. Din punct de vedere tehnologic, Clasa A nu doar că stabilește un nou standard la nivel de industrie datorită MBUX – Mercedes-Benz User Experience, ci oferă și numeroase funcționalități care până recent erau rezervate segmentului de lux. În premieră, Clasa A se poate conduce semi-autonom în anumite situații, iar blocuri optice MULTIBEAM LED sunt acum disponibile opțional. Toate modelele Clasa A sunt propulsate de noi motoare eficiente pe benzină sau motorină și, deși Mercedes-Benz a păstrat aspectul sportiv, utilitatea modelului a fost îmbunatățită. Noua Clasă A va fi disponibilă la comandă începând cu luna martie, iar primele livrari se vor face începând cu luna mai.
“Prin cea de-a patra generație a Clasei A, redefinim luxul modern la nivelul clasei compacte. În acest sens, am optat pentru o combinație de design dinamic fără compromisuri și un concept de operare intuitiv”, a declarat Britta Seeger, membru al board-ului Daimler AG, Sales, Mercedes-Benz Cars. “Prin MBUX – noul sistem Mercedes-Benz dedicat experienței utilizatorului – propunem clienților Mercedes-Benz o experiență complet nouă.“
“Noile tehnologii trebuie să pună accentul pe oameni și pe simplificarea vieților acestora. Noua Clasă A a fost concepută în exact acest sens, pentru a fi un partener emoțional și inteligent al clientului“, a afirmat Ola Källenius, membru al board-ului Daimler AG, Research & Development, Mercedes Benz Cars. “Un exemplu potrivit este MBUX – Mercedes Benz User Experience: acest sistem combină operarea naturală, intuitivă cu un software care învață singur.”
“Noua Clasă A reprezintă următoarea etapă a filozofiei noastre Sensual Purity și are potențialul de a deschide o nouă eră a design-ului”, spune Gorden Wagener, Chief Design Officer Daimler AG. “Prin contururi clare și suprafețe senzuale, prezentăm un produs hiper-tehnologizat care stârnește emoții. Design-ul și caroseria sunt ceea ce rămân atunci când cutele și liniile dure sunt reduse la maximum. Interiorul reprezintă luxul modern la un nivel neatins anterior în acest segment și transformă tehnologia inteligentă într-o experiență emoțională.”
Design exterior: Exercițiu de purism
Design-ul purist care accentuează exteriorul Clasei A face următorul pas evolutiv în ceea ce privește filozofia de design a Mercedes-Benz – “Sensual Purity”. Pe baza unui design compact în două volume, dimensiunile și proporțile optimizate au dus la o nouă interpretare a design-ului Clasei A.
Exteriorul noii Clasa A emană sportivitate, dinamism și emoție. Design-ul frontal progresiv, cu capota joasă, blocurile optice cu LED-uri, cu elemente cromate, luminile de zi conturează o prezență impunătoare și atrăgătoare. Grila radiatorului, etalând central steaua Mercedes, se deschide la bază ca o reinterpretare a modelului precedent, și prezintă pini dispuși în formă de diamant alături de un element central, argintiu, pentru a sublinia caracterul sportiv al mașinii.
Forma alungită a autoturismului este accentuată de ampatamentului mai lung față de versiunea precedentă și de caracterul liniei laterale a caroseriei. Capota este mai inclinată față de modelul anterior, accentuând caracterul dinamic al părții frontale. Arcadele roților, mai ample decât anterior, pentru a permite echiparea unor jante cu diametre între 16 și 19 inch, scot în evidență caracterul sportiv al Clasei A și oferă o stabilitate mai bună. Aspectul lat al autoturismului este completat de geamurile mai ample, care evidențiază umerii caroseriei, cât și de reflectoarele din bara de protecție din spate, acum mai distanțate unul față de celălalt. Blocurile optice alungite din spate contribuie la aspectul emoțional al Clasei A.
Cu un coeficient aerodinamic de 0,25 și o suprafață a părții frontale (A) de 2,19mp, noul Clasa A este liderul aerodinamic din segmentul său. Pentru prima dată în clasa compactă a autoturismelor, Mercedes-Benz utilizează un AIRPANEL cu două secțiuni (dotare opțională). Sistemul de ventilație din spatele grilei radiatorului se ajustează în funcție de caz. În plus, există o duză de ventilație suplimentară sub plăcuța de înmatriculare, pentru o cât mai bună performanță a motorului.
Design interior revoluționar
Interiorul noii generații din Clasa A este complet redefinit cu aspectul său modern, avangardist. Mercedes-Benz a abordat complet diferit standardul interior al segmentului, concentrându-se pe interiorul spațios.
Arhitectura interioară unică este caracterizată de designul avangardist al bordului: în premieră, compartimentul bombat de deasupra cockpit-ului nu mai este prezent. Astfel, forma centrală a bordului, similară unei aripi, se extinde fluid de-a lungul habitaclului. Display-ul Widescreen este poziționat independent, având un aspect plutitor, fără elemente vizibile de prindere. Designul gurilor de ventilație este un alt aspect remarcabil la interior, făcând trimitere la forma unei turbine sport.
Bordul este împărțit în două secțiuni orizontale tridimensionale: secțiunea inferioară este separată vizual de corpul principal al bordului printr-o linie de demarcare și pare că plutește deasupra bordului. Lumina ambientală amplifică acest efect, accentuând proeminența structurii. Sunt disponibile acum de cinci ori mai multe culori ale luminii ambientale (64 culori) față de versiunea precedentă. Nu doar varietatea a crescut, ci și prezentarea emoțională, ce stabilește noi standarde în acest segment: culorile diferite sunt compuse în 10 scheme de lumini, pentru a permite un display avangardist cu schimbări spectaculoase de culoare la interior.
Panoul de afișare plutitor este disponiblil în trei versiuni:
• ambele display-uri de 7 ich (17,78 cm);
• display de 7 inch în spatele volanului, respectiv 10.25 inch (26 cm) pentru cel central;
• ambele display-uri de câte 10.25 inch.
MBUX: Experiență de neegalat
Noua Clasă A este primul model Mercedes-Benz ce oferă noul sistem multimedia complet: MBUX –Mercedes-Benz User Experience, care deschide o nouă eră în materie de conectivitate. O caracteristică unică a acestui sistem este abilitatea de a învăța, datorită inteligenței artificiale. MBUX poate fi individualizat și adaptat pentru fiecare utilizator. Astfel, se creează o legătură emoțională între vehicul, șofer și pasageri.
Printre punctele sale forte se regăsesc display-ul Widescreen central, de rezoluție înaltă, cu touchscreen, navigația cu tehnologie AR (realitate augmentată) și sistemul inteligent de control vocal cu funcții de recunoaștere naturală a vocii, activat la pronunțarea expresiei «Hei Mercedes». Afisajul de tip HUD este de asemenea disponibil la bordul noului A. Ecranul tactil face parte din conceptul MBUX touch-control – o triadă care cuprinde ecranul tactil, touchpad-ul de pe consola centrală și butoanele controlate tactil de pe volan.
MBUX este o revoluție a experienței utilizatorului la bordul autoturismului. Afișajul subliniază inteligibilitatea structurii de control prin grafica 3D de înaltă rezoluție, calculată și redată în timp real.
Noile servicii Mercedes me sunt și ele lansate simultan cu noul sistem de infotainment MBUX. Acestea includ funcții precum Vehicle Tracker, care facilitează identificarea locului unde autoturismul este parcat, precum și trimiterea unei notificări în cazul în care vehiculul parcat suferă o coliziune sau este remorcat.
Colecția de aplicații Mercedes me poate fi plasată ca o pictogramă pe ecran într-un mod ușor de utilizat, chiar pe pagina principală. În plus, conținutul online, precum prețurile actuale ale stațiilor de alimentare sau locurile libere din parcările supraetajate sunt afișate de MBUX. Actualizarea online a aplicației este o modalitate simplă de a permite noului conținut să fie disponibil în MBUX.
Spațioasă și confortabilă: Clasa A a ajuns la maturitate
Deși are un aspect sportiv, noua Clasă A este mai utilă și versatilă, fiind la fel de dinamică, dar mai matură ca oricând. Clasa A oferă mai mult spațiu pentru umeri și coate; loc de trecere plus accesul prin spate mai ușor sunt îmbunătățiri evidente, cum este și portbagajul, mai mare față de modelul precedent. Vizibilitatea a fost în general îmbunătățită considerabil. Acest lucru îmbunătățește siguranța și conferă interiorului o impresie de spațialitate.
Capacitatea portbagajului noului A este de 370 litri – cu 29 de litri mai mult decât în cazul generației anterioare. Datorită blocurilor optice din spate, lățimea deschiderii portbagajului este cu 20 cm mai mare, iar podeaua compartimentului pentru bagaje este cu 11,5 cm mai lungă. În combinație cu pachetul pentru depozitare, spătarul banchetei spate poate fi poziționat mai vertical, de ex., pentru a facilita accesul cutiilor voluminoase. Compartimentele de depozitare au fost de asemenea modernizate și mărite: suportul pentru pahare pe tunelul central pentru căni, cutii și sticle de pană la 0,5 litri este o caracteristică nouă a anumitor linii de echipare. S-a depus mult efort pentru o vizibilitate cât mai bună de jur-împrejurul mașinii, iar suprafața obturată de pilonii laterali a fost redusă cu aproximativ 10% față de modelul precedent.
În același timp, caracteristicile de confort specifice segmentelor auto superioare sunt o apariție nouă: opțional, pentru prima dată în această gamă de modele, sunt disponibile funcțiile de încălzire, dar și de ventilare a scaunulor față, completat cu un pachet Multicontour Seat cu funcție de masaj. Scaunele din față ale Clasei A sunt disponibile în trei variante: un model clasic, un model ultra-confortabil și un model sportiv, în funcție de liniile de echipare.
Pe lângă design-ul special al scaunelor, pachetul Seat Comfort (standard în combinație cu liniile de echipare) permite reglarea înălțimii scaunului pasagerului din față și reglarea unghiului și adâncimii șezuturilor scaunelor. În cazul modelelor echipate cu sistemul de climatizare al scaunelor față, acestea au prevăzute un ventilator rotund în fiecare pernă a scaunelor, aerul introdus prin acestea fiind apoi direcționat către spatele mașinii. Cu ajutorul pachetului Multicontour Seat, suporturile laterale și suportul lombar pot fi reglate individual printr-o pompă pneumatică acționată electric. Un efect de masaj în zona lombară este asigurat de camerele cu aer încorporate.
Conducere silențioasă, fără compromisuri de putere
Conducerea silențioasă, fără vibrații, este una dintre principalele caracteristici premium ale noului A. Pe lângă absorpția și amortizarea cursei suspensiei și a măsurilor aeroacustice, caroseria joacă un rol decisiv. În timpul dezvoltării Clasei A, o atenție deosebită a fost acordată rigidității structurale și punctelor de legătură dintre caroserie, suspensie și ansamblul motor-transmisie. La majorarea gradului de rigiditate structurală a mașinii, o contribuție considerabilă au avut-o punctele de legătură ale suspensiei, a căror modernizare a permis totodată reducerea semnificativă a nivelului de zgomot resimțit la interior.
Conceptul de izolare fonică al noului A include componente precum sistemele de gestionare ale aerului și ale lichidului de răcire sau finisajele interioare, configurate astfel încât să contribuie la izolarea fonică. De asemenea, zgomotele produse de vânt au fost semnificativ reduse comparativ cu modelul precedent.
Intelligent Drive: funcții din clasa S
Noua clasă A are cele mai recente sisteme de asistență la conducere, oferind cel mai înalt nivel de siguranță activă în segmentul său, cu funcții adoptate de la Clasa S. Pentru prima dată, Clasa A se poate conduce semi-autonom în anumite situații. Pentru a face acest lucru, sistemul electronic al mașinii acordă o atenție deosebită situației traficului: sistemele îmbunătățite de camere și radare îi permit monitorizarea până la 500 m în față. Clasa A utilizează, de asemenea, hărți și sisteme de navigație pentru calibrarea funcțiilor de asistență. De exemplu, sistemul Active Distance Assist DISTRONIC, parte a packetul Driving Assistance, vine în sprijinul șoferilor în numeroase situații, anticipând și ajustând viteza mașinii pentru cel mai bun comportament rutier, în funcție de condiții. Funcționalități similare au și sistemele Active Emergency Stop Assist și Active Lane Change Assist.
Noua Clasă A are sistemul Active Brake Assist inclus în dotarea standard. În funcție de situație, acest sistem poate atenua consecințele sau chiar preveni coliziunile cu alte autoturisme sau oameni aflați în fața A-ului.
De asemenea, sistemul PRE-SAFE® PLUS poate recunoaște o coliziune iminentă din spate. Dacă pericolul unei coliziuni persistă, sistemul poate chiar să aplice cu fermitate frânele autovehiculului aflat în staționare, reducând astfel riscul de rănire prin atenuarea șocului provocat de un impact din spate.
Noua Clasă A este, de asemenea, primul model Mercedes-Benz dezvoltat la noul Centru Tehnologic pentru Siguranța Vehiculelor (TFS). Designul structurilor autoturismului încorporează concluzii obținute în urma cercetărilor desfășurate la acest centru. Fiecare componentă a caroseriei a fost dezvoltată ținând cont de încărcările și eforturile la care este supusă, fiind ajustate geometria, grosimea materialului, tehnologia de îmbinare și calitatea materialelor (proporție crescută de oțel rezistent și foarte rezistent).
Cel mai important factor al siguranței furnizate de caroserie provine din rigiditatea crescută a habitaclului pasagerilor. La acest factor decisiv în cazul accidentelor frontale, laterale sau din spate, au contribuit materialele utilizate, preponderent repere din oțel de mare și foarte mare rezistență.
Șoferul și pasagerul din dreapta față au la dispoziție centuri de siguranță cu prindere în 3 puncte, cu pretensionare și limitare de efort. În combinație cu sistemul optional PRE-SAFE®, scaunele din față sunt echipate cu sisteme de tensionare reversibilă ale centurii. Ambele locuri laterale din spate sunt dotate, de asemenea, cu centuri de siguranță cu pretensionare și limitator de efort. Noul A este echipat în dotarea standard cu airbag-uri pentru șofer și pasagerul din dreapta față, un airbag de genunchi pentru locul șoferului și airbag-uri cortină. Spre deosebire de multe modele competitoare, airbag-urile cortină ale noului A oferă o protecție completă, înfășurând stâlpul A. Airbag-uri laterale pentru protecția toracelui și a zonei pelviene sunt de asemenea incluse în dotarea standard pentru locurile din față și sunt totodată disponibile ca dotări opționale pentru pasagerii din spate.
Blocuri optice MULTIBEAM LED: vizibilitate optimă, în orice condiții
Blocurile optice față MULTIBEAM LED sunt un alt exemplu al transferului tehnologic dinspre modelele de lux către segmental compact. Acestea permit ajustarea farurilor la condițiile de drum prin intermedul unui sistem controlat electronic. Fiecare bloc optic cuprinde 18 LED-uri individuale. Culoarea deschisă a LED-urilor nu deranjează vederea șoferului și are totodată un efect pozitiv asupra capacității acestuia de concentrare, iluminând precis drumul din fața autoturismului. Opțional, sunt disponibile lumini LED High Performance. În dotarea standard, Clasa A are în echipare blocuri optice cu halogen, care integrează totodată LED-uri pentru condusul pe timp de zi.
Motorizări noi, eficiente – atât benzină, cât și diesel
La lansare, Clasa A va fi disponibil cu trei variante de motorizare:
· A 200 cu transmisie 7G-DCT cu dublu ambreiaj (120 Kw/163 CP, 250Nm,permițând un consum mixt de carburant de 5,1l/100km, nivel mediu de emisii CO2 de 133g/km)
· A 250 cu transmisie 7G-DCT cu dublu ambreiaj (165 Kw, 224CP, 350Nm, consum mixt carburant de 6,0l/100km, nivel mediu de emisii CO2 de 141 g/km)
· A 180d cu transmisie 7G-DCT cu dublu ambreiaj (85Kw/116CP, 260Nm, consum mixt carburant 4,1l/100km, nivel mediu de emisii CO2 de 108g/km).
Toate versiunile noului A au motorizări noi, eficiente: cele două motoare pe benzină cu 4 cilindri în linie vor fi disponibile la lansarea pe piață. Inovațiile M 282 cu o cilindree de 1,4l și cu puteri de până la 120kW includ oprirea alimentării unor ciindri, la nevoie (inițial în combinație cu transmisia 7G-DCT) și profilul Delta a capului cilindrilor. Cel de-al doilea motor nou pe benzină este M 260, cu o cilindree de 2 litri, 165 kW și 350 Nm.
Noile trăsături include sistemul CAMTRONIC pentru arborele cu came pentru admisie. Ambele motoare pe benzină au încorporate filtru de particule în dotarea standard.
De asemenea nou, motorul diesel cu patru cilindri și cilindreea de 1,5 litri, putere maximă de 85kW și cuplu de 260Nm. Trăsăturile acestuia sunt sistemul de control al emisiilor cu tehnologie AdBlue, turbocompresorul cu sistem intern de răcire cu apă și timpi de răspuns optimizați. Noua transmisie cu dublu ambreiaj 7G-DCT este de asemenea disponibilă pentru aceste motorizări. În viitor, noul A va primi alte noi motorizări.
Rezervorul are standard capacitatea de 43 litri, însă poate fi extins opțional până la 51 litri.
De asemenea opțional, Clasa A este disponibil cu tracțiune integrală 4MATIC cu sistem de distribuție variabilă a cuplului. Sistemul sportiv de tracțiune integrală a fost și el îmbunătățit, oferind acum mai multă plăcere la conducere și, totodată, fiind mai eficient. Prin intermediul comutatorului DYNAMIC SELECT, șoferul poate influența caracteristicile 4MATIC mai mult decât oricând. Componentele 4MATIC includ transferul puterii la demaraj către puntea spate, prin intermediul transmiei automate cu dublu ambreiaj, și diferențialul punții spate, care are integrat un ambreiaj multidisc. Acesta nu mai este alimentat electro-hidraulic, ci electro-mecanic.
Suspensia: agilă și confortabilă
Există mai multe sisteme de suspensie disponibile noului A, în funcție de motorizare și, desigur, de preferința șoferului. Jantele de 16 inch sunt incluse în dotarea standard. DYNAMIC SELECT este de asemenea inclus în dotarea standard, permițând, la acționarea unui comutator, personalizarea experienței la conducere în combinație cu sistemul activ de amortizare a suspensiei (opțional).
Ca și modelele predecesoare, noul A are o suspensie față tip McPherson. Versiunile mai puternice, precum A 250 sau toate modelele 4MATIC au o suspensie spate complexă, cu 4 brațe. Per ansamblu, ponderea aluminiului în favoarea altor materiale are una dintre cele mai ridicate valori la nivelul suspensiilor disponibile pe mașinile din acest segment. Modelele A 200 și A 180 d au o suspensie spate cu bară de torsiune.
Noul A include, în dotarea standard, o suspensie confort cu arcuri de oțel și funcția DYNAMIC SELECT. Suspensia confort coborâtă cu 15mm are arcuri configurate special și amortizoare pentru caracteristici sportive. Suspensia cu sistemul Active Damping Control permite șoferului să calibreze gradul de amortizare după preferințele sale.
Noile modele Mercedes-Benz Clasa A, la lansarea pe piață:
A 200 |
A 200 |
A 250 |
A 180 d |
|
Transmisie |
7G-DCT |
MT 6 |
7G-DCT |
7G-DCT |
Putere maximă (kW/hp) |
120/163 |
120/163 |
165/224 |
85/116 |
atinsă la … rpm |
5,500 |
5,500 |
5,500 |
4,000 |
Cuplu maxim (Nm) |
250 |
250 |
350 |
260 |
atins la … rpm |
1,620 |
1,620 |
1,800 |
1,750-2,500 |
Consum mixt carburant (l/100 km) |
5.1 |
5.6 |
6.0 |
4.1 |
Nivel mediu emisii CO2 (g/km) |
120 |
133 |
141 |
108 |
Accelerație |
8.0 |
8.2 |
6.2 |
10.5 |
Viteză maximă (km/h) |
225 |
225 |
250 |
202 |
Lungime/lățime/înălțime (mm) |
4,419/ 1,796/ 1,440 |
4,419/ 1,796/ 1,440 |
4,419/ |
4,419/ 1,796/ 1,440 |
Ampatament (mm) |
2,729 |
Mai multe informații despre Mercedes-Benz sunt disponibile online: www.media.daimler.com și www.mercedes-benz.com.
Mai multe fotografii de la debutul noului Clasa A sunt disponibile pe www.media.daimler.com.
De asemenea, puteți afla mai multe informații despre Mercedes-Benz prin accesarea platformei Mercedes Me Media www.media.mercedes-benz.com.