Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Mercedes-Benz Atego si Atego BlueTec Hibrid au fost alese “Truck of the Year 2011”

· Triumf pentru familia Mercedes-Benz Atego cu modelul Atego BlueTec Hibrid
· Tehnologia inovatoare hibrid a fost apreciată
· Modelul Mercedes-Benz Atego BlueTec Hibrid a fost introdus pe piaţa europeană
· Un nou design pentru seria de camioane de mare tonaj Mercedes-Benz Actros

Cu ocazia Expoziţiei Auto (IAA) pentru autovehicule comerciale ce a avut loc în Hanovra, juriul internaţional de experţi a votat noul Mercedes-Benz Atego 12-tone ca fiind "Truck of the Year 2011". Jurnaliştii din 23 de ţări europene au adus un omagiu tehnologiei inovatoare a modelului Mercedes-Benz Atego: pe de o parte, noul Atego, ca nou ideal extrem de versatil destinat distribuţiilor pe rază restransă, iar pe de altă parte produsul de serie Atego 1222 L EEV BlueTec Hibrid, pe care juriul îl consideră precursor al unor sisteme alternative de conducere.

Juriul Internaţional a comentat pe marginea victoriei noului Atego: "Mercedes-Benz a completat familia Atego cu un camion versatil de clasă medie cu ‘două suflete’. Pe de o parte, şoferii care lucrează pe o rază restransă de distribuţie primesc un echipament care până de curând era rezervat şoferilor care lucrează pe distanţe mari. Pe de altă parte, propulsia hibridă paralelă ajută la diminuarea emisiilor de CO2 în rândul autovehiculelor comerciale în cadrul Uniunii Europene."

Potrivit regulilor, juriul acordă în fiecare an titlul Truck of the Year camionului care aduce cea mai mare contribuţie în inovaţia transportului rutier de mărfuri în termeni de economie, emisii de gaze, siguranţă, fiabilitate şi confort. Mercedes-Benz Atego a atins un scor de 127 de puncte: pe locul secund s-a clasat un camion care a adunat un total de 82 de puncte, iar pe locul trei un model care a strâns 45 de puncte.

Hubertus Troska, head of Mercedes-Benz Trucks, a declarat cu această ocazie: "Suntem încântaţi că prin această mare onoare juriul Truck of the Year a confirmat eforturile noastre depuse în două direcţii semnificative: în primul rând, faptul că oferim autovehiculului de distribuţie atenţia sporită pe care o merită datorită contribuţiei pe care o aduce zilnic societăţii; în al doilea rând, faptul că a fost un pas corect decizia noastră de a continua investiţiile şi proiectele de dezvoltare pentru tehnologiile viitorului, precum propulsia hibridă, într-o perioadă delicată de criza economică. Această decizie s-a dovedit acum a fi fost alegerea potrivită.

Producţia pentru Atego BlueTec Hibrid: potenţial pentru reducerea consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2 cu până la 10-15 procente

Camionul Atego BlueTec Hibrid are potenţialul de a reduce consumul de combustibil şi emisiile de CO2 cu până la 10-15 procente în cazul serviciilor de distribuţie pe o rază redusă în comparaţie cu camioanele cu motorizare convenţională. Monitorizând utilizarea reuşită de către clienţi a primelor prototipuri ale modelului Mercedes-Benz Atego Hibrid, la sfârşitul anului trecut, primele 50 de autovehicule Mercedes-Benz Atego BlueTec Hibrid ale următoarei etape evolutive au putut fi vândute clienţilor din Germania. Scopul acestei flote este acela de a spori practicalitatea camionului hibrid în operaţiunile zilnice ale clienţilor şi de a demonstra fiabilitatea şi în cazul variantei hibride a modelului Mercedes-Benz Atego. Alte aspecte importante ale producţiei în serie sunt înregistrarea pe o arie europeană amplă, disponibilitatea mai multor variante de ampatament, versiuni cu volanul pe partea dreaptă, cât şi pe partea stângă şi existenţa service-urilor Mercedes-Benz specializate şi pe noile tehnologii.

Arhitectură hibridă standardizată la nivel internaţional, creată pentru camioane

Mercedes-Benz Trucks se bazează, pentru Atego BlueTec Hibrid, pe o arhitectură hibrid paralelă, compatibilă design-ului tehnic al propulsiei camionului. În această dispunere a componentelor pentru motorizările hibrid paralele, motorul electric este poziţionat în spatele motorului cu combustie şi al ambreiajului, dar în faţa sistemului de transmisie. Cu acest design, cele două motoare pot propulsa camionul individual sau combinat. Configuraţia permite pornirea electrică, recuperarea, amplificarea prin motorul electric, dar şi optimizarea caracteristicilor motorului diesel. Aceasta s-a dovedit a fi cea mai bună soluţie. În comparaţie cu propulsia convenţională, componentele adiţionale includ o baterie pentru motorul electric, un convertor de frecvenţă sau un transformator de voltaj, împreună cu comenzi hibrid şi cu răcire.

Motor compact în patru cilindri, susţinut de un puternic motor electric

În vederea emisiilor, consumului de combustibil şi masei, modernul motor EURO V EEV în patru cilindri este utilizat pentu Mercedes-Benz Atego Blue Tec Hibrid. Platforma vehiculului de distribuţie cu propulsie hibridă este Atego 1222 L EEV. Vehiculul de bază îndeplineşte deja standardul ecologic EEV şi, cu o masă maximă autorizată de 11.99 t, se încadrează în apreciata categorie a camioanelor de distribuţie din Europa şi are trecere liberă pe drumurile din Germania. Motorul său diesel OM 924 LA compact şi uşor în patru cilindri, cu o cilindree de 4.8 litri, dezvoltă 160 Kw (210 cp) la 2200 rpm şi are un cuplu maxim de 810 Nm la 1200 – 1600 rpm.

Acesta este completat de un motor electric cu răcire cu apă, având o putere de vârf de 44Kw şi un cuplu maxim de 420 Nm. Este un motor magnetic permanent în trei faze. Motorul electric este amplasat între ambreiaj şi sistemul automat de transmisie (cutia de viteză cu şase trepte Mercede-Benz G 85-6 dotată cu sistemul Telligent automatic gearshift).

Propulsia hibridă susţine motorul cu ardere

Motorul electric îşi derivă energia din baterii litiu-ion high-energy, de înaltă performanţă. Acestea sunt alimentate cu energie recuperată din frânare (recuperarea). Atunci când şoferul frânează, motorul electric se comportă ca un generator, convertind energia de frânare în curent electric, stocat în baterie, până la capacitatea ei maximă. Acelaşi lucru se petrece atunci când camionul reduce viteza – aflându-se în rulaj liber, fără ca acceleraţia să fie apăsată, dar situându-se într-o treaptă de viteză. Un convertor de frecvenţă schimbă voltajul DC al bateriei in voltajul AC al motorului electric. Folosind sistemul start/stop al motorului, se reduce consumul de combustibil şi zgomotul până la zero la opririle la semafor. Sistemul opreşte automat motorul diesel.

O caracteristică identificatoare a noului Atego este designul de ultimă oră al familiei de camioane marca Mercedes-Benz. Partea din faţă reproiectată, cu un grilaj distinctiv de radiator subliniază asemănarea de familie cu gama curentă de camioane Mercedes-Benz. Cu aceasta, noul Atego oferă de asemenea o indicaţie evidentă a calităţilor inovative în ceea ce priveşte aplicaţii solicitante, ca sportiv absolut al distribuţiei pe distanţe scurte.

(de la stânga la dreapta)
Georg Weiberg, Head of Truck Product Engineering; Hubertus Troska,
Head of Mercedes-Benz Trucks; Andreas Renschler,
Member of the Board of Management,
Head of Daimler Trucks and Daimler Buses und Gianenrico Griffini,
Chairman International Truck of the Year Jury

Stuttgart/Hanovra / Bucuresti, 24.09.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.