din lume devine acum şi mai sigur
· Sistemul de asistenţă la frânare Active Brake Assist 2 acţionează frânele şi atunci când detectează obstacole în faţa autovehiculului
· Active Brake Assist: testat şi verificat pe mai mult de trei miliarde de kilometri
· Sistemul radar detectează obstacolele statice
· Avantaj decisiv: eficient între 0-89 km/h şi robust în orice condiţie meteorologică şi de iluminare
Cel mai sigur camion din lume devine acum şi mai sigur: Mercedes-Benz prezintă cea de-a doua generaţie a sistemului de asistenţă la frânare Active Brake Assist pentru comioanele Actros de mare tonaj. Acest sistem unic, premiat în multiple rânduri este acum chiar mai avansat. Dacă tehnologia din prima generaţie frâna automat când detecta riscul unei coliziuni faţă-spate cu un obstacol în mişcare lentă aflat în faţa autovehiculului, Active Brake Assist 2 se activează şi în cazul în care detectează un obstacol static. Active Brake Assist a demonstrat deja performanţa la peste 14.000 de camioane pe distanţe mai mari de trei miliarde de kilometri pe drumurile din Europa.
Active Brake Assist: testat şi verificat pe mai mult de trei miliarde de kilometri
Sistem de frânare anti-blocare, control de antiderapare la pornire, discuri de frână atât pe faţă, cât şi pe spate, sistem de frânare controlat automat, sistem de frânare de înaltă presiune, Brake Assist, Lane Assistant, control la rulare, control de menţinere a distanţei – lista tehnologiilor de siguranţă şi a sistemelor implementate de Mercedes-Benz este foarte mare. Unul dintre elementele distinctive este sistemul revoluţionar Active Brake Assist, care a fost integrat camioanelor de mare tonaj Mercedes-Benz Actros în 2006 şi a reuşit să-şi confirme în mod constant eficienţa.
Mulţi şoferi de camion au raportat situaţii în care acest sistem de siguranţă a prevenit accidente. Experţii confirmă: Active Brake Assist a salvat vieţi – nu doar pe cele ale şoferilor şi pasagerilor din Actros, dar şi pe cele ale pasagerilor din autovehiculele din faţă. Multe companii de asigurări sunt, de asemenea, convinse că acest sistem este benefic pentru clienţii lor şi implicit pentru ei, oferind astfel reduceri şi prime pentru autovehicule comerciale echipate cu această tehnologie.
Noul sistem de asistenţă la frânare, Active Brake Assist 2, stabileşte un nou început. Dacă sistemul de siguranţă din prima generaţie frâna automat când detecta riscul unei coliziuni faţă-spate cu un autovehicul din faţă, Active Brake Assist 2 acţionează frâna când detectează obstacole statice, cum ar fi un blocaj de autovehicule pe autostradă. Daimler Trucks a făcut un pas important în atingerea obiectivului de reducere a numărului de accidente, parte a iniţiativei sale globale "Shaping Future Transportation".
Sistemul radar detectează obstacolele statice
Radarul folosit de sistemul Active Brake Assist 2 scanează o arie de 1-200 de metri pe linia dinaintea camionului şi calculează constant distanţa până la autovehiculul din faţă sau până la un obstacol static, precum şi diferenţa de viteză dintre cele două autovehicule. Dacă, în acest caz, accidentul este inevitabil, şoferul primeşte iniţial semnale vizuale în forma unui triunghi roşu iluminat şi apoi un semnal sonor. Dacă lucrurile se înrăutăţesc, sistemul răspunde prin acţionarea frânei.
Conceptul de averitizare a fost gândit pentru a permite şoferilor să evite o situaţie critică – pentru că frânarea iniţiată de Active Brake Assist 2, cu puterea de 50% din maximul forţei de frânare, îi oferă şoferului timpul necesar pentru a preveni un accident.
Avantaj decisiv: eficient între 0-89 km/h şi robust în orice condiţie meteorologică şi de iluminare
Comparativ cu alte sisteme în dezoltare, Active Brake Assist 2 oferă avantaje diferenţiatoare. De exemplu, tehnologia cu radar testată şi verificată opereză prompt în orice condiţii meteorologice sau de iluminare. Mai mult, Active Brake Assist este eficient la toate treptele de viteză ale camionului – de la 0 km/h sau o viteză redusă până la viteze de până la 89 km/h (atunci când limitatorul de viteză este activat).
Deşi Active Brake Assist 2 nu poate preveni întotdeauna accidentele, acţionarea automată a frânelor reduce viteza înainte de impact şi, astfel, atenuează substanţial consecinţele unui accident.
Active Brake Assist 2 va înlocui sistemul precedent la începutul anului viitor. Ca şi în anii anteriori, Mercedes-Benz va face tot posibilul ca sistemul Active Brake Assist 2 să fie instalat pe cât mai multe camioane cu putinţă, incluzând în acelaşi pachet şi alte sisteme de siguranţă la preţuri atractive.
Active Brake Assist 2 va fi instalat în premieră pe Mercedes-Benz Actros în a doua parte a lunii septembrie în cadrul International Commercial Vehicle Show din Hanovra. Mai multe detalii vor fi disponibile începând cu 3 septembrie la adresa www.mercedes-benz.com/iaa.