Meniul de nuntă este unul dintre cele mai importante aspecte al evenimentului, alături de muzică și aranjarea sălii. Ba chiar, pentru că suntem un popor gurmand, unii ar putea spune că mâncarea și băutura reprezintă punctul central al petrecerii, deoarece ele pot da tonul distracției (sau nu). Fiindcă puțini invitați își vor aminti dacă aranjamentele florale au fost naturale sau artificiale, dar, cu siguranță, vor ști dacă s-au ridicat de la masă flămânzi sau nu.
De aceea, un meniu îndestulător, bine pregătit și gustos, alături de un Open Bar consistent reprezintă un punct forte al petrecerii și merită să fie tratat cu mare atenție.
Magic Ballroom by Hop Garden îți pune la dispoziție câteva sfaturi care să te ajute la stabilirea unui meniu care să le lase invitaților o impresie buna și, de ce nu, să-i ajute pe miri sa-și acopere costurile.
Meniul de nunta se compune din: meniul de mâncare, meniul de băuturi și tortul miresei.
La rândul lui, meniul de mâncare are 4 părți, clar delimitate în timp: Antreu, Pește (sau supă de pui în unele regiuni), Sarmale și Fel Principal aka friptura.
Unele restaurante oferă și o gustare înainte de antreu sub forma unor snack-uri, covrigei sau salate, puse pe masă la sosirea invitaților.
Chiar dacă toate felurile de mâncare au gradul lor de importanță, de departe cel mai abundent trebuie să fie Antreul.
De ce? Pentru că el este primul și va da tonul impresiei generale a invitaților. Și, nu în ultimul rând, pentru că, având multe poziții, este imposibil ca cel puțin o parte din preparate să nu fie gustul invitaților, oricât ar fi de mofturoși.
Un extra-sfat!
Dacă ai un meniu mai sofisticat dar știi că printre invitati ai și persoane cu gusturi mai simple, include în Antreu și preparate mai cunoscute, gen chifteluțe sau ciupercuțe umplute. În felul ăsta te asiguri că și invitații care evită preparatele pe care nu le cunosc mănâncă aperitiv.
Peștele (sau supa de găina din Banat și Ardeal) este al doilea preparat ce va fi servit la nuntă, cam la doua ore după antreu. Indiferent de tipul de pește și felul în care este pregătit, asigură-te ca este gustos! De aceea, o degustare prealabilă (cu câteva săptămâni înainte) a tuturor preparatelor din meniu este foarte importantă pentru ca, în caz că nu-ți place unul dintre feluri, să îl poți înlocui înainte de a tipări meniurile.
Sarmalele în foi de varză, cel de-al treilea fel de mâncare din meniul de nuntă, sunt servite de majoritatea saloanelor cu smântâna, ardei iute și mămăliguță. Unele restaurante ofera și sarmale în foi de viță, incluse în preț. Însă, chiar dacă iubești acest preparat, evită să servești doar sarmale în foi de viță. Majoritatea oamenilor nu le agreează și sunt șanse mari să rămână în farfurie.
Felul principal sau friptura este ultimul fel de mâncare înainte de tort și cel care rămâne cel mai des in farfurie, dacă celelalte preparate din meniu au fost în cantitate îndestulatoare. De obicei saloanele serioase includ în friptură cel puțin două tipuri de carne, alături de garnitură și salată, astfel că este nu doar cel mai consistent fel de mâncare, dar și unul dintre cele mai gustoase, iar riscul ca unii dintre invitați sa nu găsească cel puțin ceva din farfurie pe gustul lor este foarte mic.
Tortul miresei este punctul culminant al evenimentului (după dansul mirilor) și un prilej de poze și glume pentru nași, miri și invitați. De aceea, fie că este inclus sau nu în meniul plătit restaurantului, este important să fie cât mai atractiv și mai impunător, împodobit cu flori și decorațiuni comestibile
Barul de Băuturi este, alături de meniul de mâncare și de muzică, ceea ce vor reține invitații la eveniment. Din acest motiv este extrem de important să fie cât mai bine aprovizionat, cât mai diversificat și, mai ales, cu servire nelimitată. De aceea, dacă restaurantul are aceasta opțiune, alege un Open Bar fără să mai stai pe gânduri. Pentru liniștea ta sufletească și un eveniment relaxat, este bine ca tot ce ține de mâncare și bautură să rămână în sarcina restaurantului. Vei avea o grijă în minus, iar managerul de eveniment se va îngriji ca servirea să se facă la timp și in ordinea stabilită de comun acord.
Extra Sfat!
Adaugă un Candy Bar apetisant, cu dulciuri și fructe, ca un răsfăț suplimentar oferit invitaților. De obicei este un serviciu care se plătește separat. Nu este obligatoriu, dar este foarte apreciat de invitați.
Material redactat în cadrul programului educațional ”Nunta… pas cu pas”
Derulat în perioada septembrie 2021 – mai 2022, programul educațional ”Nunta… pas cu pas” inițiat de Hop Garden Group are scopul de a prezenta activitățile concrete ale organizării evenimentelor private. Materialele informative oferite publicului pe durata proiectului includ următoarele teme: ”Cum îți alegi locația potrivită pentru nuntă sau botez?”, ”5 caracteristici ale organizatorului de evenimente perfect”, ”10 motive ca să-ți organizezi nunta iarna sau primăvara”, ”Meniul de nuntă – între alegeri și degustare”, ”Planificarea nunții – când, cum, cât?”.
Proiectul este sprijinit de 12 parteneri media: ACC Media Channel, București Life, Bucureștii Vechi și noi, Clarissa, Dacic Cool, Fashion8, Mireasa Perfectă, PRwave, Restaurante-Bucuresti.ro, Restocracy, StyleAndTheCity.ro, RevelionInBucuresti.
Despre Hop Garden Group
Hop Garden Group este un complex de agrement specializat în organizarea evenimentelor private și corporate, pentru adulți și copii, redeschis în octombrie 2019 și condus de Daniela Dalia Seghedi, Director Executiv al grupului. Cu o suprafață totală de aproximativ 15.000 mp. situată preponderent în Parcul Moghioroș, complexul este împărțit în 4 zone diferite, ce pot fi folosite individual, în funcție de evenimentul dorit: evenimente corporate sau private, petreceri la piscina sau în parc, aniversări, baluri sau diferite momente sărbătorite în familie.
Din Hop Garden Group fac parte: Hop Garden, Hop Garden Parc, Magic Ballroom, Taverna Voichiței.