Mirosul pâinii proaspăt scoase din cuptor de la bunica, senzația de crud care se strecura în nări atunci când, în copilărie, striveam alergând iarba proaspătă, mireasma cozonacului de Crăciun, alături de aroma acelor de brad… amintiri inconfundabile! În plus, sunt tot atâtea motive pentru care putem considera memoria olfactivă un excelent trigger de marketing.
Context
Dar dincolo de aceste argumente cu tentă subiectivă și conotație emoțională, există și date științifice care probează faptul că simțul olfactiv joacă un rol extrem de important în ceea ce privește percepțiile noastre și memoria. Studiile arată că ne putem aminti un miros cu acuratețe de 65% chiar și după un an, ceea ce indică o capacitate de rememorare extrem de fidelă, dacă ar fi să comparăm cu memoria vizuală care păstrează cu acuratețe de 50% imaginile vreme de 3 luni, conform aceluiași studiu.
Concept creativ
Așa se face că, pentru clientul nostru – Danssa Studio – am ales să ne bazăm pe simțul olfactiv pentru potențarea senzațiilor pe care le simțim atunci când dansăm și să transmitem acest cumul de senzații către participanții la evenimentul organizat pentru promovarea cursurilor de dans, eveniment ce a stat sub semnul multisenzorialității.
Implementare
Dansul este un amestec inedit de simțuri. Fără simțul auditiv nu am avea cum să ne raportăm la muzică, la ritm, fără cel tactil am pierde legătura cu partnerul și nu am putea să ne armonizăm mișcările în doi, iar fără simțul vizual am pierde contactul cu obiectele din jur și nu am putea sa ne ancorăm în realitate mișcările. Așadar, dansul este multisenzorial, am concluzionat în brainstorming-ul despre organizarea unui eveniment cu presă și bloggeri. Cum facem să potențăm simțurile angrenate în magia dansului, ne-am întrebat mai apoi. Soluția a venit sub forma unui joc care determină ascuțirea simțurilor – dansul legat la ochi – și prin adăugarea unui stimul pentru simțul olfactiv: un parum senzual care a completat perfect melodia aleasă.
Astfel, momentul inedit al evenimentului nostru a constat în experiența multisenzorială de blind dancing, ocazie cu care participanții au descoperit bucuria dansului într-un cadru neobișnuit, provocându-și simțurile să suplinească lipsa văzului și lăsându-se învăluiți de aroma parfumului Dhalia Divin de la Givenchy. În special pentru doamne și domnișoare exercițiul s-a dovedit foarte util pentru exersarea abilităților de following, astfel instructorii de dans au condus participantele la eveniment, fără ca acestea să mai opună rezistență, așa cum se întâmplă de multe ori pentru doamnele și domnișoarele care simt că pierd controlul atunci când partenerul de dans le conduce pașii.
Rezultate
Reacțiile au fost entuziaste, ceea ce s-a tradus și în zeci de postări în rețelele de socializare (Facebook, Instagram, Snapchat), posări care au adunat aproape 3000 de like-uri, plus o mulțime de articole pe site-uri și bloguri de lifestyle cu testimoniale de la eveniment! Lăsănd să cadă barierele mentale și învingând teama de ridicol – una dintre cele mai des întâlnite temeri ale celor care se consideră nepricepuți în ceea ce privește dansul – participanții au descoperit că din acest cocktail de emoții și senzații e demnă de reținut o lecție pe cât de simplă, pe atât de importantă: dansul este … bucuria de împărți emoția unui moment cu partenerul! Iar multisenzorialitatea dansului vine să întregească bucuria! Pe scurt, am mizat pe un mix inedit de senzații și am venit cu un concept îndrăzneț de eveniment, iar rezultatul a fost o colecție de amintiri parfumate inconfundabile. Misiune îndeplininită!
Vă invităm să vă contaminați și voi de „microbul” dansului urmărind Danssa Studio pe Facebook: https://www.facebook.com/danssastudio/?fref=ts
Galeriu & Partners PR este o agenție de relații publice cu expertiză în oferirea de consultanță pentru companii din domenii variate: cultură, artă, modă și servicii de înfrumusețare, precum și locații exclusiviste de petrecere a timpului liber.
Atuurile noastre sunt: conceptele surprinzătoare, comunicarea nuanțată, targetată și adaptată, atitudinea proactivă și tenacitatea. Credem în nuanțe, diplomație, adaptabilitate, fler, autenticitate și bun-simț.