- Cele mai importante simboluri ale anilor ‘90 se regăsesc în cadrul expoziției organizate de Asociația ESCU, în parteneriat și cu găzduirea Mega Mall
- Cei ce vor trece pragul centrului comercial, în perioada 1-29 aprilie, vor avea ocazia să parcurgă o serie de zone tematice reprezentative pentru acei ani, ce le vor aminti de muzica, jocurile sau piesele vestimentare iconice ale perioadei.
- Accesul la expoziție este gratuit
Muzeul Pop-Up „Generația Millennials” prezintă, în perioada 1-29 aprilie, la nivelul 1 al Mega Mall București, cele mai importante simboluri ale generației cu cheia la gât, cunoscută și drept Generația Millennials. Trecând printr-o capsulă a ultimilor 30 de ani, de la avansul tehnologic, la simboluri precum Michael Jordan, jocurile copilăriei sau jocurile de tip Pac-Man, Tetris, Mario și Tamagotchi, la desenele de la Cartoon Network sau la felul în care școala sau viața socială erau percepute, expoziția propune o abordare retrospectivă asupra tuturor aspectelor care au format și definit această generație.
Zone tematice instagramabile și obiecte reprezentative pentru generația cu cheia la gât
Abordând experienţe pe care fiecare membru al generaţiei Millennials le-a trăit, combinând arta şi creativitatea, muzeul construiește un mediu interactiv, amuzant şi nostalgic pentru vizitatorii de toate vârstele. Camerele și elementele din muzeu reprezintă fundalul perfect pentru a deveni un spațiu instagramabil și distractiv pentru toată familia.
Zonele tematice ale expoziției sunt special amenajate astfel încât să le reamintească vizitatorilor de perioada Oracolelor sau de muzica iubită în acea perioadă, de la Backstreet Boys, Enrique Iglesias la Marilyn Manson, precum și de filmele și desenele animate iubite: Singur Acasă, Sailor Moon, Scarry Movies sau American Pie, dar și de cărțile, revistele cu abțibilduri, casetele și de toate celelalte obiecte ce definesc milenialii.
Camera „Pop Culture – ritmurile unei generații” prezintă o întreagă colecție de postere cu vedete apreciate în adolescență. De asemenea, „generația în blugi” se va bucura să descopere piesele vestimentare ale acelor ani. Incursiunile în camerele „Disco Bairam” sau „Jocurile Copilăriei” vor încerca să arate vizitatorilor ce se ascunde în spatele personalității și gusturilor unui millennial.
Expoziția cuprinde și obiecte-simbol pentru această generație, de la electronice, la jocuri, suveniruri-amintiri, piese vestimentare, cărți, precum și o retrospectivă ilustrată cu zeci de fotografii de presă, nepublicate până acum, care abordează tranziția socio-economică de la societatea din comunism la capitalism. De asemenea, cei interesați se vor putea bucura de o micro-expoziție de benzi desenate ale unor ilustratori ce au făcut deliciul copilăriei din anii ’90.
Muzeul Pop-Up „Generația Millennials” face parte din seria de evenimente inițiată de Mega Mall pentru a aduce mai aproape de publicul larg povești și obiecte de muzeu într-un mod cât mai accesibil. Printre expozițiile educative găzduite de Mega Mall se numără numără „Muzeul Jucăriilor”, „Can Art&Design Festival”, „Școala de altădată”, muzeul pop-up „Made in RO: publicitate și branduri românești”, „Mașini de Altădată”, „Zăpezile de Altădată”, „Povești de Iubire”, „Mega Expoziția Mini Mașinilor” și „România la Jocurile Olimpice”.
Muzeul pop-up Generația Millennials este un proiect:
Inițiat și organizat de: Asociația Escu
În parteneriat și cu găzduirea: Mega Mall București
Prieteni: Benzi desenate și cărți cu ilustrații din colecția Szasz Andrei, fotografii din colecția Florian Ciobanu/Reclame Vechi Românești, jucării și jocuri din colecția Asociația Muzeul Jucăriilor, electronice din colecția Alexandru Stoian // Asociația Cultural-Educativă pentru Protejarea Patrimoniului Tehnic, Științific și Istoric Suntem România, selecție expoziție benzi desenate de Mihai Ionuț Grăjdeanu
Parteneri suport setup expozițional: Refugiu Urban și Redline Contract