Mega Image publică, pentru al treilea an consecutiv, raportul anual nefinanciar, care reunește informații referitoare la activitatea grupului și informații relevante care contribuie la înțelegerea performanței sociale și de mediu, precum și impactul activității pe piața locală.
“Cu toate că provocările și dificultățile generate de criza pandemică s-au resimțit și în 2021, acesta a fost un an în care noi ne-am conturat și mai bine direcția de acțiune responsabilă față de angajații, clienții, partenerii și furnizorii noștri, precum și față de comunitățile în care ne desfășurăm activitatea, cu scopul de a contribui la un viitor mai bun, pentru noi toți. Astfel, am mers Un pas mai departe și în 2021, consolidând platforma noastră de sustenabilitate prin proiecte sociale, caritabile, de educație, de mediu, culturale și de sănătate ”, spune Mircea Moga, CEO Mega Image.
Sustenabilitatea reprezintă un element esențial al modului în care Mega Image își desfășoară activitatea curentă, în ceea privește angajații, partenerii de business și comunitățile. Astfel, în 2021, investiția Mega Image în comunitate prin proiecte sociale, caritabile, de educație, de mediu, culturale și de sănătate a fost de peste 2 milioane de euro, prin contracte de sponsorizare, în bani sau produse. Toate proiectele, acțiunile și campaniile de sustenabilitate ale Mega Image sunt reunite sub platforma Un pas mai departe, lansată în 2020.
Urmând direcțiile strategice de sustenabilitate definite la nivel de Grup, Mega Image și-a construit, și în anul 2021, acțiunile în jurul a trei piloni cheie de sustenabilite: susținerea unei alimentații sănătoase prin alegeri mai bune, conservarea resurselor și reducerea risipei deșeurilor alimentare și a cantității de plastic.
Mega Image susține o alimentație sănătoasă, prin produsele Gusturi Românești, prin programul online de alimentație sănătoasă pentru copii, promoțiile și ofertele pentru produse sănătoase, educație și recomandări pentru o alimentație sănătoasă prin catalogul și website-ul Mega Image. Lansat în 2019, programul „Mănânc corect, sunt mega sănătos”, de educație pentru o alimentație sănătoasă, pentru copiii din clasele primare, a continuat și în anul 2021, inspirând astfel tinerele generații să facă alegeri alimentare echilibrate.
În ceea ce privește conservarea resurselor, 43,5% din consumul total de energie electrică este energie verde, ce provine de la 20 de centrale fotovoltaice, cu zero emisii carbon, au fost reciclate 11.752 de tone de ambalaje din carton și hârtie reciclată și 1.424 de tone de deșeuri din plastic reciclat.
Mega Image a continuat demersurile împotriva risipei alimentare și în 2021, atât prin inițiativele operaționale de diminuare a cantității de produse care ajunge să fie risipită, lansarea unei noi cantine sociale în București, susținute financiar în totalitate și care deservește copii din medii defavorizate, cât și prin redirecționarea din magazine a 935 de tone de alimente către ONG-uri partenere care deservesc persoane din categorii vulnerabile sau animale fara stapan. De asemenea, a susținut și o serie de proiecte cu impact crescut în reducerea risipei alimentare și a cantității de plastic. Astfel, prin intermediul programului Mega Proiecte de Azi pentru Mâine, Mega Image a oferit fonduri de 100.000 euro pentru găsirea și implementarea celor mai bune soluții pentru reducerea consumului de plastic și a risipei alimentare.
De asemenea, Mega Image a continuat să se implice în educația tinerelor generații prin concursul național de dezbateri educaționale, Mega Dezbatere, ajuns la ediția a V-a. La această ediție au luat startul 270 de elevi de liceu din 17 orașe din țară, care au dezbătut pe teme actuale de sustenabilitate.
Totodată, în cadrul programului de voluntariat intern „12 fapte bune”, echipa Mega Image a reușit în 2021 să susțină 20 de cauze, in parteneriat cu 14 ONG-uri, ajutand astfel 700 beneficiari direcți și 5000 indirecți. De asemenea, 316 colegi s-au mobilizat si au oferit celor in nevoie 457 donații în bunuri și 16.000 ron donații financiare.
Mega Image contribuie la crearea unui mediu de lucru mai bun, stabil, cu posibilități de evoluție profesională, unde interacțiunea de zi cu zi se realizează într-un cadru guvernat de valori precum etică și integritate, nediscriminare și incluziune. Astfel, in anul 2021, am reusit sa integram în comunitatea noastră peste 100 persoane cu dizabilitați, iar 7.817 colegi au participat la peste 70.100 ore de training.
Mai multe informații se gasesc în raportul anual nefinanciar 2021, disponibil integral aici.