de a trai impreuna
Mega Image, cel mai mare lanţ de supermarketuri din România, împreună cu Fundația Comunitară București, lansează primul apel de finanţare din “Fondul Mega Image pentru Comunitate” adresat locuitorilor și organizațiilor bucureștene. Fondul oferă finanțări în valoare totală de 100.000 lei pentru 10 proiecte din Bucureşti şi Ilfov care reactivează spiritul de comunitate al locuitorilor. Fondul Mega Image pentru Comunitate este finanțat de Delhaize Group și gestionat de Fundația Comunitară București.
Fondul sprijină o varietate de proiecte care susţin coeziunea în cadrul comunităților, în jurul unor teme precum spiritul civic, buna vecinătate, ecologia, mâncarea sănătoasă, educația și alte domenii. Grupurile de inițiativă, organizațiile nonguvernamentale, precum și locuitorii din București și Ilfov sunt stimulați în acest fel să colaboreze în proiecte care readuc oamenilor bucuria de a locui împreună.
Fondul, cu o valoare de maxim 100.000 lei, va fi acordat pentru 10 proiecte câștigătoare ce vor fi finanțate cu aproximativ 10.000 lei fiecare. Activităţile finanțate se vor desfășura doar în București și Ilfov.
Un juriu independent va examina aplicațiile și va decide care sunt cele 10 proiecte câștigătoare. Juriul este format din persoane cu experiență în domenii legate de implicare socială, comunitate și CSR și fac parte din organizații non-guvernamentale și companii multinaționale.
Membrii juriului sunt:
– Andrei Borțun, CEO Millenium People & The Institute, Președintele Fundației Gala Societății Civile
– Oana Preda, Director Executiv Centrul de Resurse pentru participare publică (CeRe)
– Roxana Beicu, Project Manager CSR, Vodafone România
– Roxana Colișniuc, CSR Officer, ING Bank
– Roxana Sofica, Coordonator programe ONG, Asociația pentru Relații Comunitare (ARC România)
Organizatiile non-profit sau persoanele fizice își vor putea înscrie aplicațiile până la data de 31 octombrie 2013, selecția va avea loc până la sfârșitul lunii noiembrie, iar proiectele câștigătoare vor fi făcute publice până la începutul lunii decembrie. Finanțările vor fi acordate pe parcursul lunii decembrie, iar proiectele vor fi puse în practică până în luna mai 2014.
Calendarul complet, criteriile de eligibilitate, selecție, precum și formularele de aplicaţie sunt disponibile pe site-ul oficial al fondului //mega-image.fundatiacomunitarabucuresti.ro/.
„Suntem încântați că putem, cu sprijinul Fundației Comunitare București, să promovăm și să susținem iniţiativa membrilor comunităţilor locale din București. Prin dezvoltarea acestui fond dorim să favorizăm coeziunea socială în comunitățile din care facem parte”, a declarat Irina Fosa, Manager Proiect în cadrul Mega Image.
Proiectul este dezvoltat de Fundația Comunitară București în parteneriat cu Asociația pentru Relații Comunitare. Aceasta oferă consultanță în dezvoltarea conceptului, evaluare și pune la dispozitie propriul program online pentru înregistrarea aplicațiilor, Grant Wizard.
Fondată în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din România, cu o reţea ce cuprinde 247 de supermarketuri în Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Piteşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe, sub mărcile Mega Image (148) şi Shop&Go (99). Parte din Delhaize Group, Mega Image îşi propune să ofere, în fiecare zi, servicii de calitate şi o sortimentaţie de produse hrănitoare, sănătoase şi sigure, la preţuri accesibile.
Fundaţia Comunitară Bucureşti investeşte timpul, banii şi energia bucureştenilor pentru a crea comunităţi în care să ne simţim ca acasă. Organizaţia colectează fonduri de la afaceri locale şi persoane particulare, pentru a finanţa proiecte care stimulează iniţiativa şi aduc oamenii împreună în comunităţi. Fundaţia Comunitară Bucureşti s-a înfiinţat în 2011 şi este parte dintr-o mişcare naţională, alături de alte unsprezece fundaţii comunitare din țară.
De 11 ani, Asociația pentru Relații Comunitare construiește împreună cu cele mai bune organizaţii, companii cu viziune și donatori individuali o lume în care problemele pot fi rezolvate prin mobilizarea resurselor private. Organizația crede că filantropia este o cale de crea schimbare socială și dezvoltă mecanisme care să susțină orice persoană, organizație sau companie să se implice cu impact maxim.