- MedLife a înregistrat în primele nouă luni din 2021 o cifră de afaceri consolidată pro formă în valoare de 1,2 mld. RON, în creștere cu 56,5% față de aceeași perioadă a anului trecut.
- Compania a semnat de curând două mari tranzacții pe zona de radioterapie și oncologie medicală – Neolife Medical Center și Spitalul OncoCard, consolidându-și, astfel, poziția la nivel național.
- Reprezentanții companiei anunță continuarea planului de consolidare prin achiziții, având în intenții alte 2-3 tranzacții importante.
- Alături de dezvoltarea accelerată, proiectele de cercetare, extinderea și diversificarea serviciilor pentru a răspunde cât mai bine nevoilor actuale ale pacienților mai ales în context pandemic, rămân principalele priorități și în perioada următoare
MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, a încheiat primele 9 luni ale anului în curs cu o cifră de afaceri consolidată pro-formă în valoare de 1,2 mld. de lei, în creștere cu 56,5% față de aceeași perioadă din 2020. Creșterea raportată vine pe seama crizei de anul trecut, dar are la bază și activitatea intensă din ultima perioadă pe segmentul de laboratoare, clinci în special pe partea de monitorizare a patologiei cronice și a pacienților care au trecut prin Covid. De asemenea, rezultatele sunt puse și pe seama dinamicii înregistrate pe segmentul corporate în contextul sprijinului oferit angajatorilor pentru desfășurarea în siguranță a activității pe perioada pandemiei, dar și pe seama disponibilității de preluare a intervențiilor chirurgicale pentru pacienții cronici și acuți în contextul limitării activității din spitalele de stat odată cu amploarea pandemiei.
În ceea ce privește EBITDA pro-formă, aceasta a înregistrat o creștere de 54,6%, față de aceeași perioadă a anului trecut, cifra raportată pentru primele nouă luni din 2021 fiind de 240,4 milioane de lei, comparativ cu 155,4 mil. înregistrați în 2020.
Potrivit reprezentanților companiei toate liniile de business au fost pe un trend ascendent în primele 9 luni ale anului, ceea ce indică atât o preocupare mai ridicată a românilor pentru zona de prevenție, cât și o mai mare deschidere a pacienților de a accesa servicii și de realiza intervenții chirurgicale în spitale private, în contextul presiunii generate de pandemie în sistemul public de sănătate.
“Primele 9 luni ale acestui an au păstrat un trend foarte dinamic, iar rezultatele confirmă eforturile noastre strategice de a investi în zona de laboratoare, clinci și spitale. De altfel, vom continua să ne concentrăm atenția în această direcție, planurile de dezvoltare vizând, printre altele, adaptarea conceptului de clinică, care să fie non-stop la dispoziția pacientului, amenajarea celui mai modern laborator de cercetare în domeniul virusologiei și extinderea spitalelor din portofoliu în regim de spital pavilionar, astfel încât pacienții să poată accesa servicii de la A la Z în centre medicale multidisciplinare la nivel național”, a declarat Mihai Marcu, CEO și Președinte MedLife Group.
Acțiuni strategice în T3: continuarea programului de achiziții și dezvoltarea serviciilor de radioterapie și oncologie medicală
Planul de achiziții și de dezvoltare la nivel de grup s-a concentrat, într-o mare măsură anul acesta, pe zona de servicii de diagnostic și tratament oncologic, MedLife semnând, de curând, preluarea a două centre de referință în domeniu, Neolife Medical Center și OncoCard Brașov. Acestea sunt cele mai mari tranzacții anunțate de companie în 2021, care urmează să fie aprobate de Consiliul Concurenței.
„Un alt obiectiv strategic setat pentru anul acesta a fost consolidarea poziției pe zona de oncologie, prin integrarea în grup a două centre de referință în acest domeniu. De aceea, am adus alături de noi în grup companii cu expertiză, care definesc excelența în ceea ce privește serviciile integrate de diagnostic și tratament oncologic. Preluarea Neolife Medical Center și a Spitalului OncoCard întărește angajamentul nostru de a extinde serviciile medicale de excelență în toate regiunile țării. În acest moment, acoperim Capitala, Iași și Brașov, însă ne propunem ca pe viitor să extindem parteneriatele la nivel național și chiar regional.
De altfel, programul de achiziții este în continuare activ, suntem în discuții înaintate pentru încă o tranzacție cheie, pe care sperăm să o anunțăm până la finalul anului. De asemenea, avem în intenții alte 2-3 tranzacții de M&A. Avem ambiții importante pe zona de dezvoltare, iar planul de extindere, organic sau prin achiziții, va continua într-un mod susținut și în anii ce urmează. La nivel național, obiectivul nostru este să încheiem în mod sistematic acoperirea națională. În acest moment avem cea mai extinsă rețea din România, suntem în peste 25 de orașe mari și medii din țară, fiind singurul operator privat cu o asemenea acoperire la nivel național. Asta înseamnă că oriunde te-ai afla, poți ajunge la medic în aproximativ o oră de mers cu mașina, avantaj pe care doar MedLife îl poate oferi pacienților în acest moment. Avem prespective ambițioase și pentru extinderea la nivel balcanic și regional, însă analizăm cu atenție și acționăm precaut pentru a ne asigura că modelul nostru de business poate fi replicat cu succes și în țările respective”, a adăugat Mihai Marcu.
Perspective pentru finalul anului 2021: afaceri de peste o treime de miliard de euro
Prioritățile MedLife pentru finalul anului 2021 vizează, în continuare, programul de achiziții și extidendere teritorială, reprezentanții companiei anunțând posibilitatea încheierii unei noi tranzacții importante în perioada imediat următoare; divizia de cercetare, care continuă să aibă un rol extrem de important în monitorizarea pandemiei, prin desfășurarea de studii exclusiv cu resurse proprii; amplificarea procesului de digitalizare, care va continua și în primele luni ale anului următor, prin dezvoltarea de noi aplicații și updatarea tehnologiei din laboratoare, clinici și spitale, astfel încât să răspundă nevoilor pacientului din 2022.
De asemenea, compania continuă procesul de dezvoltare a proiectului MedPark, cel mai mare hub medical din țară. Conform reprezentanților MedLife, proiectul pilot ar urma să fie lansat la București în 2-3 ani, urmând ca modelul să fie replicat și în alte orașe mari din țară, precum Brașov, Sibiu, Cluj, Arad.
În ceea ce privește perspectivele financiare pentru finalul anului 2021, după ce anul trecut a atins pragul de un sfert de milliard de euro, MedLife are premise să devină anul acesta prima companie medicală privată din România care ajunge la o treime de milliard de euro.