- Fundația Telekom Romania a furnizat echipamentele necesare pentru dezvoltarea sistemului informatic destinat gestionării pacienților din ambulatoriul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii “Grigore Alexandrescu” din Bucureşti;
- Spitalul “Grigore Alexandrescu” este primul spital public care implementează un sistem pentru eficientizarea gestiunii pacienților și a timpului de asteptare.
Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii “Grigore Alexandrescu” din Bucureşti a inaugurat astăzi sistemul informatic destinat gestionării pacienților, MediWeb, implementat cu sprijinul Fundației Telekom Romania. “Grigore Alexandrescu” este, astfel, primul spital public care eficientizează gestiunea pacienților și timpul de așteptare, integrând tehnologia în relația cu pacienții.
În cadrul proiectului, Fundația Telekom Romania a furnizat echipamentele necesare pentru dezvoltarea sistemului informatic destinat gestionării pacienților. Sistemul integrează echipamente precum: monitoare TV, tablete, routere și imprimante de ultimă generație.
În plus, Fundația Telekom a modernizat spațiul de așteptare din spital cu mobilier special pentru copii și coșuri pentru colectarea selectivă a deșeurilor.
Numărul record de pacienți care s-au prezentat în ultimii ani la ambulatoriul de Ortopedie și Chirurgie Pediatrică din cadrul spitalului, peste 250 de prezentări pe zi, a făcut ca experiența pacienților să devină neplăcută, iar timpul mare de așteptare, de peste 2-3 ore, să dăuneze calității serviciilor medicale oferite. Astfel, MediWeb asigură o mai bună organizare internă și o gestionare integrată a informațiilor specifice circuitului pe care pacienții trebuie să-l urmeze în unitatea medicală.
Fiecare pacient care se prezintă în ambulatoriu primește un număr de ordine arondat de sistem, pe care îl va utiliza în tot circuitul și care îi va permite să-și păstreze ordinea în accesarea serviciilor medicale.
„Cu ajutorul tehnologiei, spitalele pot beneficia astăzi de soluții eficiente pentru a putea oferi pacienților servicii medicale de calitate. Ne bucurăm să fim parte din această inițiativă și ne dorim ca demersul nostru să nu rămână singular. Suntem convinși că aceste funcționalități, disponibile în premieră într-un spital public din România, vor crește calitatea actului medical prin diminuarea timpului de așteptare, acces rapid la istoricul pacientului și prin facilitarea comunicării interne. Beneficiile sunt multiple, atât pentru pacienți, cât și pentru spital”, a declarat Ionela Paunică, Director Executiv, Fundația Telekom Romania și Expert PR, Telekom Romania.
Pe lângă utilitatea în relația cu pacienții, sistemul informatic permite o evidență clară a numărului de persoane care au beneficiat de serviciile medicale și a tipului de afecțiuni tratate, ceea ce reprezintă premisele pentru realizarea de statistici și cercetări medicale. Totodată, procesele de lucru sunt îmbunătățite prin centralizarea informațiilor, realizarea unui registru electronic cu pacienții și printarea rețetei pacientului în faza finală a circuitului.
„Rezultatele obținute în perioada de testare a sistemului informatic ne indică atât o îmbunătățire a experienței pacientului în cadrul ambulatoriului de specialitate Ortopedie-Chirurgie, cât și a experienței medicilor. Timpul de așteptare al pacienților a scăzut cu aproximativ 40%, în timp ce timpul alocat consultației a crescut cu 75%, în favoarea pacientului. Toate informațiile pe care medicii le înregistrau manual sunt acum preluate de sistemul informatic și formează dosarul electronic al pacientului. Se face astfel trecerea de la folosirea unui registru medical clasic la o bază de date securizată. Totodată, informațiile colectate facilitează realizarea de statistici și viitoare cercetări medicale.
Sistemul informatic spitalicesc MediWeb a fost dezvoltat cu sprijinul colegului nostru, Dr. Alexandru Herdea, un medic rezident ce poate fi considerat modelul implicării tinerilor în îmbunătățirea sistemului medical. Acest sistem informatic, ce se adaptează permanent la progresele tehnologice, permite creșterea timpului și a calității actului medical”, a declarat Conf. Dr. Alexandru Ulici, Managerul Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii „Grigore Alexandrescu”.