Comisia Europeană a lansat un nou videoclip viral în cadrul campaniei Generation awake!, care atrage atenția consumatorilor asupra pericolelor legate de modelele de consum nesustenabile. În videoclip apare Manole, maniacul cu apa, o găleată nevricoasă care abordează tema utilizării excesive a apei. Videoclipul conține linkuri către pagina de internet Generation Awake, un site multilingv menit să-i facă pe cetățeni să reflecteze asupra obiceiurilor lor de consum și să-i ajute să-și schimbe comportamentul astfel încât să trăiască într-un mod mai sustenabil.
În acest an vor fi lansate și alte activități în cadrul campaniei, inclusiv o nouă secțiune a site-ului care examinează amprenta asupra apei a unor produse precum jeanșii, hamburgerii sau berea. În septembrie 2012 va fi lansat un concurs video destinat publicului larg, iar la începutul toamnei vor fi organizate manifestări live pentru a inspira și a încuraja schimbarea comportamentului locuitorilor din Italia, Țările de Jos, România și Spania.
Context
Generation Awake este campania Comisiei Europene privind utilizarea eficientă a resurselor. Scopul este acela de a sensibiliza publicul cu privire la consecințele ecologice, economice, sociale și pe plan personal pe care le are utilizarea nesustenabilă a resurselor și de a declanșa schimbări în modelele de consum și în comportamentul oamenilor. În ultimă instanță, obiectivul este de a-i ajuta pe cetățeni să-și creeze reflexul de a consuma întotdeauna în mod responsabil.
De la lansarea sa în octombrie 2011, site-ul campaniei, care este disponibil în 23 de limbi ale UE, a înregistrat peste 200 000 de accesări de pagină. Videoclipul campaniei a fost vizionat de peste 1 milion de persoane, iar pagina de Facebook (https://www.facebook.com/GenerationAwake) a atras aproape 13 000 de fani. Campania a fost concepută special pentru persoanele tinere din mediul urban și familiile tinere din întreaga Uniune Europeană, nu numai pentru a-i sensibiliza cu privire la importanța utilizării eficiente a resurselor, ci și pentru a-i încuraja să-și schimbe obiceiurile.
Persoane de contact:
Joe Hennon (+32 2 295 35 93)
Monica Westeren (+32 2 299 18 30)
Pagini Utile
· Pagina de internet a campaniei:
//www.generationawake.eu/
· Pagina de Facebook a campaniei:
www.facebook.com/generationawake