Medica M3, distribuitor de produse stomatologice cu peste 20 de ani de experiență, a implementat SeniorINVENTORY – soluția de optimizare a stocurilor de la Senior Software.
În urma utilizării acesteia, compania a înregistrat o reducere cu peste 10% a valorii stocurilor și creșterea vitezei de rotație a acestora cu 15%, rezultând în îmbunătățirea disponibilității produselor și implicit creșterea veniturilor.
Medica M3 importă și distribuie o gamă largă de produse consumabile, instrumente și echipamente stomatologice, atât pentru cabinetele dentare, cât și pentru laboratoarele de tehnică dentară. Pentru a optimiza activitatea de aprovizionare pentru cele peste 10 000 de produse din portofoliu, managerii companiei au decis să implementeze SeniorINVENTORY, soluția de optimizare a stocurilor oferită de Senior Software.
„În urma implementării soluției SeniorINVENTORY aprovizionarea se face mult mai eficient, de la cantitățile comandate pe fiecare produs în parte, până la durata de aprovizionare între comenzi. Valoarea stocurilor a scăzut cu cel puțin 10%, iar viteza de rotație a acestora a crescut cu 15%, ceea ce a avut un impact puternic asupra veniturilor firmei, deblocând sumele care până nu demult au fost imobilizate în stocuri.”, a declarat domnul Mihai Maxim, Marketing Manager Medica M3.
Înainte de a implementa o soluție de optimizare a stocurilor, datele erau exportate și prelucrate în Excel, iar aprovizionarea se realiza pe baza istoricului vânzărilor și a experienței achizitorilor. Această metodă ducea adesea la situații de suprastoc sau la imposibilitatea de a onora la timp comenzile clienților.
În prezent, sistemul de optimizare a stocurilor este integrat cu soluția SeniorERP și astfel este asigurat fluxul complet de informații în cadrul Medica M3. SeniorINVENTORY preia datele despre comenzile de client din sistemul ERP și pornind de la acestea calculează cu ajutorul algoritmilor proprii cantitatea optimă de aprovizionare, în funcție de situația fiecărui produs. După verificarea și aprobarea necesarului de către achizitor, comenzile de achiziție sau transfer sunt transmise înapoi în SeniorERP.
„Nivelul de suprastocare în cazul depozitelor noastre a scăzut, iar în prezent stocarea produselor se face pe baza recomandărilor soluției SeniorINVENTORY. Beneficiile pe care le-a adus acest soft sunt resimțite de către toată lumea, atât intern, de la angajați până la administratorul firmei, cât și extern, de către clienții noștri, care așteaptă mai puțin pentru marfa comandată datorită îmbunătățirii continuității stocului la produsele cu cerere constantă. Un astfel de soft este de mare ajutor, deoarece soluțiile propuse de către acesta conduc spre o eficientizare a aprovizionării, aspect important pentru firmele de distribuție.”, a adăugat domnul Mihai Maxim.
Despre SeniorINVENTORY
SeniorINVENTORY este o soluție software ce permite automatizarea și optimizarea proceselor de reaprovizionare și gestionare a stocului pe baza istoricului comenzilor unei companii, oferindu-i acesteia posibilitatea de a pregăti în mod optim stocul necesar pentru vânzările viitoare. Sistemul reduce cu până la 80% timpul dedicat procesului de aprovizionare și oferă posibilitatea de optimizare a stocurilor pentru un număr nelimitat de articole și locații.
Pentru mai multe detalii, accesații www.SeniorERP.ro și www.seniorsoftware.ro.