Procter &Gamble, Unilever și Orange sunt advertiserii cu cea mai mare vizibilitate în publicitate, în luna septembrie, potrivit mediaTRUST.
În clasamentul celor mai activi advertiseri, realizat în funcţie de numărul de spoturi publicitare difuzate de canalele media, Procter & Gamble ocupă locul întâi cu un număr de 20.599 de reclame, având un cost Rate Card estimat la 37,4 milioane de euro.
Unilever ocupă poziţia secundă cu 11.263 de reclame difuzate, și un rate card estimat la 27,3 milioane de euro. Pe locul trei în topul celor mai vizibili advertiseri se află Orange cu 10.641 de reclame, și un Rate Card de 21 milioane de euro.
Reckitt Benckiser este pe locul patru în clasament cu 10.030 reclame, urmat de Zdrovit cu 9.362 de reclame. Heineken a înregistrat 8.190 de reclame, Vodafone – 6.772 reclame, Telekom – 6.589 reclame, Coca Cola – 6.081 reclame, Ferreo – 5.893 reclame, European Drinks – 5.853 reclame, Biofarm – 4.688 reclame, Beiersdorf – 4.596 reclame, Metro – 4.339, Lidl – 4.324 reclame, Mondelez – 4.183 reclame, Nestle – 4.115 reclame, Dante Internațional – 4.104 reclame, PepsiCo – 3.858 reclame.
Distribuţia reclamelor pe medii de difuzare. În perioada 1-30 septembrie 2015, s-au difuzat 300.103 de reclame la posturile de televiziune, 47.832 la radio, iar 8.051 în presa scrisă.
În ceea ce privește advertiserii aflaţi pe primele locuri în clasament, distribuția spoturilor publicitare este realizată în felul următor. Astfel, Procter&Gamble s-a orientat mai mult spre posturile de televiziune, TVR 2 fiind postul TV cu cele mai multe reclame difuzate – 3.781, iar TVR1 a difuzat 2.612 de spoturi. În presa scrisă Practic în bucătărie este sursa cu cele mai multe reclame publicate – 8.
Campania Unilever a avut mai multe difuzări la postul de televiziune Național TV (1.671 reclame), iar în presa scrisă, Piața a publicat 8 machete.
Orange ocupă locul trei în clasament, iar printre sursele cu cele mai multe reclame difuzate se numără ZU TV (1.049 reclame), Kiss FM (481 reclame) şi Click (19 reclame).
Top 20 branduri
Orange, Vodafone și Telekom ocupă primele poziţii în topul celor mai vizibile branduri în publicitate.
Astfel, Orange se află pe primul loc cu 9.709 de reclame, cu un buget alocat de 18,9 milioane de euro, urmat de Vodafone cu 6.761 reclame şi un Rate Card estimat la 16,2 milioane de euro.
Telekom a înregistrat 6.587 de reclame, având un Rate Card estimat la 11,1 milioane de euro.
Printre cele mai promovate branduri se numără şi Nivea (4.596 reclame), Metro (4.339 reclame), Lidl (4.324 reclame), Kinder (4.188 reclame) etc.
În ceea ce priveşte distribuţia reclamelor pe canalele media, vizibilitatea brandurilor este mai puternică pe posturile TV, urmate de radiouri și presa scrisă.
Orange a înregistrat cele mai multe difuzări la ZU TV (1.049 spoturi). La categoria posturilor de radio, Kiss FM a înregistrat cele mai multe reclame (481), iar în presa scrisă 19 machete în Evenimentul Zilei.
Vodafone a avut cea mai mare vizibilitate la postul ZU TV (885 reclame), Europa FM (169 reclame) și Evenimentul Zilei (5 reclame).
Iar Telekom a avut cele mai multe difuzări la Antena 1 (833 spoturi), Magic FM (99 reclame), iar în presa scrisă, cele mai multe machete au fost publicate în Spy (16).
Potrivit numărului de reclame înregistrate pe canalele media pe parcursul lunii septembrie 2015, sectorul Alimentar a numărat 78.953 de reclame. Sectorul Farmaceutic ocupă poziţia a doua cu 50.613 de reclame, iar locul trei este ocupat de sectorul Comerţ – 47.389 de reclame difuzate.
În cadrul sectorului Alimentar, advertiserii cu cea mai mare vizibilitate sunt Heinken, Coca Cola şi Ferreo. Cele mai agresive campanii de promovare în sectorul farmaceutic le-au avut Zdrovit, Reckitt Benckiser și Biofarm.
Metro, Lidl și Dante Internaţional (eMag) sunt advertiserii cel mai bine promovaţi la categoria Comerţ.
În funcţie de numărul de spoturi difuzate, sectorul Cosmetice este reprezentat de Procter&Gamble, Beiersdorf și L’Oreal.
Despre raport
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 355.986 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 – 30 septembrie 2015, la 21 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale. Prin intermediul aplicaţiei admonit, mediaTRUST prezintă cei mai vizibili advertiseri în media. Costul estimat in euro a fost calculat pe baza valorii de Rate Card.