Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

mediaTRUST prezinta cei mai activi advertiseri in luna octombrie 2015

Mediatrust

Procter &Gamble, Reckitt Benckiser și Orange sunt advertiserii cu cea mai mare vizibilitate în publicitate, în luna octombrie, potrivit mediaTRUST.

În clasamentul celor mai activi advertiseri, realizat în funcţie de numărul de spoturi publicitare difuzate de canalele media, Procter & Gamble ocupă locul întâi cu un număr de 19.184 de reclame, având un cost Rate Card estimat la 38,2 milioane de euro.

Reckitt Benckiser ocupă poziţia secundă cu 12.622 de reclame difuzate, și un rate card estimat la 17,6 milioane de euro. Pe locul trei în topul celor mai vizibili advertiseri se află Orange cu 11.620 de reclame, și un Rate Card de 21,1 milioane de euro.

Terapia este pe locul patru în clasament cu 11.243 reclame, urmat de Zdrovit cu 11.178 de reclame. Vodafone a înregistrat – 10.948 reclame, Unilever – 8.828 reclame, Nestle – 8.826 reclame, Telekom – 8.031 reclame, Mondelez – 7.862 reclame, Coca Cola – 7.246 reclame, Glaxosmithkline – 7.137 reclame, GDF Suez – 6.771, Beiersdorf – 6.597 reclame, Chipita – 5.833 reclame, Heineken – 5.444 reclame, European Drinks – 5.159 reclame, Ferrero – 5.131 reclame, Sandoz – 4.178, Altex – 3.692 reclame.

Distribuţia reclamelor pe medii de difuzare. În perioada 1-31 octombrie 2015, s-au difuzat 350.907 de reclame la posturile de televiziune, 60.204 la radio, iar 11.847 în presa scrisă.

În ceea ce privește advertiserii aflaţi pe primele locuri în clasament, distribuția spoturilor publicitare este realizată în felul următor. Astfel, Procter&Gamble s-a orientat mai mult spre posturile de televiziune, TVR 2 fiind postul TV cu cele mai multe reclame difuzate – 2.340, iar N24 a difuzat 2.291 de spoturi, Prima TV – 2.029 reclame.

Campania Reckitt Benckiser a avut mai multe difuzări la postul de televiziune Național TV (1.926 reclame), Realitatea TV – 1.528 reclame, iar la radio, Kiss FM a difuzat 57 de spoturi.

Orange ocupă locul trei în clasament, iar printre sursele cu cele mai multe reclame difuzate se numără ZU TV (1.513 reclame), Kiss FM (1.126 reclame) şi Evenimentul Zilei (32 reclame).

Top 20 branduri

Vodafone, Orange și Telekom ocupă primele poziţii în topul celor mai vizibile branduri înpublicitate. Astfel, Vodafone se află pe primul loc cu 10.944 de reclame, cu un buget alocat de 23,1 milioane de euro, urmat de Orange cu 10.894 reclame şi un Rate Card estimat la 20,3 milioane de euro.

Telekom a înregistrat 7.840 de reclame, având un Rate Card estimat la 12,8 milioane de euro.

Printre cele mai promovate branduri se numără şi Engie (6.770 reclame), Nivea (6.597 reclame), 7 Days (5.160 reclame), Milka (4.056 reclame), Nurofen (3.854 reclame), Kinder (3.581 reclame), Fasconal (3.530 reclame), Lidl (3.332 reclame), Head&Shoulders (3.143 reclame), McDonalds’ (3.085 reclame), Strepsils ( 3.010), Emag.ro (3.007 reclame), Dr. Oetker (2.882 reclame), Penny Market (2.776 reclame), Pantene (2.643 reclame), Billa (2.620 reclame), Colgate ( 2.587 reclame) etc.

În ceea ce priveşte distribuţia reclamelor pe canalele media, vizibilitatea brandurilor este mai puternică pe posturile TV, urmate de radiouri și presa scrisă.

Vodafone a înregistrat cele mai multe difuzări la Sport.ro (1.572 spoturi). La categoria posturilor de radio, Kiss FM a înregistrat cele mai multe reclame (356), iar în presa scrisă 23 machete în ziarul Financiar.

Orange a avut cea mai mare vizibilitate la postul Antena 1 (1.109 reclame), Kiss FM (1.126 reclame) și Evenimentul Zilei (32 reclame).

Iar Telekom a avut cele mai multe difuzări la Antena 1 (1.478 spoturi), Radio ZU (298 reclame), iar în presa scrisă, cele mai multe machete au fost publicate în Gazeta sporturilor (11).

Potrivit numărului de reclame înregistrate pe canalele media pe parcursul lunii octombrie 2015, sectorul Alimentar a numărat 100.807 de reclame. Sectorul Farmaceutic ocupă poziţia a doua cu 79.538 de reclame, iar locul trei este ocupat de sectorul Comerţ – 48.797 de reclame difuzate.

În cadrul sectorului Alimentar, advertiserii cu cea mai mare vizibilitate sunt Mondelez, Nestle și Coca Cola. Cele mai agresive campanii de promovare în sectorul farmaceutic le-au avut Terapia, Zdrovit, Reckitt Benckiser.

Altex, Lidl și Dante Internaţional (eMag) sunt advertiserii cel mai bine promovaţi la categoria Comerţ.

În funcţie de numărul de spoturi difuzate, sectorul Cosmetice este reprezentat de Procter&Gamble, Beiersdorf și L’Oreal.

Despre raport

Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 422.958 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 – 31 octombrie 2015, la 21 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale. Prin intermediul aplicaţiei admonit, mediaTRUST prezintă cei mai vizibili advertiseri în media. Costul estimat in euro a fost calculat pe baza valorii de Rate Card.

Bucuresti, 11.11.2015
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.