European Drinks, Procter&Gamble şi Reckitt Benckiser sunt advertiserii cu cea mai mare vizibilitate în media, în luna martie, potrivit mediaTRUST, unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de monitorizare.
În clasamentul celor mai activi advertiseri, realizat în funcţie de numărul de spoturi publicitare difuzate de canalele media, European Drinks ocupă locul întâi cu un număr de 9.148 de reclame, având un cost Rate Card de 30,2 milioane de euro.
Procter & Gamble ocupă poziţia secundă cu 8.471 de reclame difuzate, având o campanie de promovare mai puţin agresivă decât European Drinks. Pe locul trei în topul celor mai vizibili advertiseri se află Reckitt Benckiser cu 8.253 de reclame, cu un Rate Card de 13,1 milioane de euro.
Raportul mediaTRUST conţine şi o distribuţie a reclamelor pe surse media. Putem observa că presa scrisă este utilizată din în ce în ce mai puțin pentru promovarea reclamelor, punându-se accentul pe posturile de televiziune și radio. În perioada 1-31 martie 2013, 225.382 de reclame au fost difuzate la posturile de televiziune, 41.933 la radio, iar 5.777 în presa scrisă.
În ceea ce privește advertiserii aflaţi pe primele locuri în clasament, distribuția spoturilor publicitare este realizată în felul următor.
Astfel, campania publicitară realizată de European Drinks este vizibliă în mod deosebit pe posturile de televiziune N24 şi Naţional TV. Acest lucru se datorează faptului că cele două posturi de televiziune și compania European Drinks au acționari comuni. În presa scrisă a fost vizată România Liberă, care a publicat două reclame.
Campania Procter&Gamble a avut mai multe difuzări la posturile de televiziune Acasă TV (2.148 reclame), Antena 2 (1.077 reclame) şi PRO TV (813 reclame). În presa scrisă, Pro Tv Magazin a publicat 9 reclame, Ce se întâmplă doctore – 8 reclame și revista Mami – 6 reclame.
Reckitt Benckiser a mizat mai mult pe posturile B1TV (1.754 reclame), Realitatea TV (1.672 reclame) şi Antena 2 (1.095 reclame) și o singură reclamă în revista Tabu.
Advertiser |
Surse media |
Nr. spoturi |
EUROPEAN DRINKS |
N24 |
4636 |
|
National TV |
4510 |
|
România Libera – Ziua Internaţională a Apelor |
2 |
PROCTER & GAMBLE |
Acasa TV |
2148 |
|
Antena 2 |
1077 |
|
PRO TV |
813 |
|
ProTV Magazin |
9 |
|
Ce se intampla doctore |
8 |
|
Mami |
6 |
RECKITT BENCKISER |
B1 TV |
1754 |
|
Realitatea TV |
1672 |
|
Antena 2 |
1095 |
|
Tabu |
1 |
Romtelecom, Penny Market şi Nivea ocupă primele poziţii în topul celor mai vizibile branduri în publicitate.
Astfel, Romtelecom se află pe primul loc cu 4.193 de reclame, cu un buget alocat de 9,1 milioane de euro, urmat de Penny Market cu 3.963 reclame şi un Rate Card de 7 milioane de euro.
Nivea a înregistrat 3.916 de reclame, având un Rate Card de 6 milioane euro.
Printre cele mai promovate branduri se numără şi Nurofen (3.879), Orange (3.673), voyo.ro (3.150), Adria (3.073) etc.
În ceea ce priveşte distribuţia reclamelor pe canalele media, observăm că vizibilitatea brandurilor este mai puternică pe posturile TV, urmate de radiouri și presa scrisă.
Romtelecom a înregistrat cele mai multe difuzări la B1 TV (526 spoturi), Antena 3 ( 429) şi Antena 1 (401). Printre posturile de radio cu cele mai multe reclame difuzate sunt Pro FM (70 de reclame), Kiss Fm (69) și Radio Zu (67).
Penny Market a avut cea mai mare vizibilitate la posturile TVR 2 (423 reclame), România TV (385) şi Kanal D (423 reclame). Radiourile ce cele mai multe reclame difuzate sunt Pro FM (165), Europa FM (158) și Kiss FM (150 reclame). Click a pubilcat 4 reclame, în intervalul analizat, iar Libertatea, una.
Brandul Nivea a fost cel mai mult vizibil la posturile de televiziune Antena 2 (543 spoturi), Prima TV (469) şi Kiss Tv (361), precum și în presa scrisă, 28 reclame în Gazeta Sporturilor, 4 în Story și 4 în Glamour.
Brand |
Surse media |
Nr. Spoturi |
Romtelecom |
B1TV |
526 |
|
ANTENA3 |
429 |
|
Antena1 |
401 |
|
ProFM |
70 |
|
Kiss FM |
69 |
|
Radio ZU |
67 |
|
Academia Caţavencu |
2 |
|
Libertatea de Weekend |
1 |
|
Zile si Nopti |
1 |
Penny Market |
TVR2 |
423 |
|
Romania TV |
385 |
|
Kanal D |
344 |
|
ProFM |
165 |
|
Europa FM |
158 |
|
Kiss FM |
150 |
|
Click |
4 |
|
Libertatea |
1 |
Nivea |
Antena2 |
543 |
|
Prima TV |
469 |
|
Kiss TV |
361 |
|
Gazeta Sporturilor |
28 |
|
Story |
4 |
|
Glamour |
4 |
Potrivit numărului de reclame înregistrate pe canalele media pe parcursul lunii martie, 2013, sectorul Alimentar a numărat 56.884 spoturi. Sectorul Farmaceutic ocupă poziţia a doua cu 46.493 de reclame, iar locul trei este ocupat de sectorul Comerţ – 31.944 de reclame difuzate.
În cadrul sectorului Alimentar, advertaiserii cu cea mai mare vizibilitate sunt European Drinks, Kraft Foods şi Nestle. Cele mai agresive campanii de promovare în sectorul farmaceutic le-au avut Reckitt Benckiser, Biofarm şi Health Advisors.
Rewe, Lidl şi Dante Internaţional ( eMag), sunt advertiserii cel mai bine promovaţi la categoria Comerţ.
În funcţie de numărul de spoturi difuzate, sectorul Media este reprezentat de Pro TV, SRT (Societatea Română de Televiziune) şi Antena TV. În ceea ce priveşte sectorul media, trebuie precizat faptul că o mare parte din reclamele monitorizate sunt self promotion.
Despre raport
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 273.092 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 – 31 martie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale. Prin intermediul aplicaţiei admonit, mediaTRUST prezintă vizibilitatea în reclamele lanţurilor de retail din România, a brand – urilor promovate de aceştia. Cu o bază de date disponibilă din iunie 2012, serviciul online admonit oferă generarea de rapoarte cu cheltuielile de publicitate, durata şi numărul de difuzări pentru orice interval de timp şi date alese de utilizator (canale media, advertiseri, branduri, sectoare sau alte elemente ale clasificării.