Unilever, Procter &Gamble și Biofarm sunt advertiserii cu cea mai mare vizibilitate în publicitate, în luna august, potrivit mediaTRUST.
În clasamentul celor mai activi advertiseri, realizat în funcţie de numărul de spoturi publicitare difuzate de canalele media, Unilever ocupă locul întâi cu un număr de 19.751 de reclame, având un cost Rate Card estimat la 28,8 milioane de euro.
Procter & Gamble ocupă poziţia secundă cu 19.041 de reclame difuzate, și un rate card estimat la 36,9 milioane de euro. Pe locul trei în topul celor mai vizibili advertiseri se află Biofarm cu 13.442 de reclame, și un Rate Card de 13,4 milioane de euro.
Din distribuţia reclamelor pe medii de difuzare se observă o scădere a numărului de machete publicate în presa scrisă, accentul punându-se pe posturile de televiziune și radio. În perioada 1-31 august 2015, s-au difuzat 297.149 de reclame la posturile de televiziune, 39.924 la radio, iar 5.945 în presa scrisă.
În ceea ce privește advertiserii aflaţi pe primele locuri în clasament, distribuția spoturilor publicitare este realizată în felul următor. Astfel, campania publicitară realizată de Unliever este vizibliă în mod deosebit la posturile de televiziune și cele de radio, România TV fiind postul TV cu cele mai multe reclame difuzate – 2.871, iar Radio ZU a difuzat 91 de spoturi. În presa scrisă Viva este sursa cu cele mai multe reclame publicate – 4.
Campania Procter&Gamble a avut mai multe difuzări la postul de televiziune Prima TV (2.786 reclame), iar în presa scrisă, Practic în bucătărie a publicat 8 machete.
Biofarm a mizat doar pe posturile de televiziune, iar printre sursele cu cele mai multe reclame difuzate se numără Kanal D (2.446 reclame), Antena 3 (2.381 reclame)şi ZU TV (2.135 reclame).
Top 20 branduri
Telekom, Delikat şi Orange ocupă primele poziţii în topul celor mai vizibile branduri în publicitate. Astfel, Telekom se află pe primul loc cu 5.979 de reclame, cu un buget alocat de 17,7 milioane de euro, urmat de Delikat cu 5.900 reclame şi un Rate Card estimat la 11,4 milioane de euro.
Orange a înregistrat 5.568 de reclame, având un Rate Card estimat la 10,7 milioane de euro.
Printre cele mai promovate branduri se numără şi Nivea (5.531 reclame), Lidl (5.221 reclame), Nurofen (5.045 reclame), Vodafone (4.744 reclame) etc.
În ceea ce priveşte distribuţia reclamelor pe canalele media, vizibilitatea brandurilor este mai puternică pe posturile TV, urmate de radiouri și presa scrisă.
Telekom a înregistrat cele mai multe difuzări la Antena 1 (923 spoturi). La categoria posturilor de radio, Radio 21 a înregistrat cele mai multe reclame (124), iar în presa scrisă 5 machete în revista Ciao.
Delikat a avut cea mai mare vizibilitate la posturile România TV (1.011 reclame), Național TV (937 reclame) și TVR 2 (750 reclame).
Iar Orange a avut cele mai multe difuzări la Radio ZU (675 spoturi), Antena 1 (666 reclame), iar în presa scrisă, cele mai multe machete au fost publicate în Ciao (11).
Potrivit numărului de reclame înregistrate pe canalele media pe parcursul lunii august, 2015, sectorul Alimentar a numărat 83.239 de reclame. Sectorul Farmaceutic ocupă poziţia a doua cu 65.293 de reclame, iar locul trei este ocupat de sectorul Comerţ – 46.398 de reclame difuzate.
În cadrul sectorului Alimentar, advertiserii cu cea mai mare vizibilitate sunt European Drinks, Heinken şi Ursus. Cele mai agresive campanii de promovare în sectorul farmaceutic le-au avut Biofarm, Reckitt Benckiser, Sandoz.
Lidl, Dante Internaţional (eMag) și Praktiker sunt advertiserii cel mai bine promovaţi la categoria Comerţ.
În funcţie de numărul de spoturi difuzate, sectorul Cosmetice este reprezentat de Procter&Gamble, Unilever și Beiersdorf.
Despre raport
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 343.018 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 – 31 august 2015, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale. Prin intermediul aplicaţiei admonit, mediaTRUST prezintă cei mai vizibili advertiseri în media.