Mediapost Hit Mail, cel mai mare jucător de pe piața de marketing relațional din România, își continuă extinderea pe piața bulgară prin achiziția unei majorități de 60% din acționariatul agenției Metrica, specializată în soluții de marketing direct. Tranzacția din Bulgaria trasează clar direcția strategică pe care o urmează grupul Mediapost Hit Mail în ceea ce privește oportunitățile de creștere nu doar organică ci și prin achiziții.
Hotărârea de extindere este motivată de oficialii companiei ca având la bază o bună cunoaștere a pieței bulgare, operând în această țară încă din 2005, de la înființarea Mediapost Hit Mail Bulgaria. “Decizia noastră de a deține un pachet majoritar în cadrul Metrica se datorează în primul rând portofoliului de soluții de marketing, logistică și de baze de date, unic în Bulgaria, pe care compania îl deține, dar și relațiilor pe termen lung construite cu clienții săi și echipei sale de profesioniști. Soluțiile oferite de Metrica ne întregesc portofoliul de produse din Bulgaria, care devine, astfel, apropiat de cel oferit în România. În plus, ne bazăm pe predictibilitatea pe care ne-o oferă piața bulgară, ca urmare a asemănărilor cu cea românească și a prezenței noastre acolo de mai bine de 10 ani. Nu în ultimul rând, mulți dintre clienții pe care îi avem în România sunt activi pe ambele piețe, astfel că anticipăm o extindere a colaborărilor drept un rezultat cât se poate de firesc și natural al achiziției noastre”, a adăugat Marian Șeitan, director general Mediapost Hit Mail, parte a Grupului francez La Poste.
În ceea ce privește compania bulgară Metrica, estimările prezintă un potențial de creștere a cifrei de afaceri de 30% până la 50% pe an, ca urmare a investițiilor și a transferului de know-how dinspre Mediapost Hit Mail.
“Această schimbare de acționariat este deosebit de importantă pentru noi întrucât va conduce în mod automat la creșterea companiei și extinderea portofoliului de servicii. Totodată, va permite accesul la cunoștințe și practici de succes și încorporarea unor decizii tehnologice care ne garantează o îmbunătățire a serviciilor noastre, precum și multe noi oportunități pentru clienții noștri”, a spus Yordan Kumchev, directorul general Metrica.
Cu o cifră de afaceri anuală de 10,8 milioane de Euro, peste 300 clienţi și o cotă de piață de circa 35%, Mediapost Hit Mail este principalul jucător de pe piața de marketing relațional și promoții de consumatori din România. Înființată în 1997, compania numără în prezent 670 de angajați și are birouri la București, Sofia și Cluj-Napoca. Din 2009 este parte a grupului francez La Poste (Poșta Franceză) prezent, prin divizia sa Mediapost specializată în marketing relaţional, în Franta, Spania, Portugalia, Marea Britanie, Belgia, România şi Bulgaria. La Poste operează ȋn 40 de ţări de pe 4 continente, generând cu cei peste 260,000 angajaţi o cifră de afaceri de 22,2 miliarde euro (din care 17.9% ȋn afara Franţei).
Metrica este o agenție specializată în implementarea de campanii integrate de marketing direct. În cursul lunii octombrie 2015, compania a început să furnizeze un serviciu de management unic pentru piața din Bulgaria, pentru retailerii online, denumit StepUP. Portofoliul vast al bulgarilor de la Metrica include servicii de marketing telefonic, vânzări directe, customer service, servicii privind procesele de vânzări directe, marketing direct, gestionarea bazelor de date, organizarea de campanii promoționale și programe de loialitate.