World Press Photo 2015 ajunge la București pe 7 mai.
Surpriza anului: proiecții de filme și sesiuni ShortsUp
World Press Photo, cea mai puternică expoziţie mondială de fotojurnalism, vizitată de peste 3.5 milioane de oameni în fiecare an, ajunge la Bucureşti pe 7 mai, prin eforturile Fundației Eidos.
5.692 de fotoreporteri și fotografi din 131 de țări au participat la ediția 2014 a competiției WPP, expoziția aducând publicului român selecția celor mai valoroase fotografii documentare din cele 97.912 imagini înscrise în concurs. Ediția acestui an aduce și o nouă categorie, Long Term Projects, ce s-a dovedit foarte populară încă din faza înscrierilor, adunând 14.583 imagini.
Marele câștigător al competiției, „Fotografia Anului 2014”, semnată de fotograful danez Mads Nissen, va fi expusă în București alături de cele peste 100 de fotografii selectate de către juriul independent al competiției.
„Am adus WPP în România cu misiunea de a inspira interesul românilor pentru fotografie ca artă. Anul trecut, peste 48.000 de oameni ne-au vizitat expoziția și ambiția ne-a crescut: anul acesta așteptăm 100.000 de oameni. Vrem să-i ajutăm pe români să-și facă din consumul de artă, nu numai fotografie, un obicei. Ne dorim ca publicul WPP să aibă parte de o nouă experiență anul acesta, selecția fotografiilor este una cu totul specială care aduce noi subiecte în discuție. Odată cu ediția din acest an, ne-am propus să începem transformarea WPP din expoziție într-o platformă de evenimente culturale. Vă așteptăm cu proiecții de filme și sesiuni ShortsUp!”, spune Cristian Movilă, Președintele Fundației Eidos.
Programul expoziției, diponibil și pe pagina de Facebook:
Pentru al patrulea an consecutiv, expoziţia, organizată de Fundaţia Eidos, va fi deschisă publicului între 8 si 29 mai 2015, în Piaţa Universităţii.
· Luni până joi de la 11:00 la 21:00;
· Vineri: în intervalul orar 11:00-22:00;
· Sâmbată și duminică de la 10:00 la 22:00.
Parteneri media: Pro TV; RFI; Evenimentul Zilei; Cosmopolitan; National Geographic; Beau Monde; Esquire Special; Marie Claire; Hotnews; Paginademedia; Revista Tango Marea Dragoste; 9Am; Liternet; Modernism; Markmedia; AdHugger; Artline.ro; Iqool; Redactia4fun; Revista LZR; Teen Press; Veiozaarte.ro; Vernisaje.com; Vinsieu.ro; Urbo.ro; Radardemedia.ro.
Despre WPP
Expozitia călătorește în întreaga lume, în peste 100 de locații din peste 45 de țări, fiind vizitată de peste 3,5 milioane de oameni la fiecare ediție.
Fotografiile căștigătoare au fost alese de către un juriu internațional independent, stabilit in Amsterdam si format din 19 experți, al cărui președinte a fost Michele McNally, Director of Photography și Assistant Managing Editor la The New York Times.
Expoziția WPP este o inițiativă a World Press Photo Foundation, fondată în anul 1955 în Olanda, și activează ca organizație independentă, non-profit, cu sediul în Amsterdam. Competiția a debutat în 1955, când 42 de fotografi din 11 țări au înscris peste 300 de fotografii pentru jurizare.
În 2012, expoziția a fost readusă pentru prima dată la București, după 18 ani de absență, prin eforturile Fundației Eidos, care a organizat expoziția și în anii consecutivi următori.