Initiative România lansează ediţia a zecea Media Fact Book, unicul ghid anual de media din România
· De 10 ani, Media Fact Book este singura lucrare de specialitate, ce îşi propune să ofere analize & prognoze media;
· 33% este rata de creştere a pieţei în 2006;
· Initiative prognozează o creştere de 34-35% pentru anul 2007, când piaţa se va apropia de pragul psihologic de o jumătate de miliard de euro net.
Initiative Bucureşti lansează cea de-a zecea ediţie Media Fact Book, un instrument oferit în exclusivitate pe piaţa românească şi devenit indispensabil pentru toţi profesioniştii în marketing şi comunicare. „Anul 2006 a fost unul foarte bun pentru industria de media & publicitate în general şi pentru agenţia Initiative în particular. Rata de creştere de 33% este uimitoare pentru o piaţă care a stat mult timp în umbra vecinilor din regiune. Iar pentru anul 2007, Initiative prognozează o creştere de 34-35% a pieţei de media, către o jumătate de milard de euro net”, declară Veronica Savanciuc, Preşedinte Initiative România.
Puterea de cumpărare din ce în ce mai mare şi consumatorii tot mai sofisticaţi, mai ales în marile oraşe, vor contribui fără îndoială la menţinerea trendului ascendent al industriei. În ciuda faptului că audienţele descresc pe măsură ce consumatorii devin tot mai ocupaţi, se observă o creştere a numărului de canale media, dar şi a interesului pentru inovaţie şi soluţii neaşteptate.
Media Fact Book relevă faptul că piaţa media a fost caracterizată în anul 2006 de dinamism şi de o dezvoltare a mediului de afaceri, mai ales în domeniile telecomunicaţii, financiar-bancar şi farmaceutic, dar şi automotive şi retail. În plus, au continuat să se lanseze numeroase ziare, posturi de radio şi televiziuni noi, fragmentarea fiind un răspuns firesc la mărirea şi diversificarea bugetelor de publicitate.
Pentru anul 2006, Initiative estimează un nivel total al pieţei de publicitate de 363 mil € (în creştere cu 33% faţă de 2005), în timp ce prognoza pentru anul 2007 este de 485 mil € net.
În 2006, din punct de vedere rate card, investiţiile pe TV au reprezentat aproximativ 90% din totalul investiţiilor media (un share similar cu cel înregistrat în anul 2005). În termeni de investiţii nete, Initiative estimează o creştere a share-ului TV în total piaţă media 2006 de 62%.
Presa scrisă continuă să piardă teren în favoarea televiziunii, în vreme ce Internet & Cinema au înregistrat o creştere de 59% faţă de anul 2005. Şi investiţiile în radio au crescut, însă cu un ritm mai scăzut.
2006 este anul în care se observă câteva modificări în clasamentul categoriilor de investitori în publicitate: categorii precum Bere, Cosmetice, Produse Lactate şi Băuturi Răcoritoare au pierdut cel puţin câte o poziţie în clasamentul investitorilor, în vreme ce, începând cu anul 2006, categoria Telecomunicaţii Mobile a urcat 8 poziţii şi se instalează pe prima poziţie. În ceea ce priveşte investitorii propriu-zişi, P&G îşi menţine prima poziţie, urmat de European Drinks & Food şi de Unilever.
Pentru anul în curs, Initiative prognozează o creştere a pieţei de publicitate cu 34% faţă de anul 2006, generată în primul rând de inflaţia TV şi de dezvoltarea domeniilor new media/ digital şi OOH. În 2007, Initiative estimează creşteri ale bugetelor de publicitate pentru categorii precum Telecomunicaţii, Automotive, Servicii Financiare & Bancare, Food, Retail, dar şi noi categorii de investitori în servicii B2B sau B2C. Creşterea pe TV va fi de 45%, în timp ce presa scrisă îşi va continua procesul de consolidare sub umbrela marilor trusturi internaţionale, în ciuda fragmentării continue a pieţei. Initiative estimează o creştere a investiţiilor în presa scrisă de 8% faţă de 2006. Investiţiile în radio îşi vor menţine trendul ascendent (+26%), piaţa de OOH va cunoaşte o creştere mai ales sub aspectul sofisticării (research), dar şi al volumelor (+16%). Cea mai accelerată creştere va fi înregistrată în cazul Internet şi Cinema, unde Initiative prognozează o creştere de +52% faţă de 2006.
“Nu este uşor să fii deschizător de drumuri. Să rămâi însă primul chiar şi după 10 ani este o performanţă. Când am editat primul volum Media Fact Book, în 1997, piaţa era încă necoagulată, nu se ştia prea multă teorie, nu se cerceta, afacerile în media se făceau intuitiv, după cum fluctuau piaţa şi concurenţa. Acum, după 10 ani, acest unic ghid media din România a devenit indispensabil pentru profesioniştii din marketing şi comunicare care îşi propun să fie la curent cu investiţiile, trendurile, prognozele în domeniu”, adaugă Alexandra Olteanu, Buying Director Inititative România.
Cu ocazia lansării Media Fact Book #10, Initiative a realizat o donaţie de carte către facultăţile de specialitate din Bucureşti. Asumându-şi rolul de formator al pieţei de media, Initiative a ales să marcheze acest moment aniversar donând 500 de cărţi de specialitate -media, comunicare, advertising – către biblioteca Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice din Cadrul Universităţii Bucureşti şi biblioteca Facultăţii de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti.
“Un comportament responsabil faţă de comunitatea de specialişti, actuali şi viitori, este un comportament responsabil faţă de noi înşine şi faţă de întreaga industrie media. Astfel de acţiuni sunt mai mult decât gesturi frumoase pe care le faci din când în când. Sunt parte a misiunii noastre ca profesionişti şi formatori ai domeniului”, adaugă Veronica Savanciuc, Preşedinte Initiative România.
{mosloadposition user10}