Anul de recesiune 2009 a reprezentat pentru specialistii in comunicare o provocare de a gasi solutii eficiente cu bugete reduse. Recesiunea reprezinta o perioada dificila, dar in acelasi timp buna pentru activitatea de marketing, deci o strategie corecta si corect implementata este esentiala in ceea ce priveste profitabilitatea companiilor.
Facand bilantul la final de an, specialistii au decis: Marketingul Direct este unul dintre mecanismele care aduce rezultate rapide, masurabile, la costuri scazute. Iar concluziile seriilor de conferinte pe teme marcomm de anul acesta confirma ca Marketingul si Criza pot merge mana-n mana, daca marketerii stiu sa identifice oportunitatile oferite de contextul economic.
Speakerii internationali John Griffiths, Leif Andersen Farmer, Barry Larson, dar si Shuja Shaikh (Kubis), Maia Novolan (Syscom Digital), Adela Rogojinaru, Calin Veghes, Stela Toderascu (Avon), Iulian Toma (Adplayers), Radu Schmitzer (Linea Directa Communication) si alti speakeri locali au sintetizat avantajele tacticilor de Marketing Direct in cadrul primei editii a Conferintei Internationale “Marketing in Direct”, printr-o abordare “back to basics”.
Care sunt etapele unei campanii de Marketing Direct si cum se poate transforma aceasta intr-o reusita? Nimic mai simplu!
Campania de Marketing Direct este conditionata de indeplinirea celor 5 pasi esentiali, si anume:
1. Alcatuirea bazei de date;
2. Conceperea / transmiterea mesajului promotional;
3. Telemarketing;
4. Raportare zilnica transmisa Clientului;
5. Raport evaluator al campaniei DM
Primul pas si cel mai important este alcatuirea bazei de date. Aceasta trebuie sa cuprinda Prospecti despre care se stie ca au toate sansele sa isi doreasca si, in final, sa accepte oferta. Cu cat baza de date este mai bine segmentata, cu atat avem garantat succesul campaniei de DM. Baza de date poate apartine Clientului agentiei sau poate fi inchiriata de la agentia de DM. In cazul celei de-a doua variante se face o selectie a persoanelor care se incadreaza cel mai bine in titlul de potential client, in functie de varsta, venit, pozitie ierarhica, necesitati sau dorinte. Construirea bazei de date presupune utilizarea apelurilor telefonice in mod proactiv pentru a stabili daca informatiile detinute despre potentialii clienti, necesare implementarii campaniei, sunt actualizate.
Pasul 2 al unei campanii DM este conceperea unui mesaj promotional cu o descriere eficienta a ofertei, oferind o solutie clara la problemele/nevoile pe care le au prospectii. Acest mesaj va fi transpus intr-o scrisoare nominala / flyer cu caracter comercial si transmis hard copy (prin Posta / curierat rapid) sau in format electronic (via e-mail).
Optional se poate transmite anterior mesajului promotional un teaser, fie in format electronic, fie hard copy, conceput astfel incat sa le trezeasca interesul vis-a-vis de oferta pe care o vor primi ulterior.
Pasul 3 al campaniei este telemarketing-ul efectuat dupa transmiterea mesajului promotional. In cadrul telemarketing-ului se identifica in lista de campanie prospectii interesati de oferta si se redirectioneaza datele de contact ale acestora catre Departamentul de Vanzari al Clientului agentiei. Prospectii cu nevoi mai putin imediate vor fi abordati prin trimiterea unei brosuri de prezentare (electronic/hard copy), pentru a le fi oferite cat mai multe informatii referitoare la oferta. Pentru prospectii cu cerinte imediate se intermediaza o intalnire intre acestia si reprezentantii de Vanzari, in ideea inceperii unei negocieri sau vanzarii directe.
Telemarketing-ul sau marketingul prin telefon este folosit in scopuri diverse, inclusiv vanzare, prospectare, evaluare servicii sau transmiterea de mesaje precise catre actionari/angajati/colaboratori. O campanie de telemarketing de succes se realizeaza doar in cazul in care este parte integrata a planului strategic de promovare directa. Comunicarea bilaterala permisa de telemarketing ofera posibilitatea discutiei deschise intre Furnizor si Prospect. Acest dialog interactiv determina in mod constant colectarea si oferirea de informatii, creand noi oportunitati pentru ambele parti.
Pasul 4 al campaniei este raportarea catre Clientul agentiei, zilnic. Acest pas este realizat in paralel cu pasul 3, respectiv telemarketing-ul. Raportarea zilnica se face direct catre Clientul agentiei si cuprinde datele de contact necesare reprezentantilor de Vanzari, pentru a contacta prospectii interesati si a le oferi cat mai multe detalii referitoare la oferta.
Ultimul pas al campaniei, respectiv pasul numarul 5, este transmiterea unui raport evaluator al campaniei catre Client. Raportul implica o evaluare calitativa si cantitativa a tuturor pasilor efectuati in cadrul campaniei, respectiv cate scrisori s-au transmis vs. cate au ajuns la destinatar, motivele de retur, cate persoane din baza de date au fost contactate direct de catre operatorii de telemarketing, cati dintre cei intervievati s-au aratat interesati / neinteresati de oferta transmisa; feedback-uri deschise; analiza socio-demografica a prospectilor etc.
Succesul unei campanii DM este usor masurabil in rezultatele inregistrate de Vanzari.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}