Chef Adi Hădean și-a lansat propriul brand pentru iubitorii de carne – MEATic. Portofoliul actual MEATic este format din produse ready-to-eat sau ready-meals (gata de mâncat, care necesită doar încălzire), a căror cerere a crescut semnificativ în ultimii ani (și) pe piața din România.
În viitorul apropiat, portofoliul MEATic va fi completat cu produse ready-to-cook (preparate pregătite pentru gătit, care necesită doar gătirea în cuptor, pe grill sau în tigaie, ele fiind deja fasonate, calibrate, condimentate și/sau marinate) și din categoria confit/carne la garniță.
Un specific al produselor semnate Adi Hădean este calitatea înaltă, motiv pentru care sursa cărnii din produsele MEATic este atent aleasă, iar dezvoltarea rețetelor reprezintă munca de ani de zile a cunoscutului Chef.
Brandul MEATic a luat naștere ca răspuns natural la dorința oamenilor de a scurta timpul petrecut în bucătărie și de a lăsa loc pentru mai mult timp petrecut alături de cei dragi, însă fără a face compromisuri la selectarea materiei prime, la prelucrarea acesteia și la gustul excepțional pe care ni-l dorim de fiecare dată când mâncăm.
În ultimii ani piața ready-to-eat a crescut semnificativ în România, iar în 2021 a atins o valoare totală a pieței de 404 milioane de lei (aprox. 81 de milioane de euro).
Se estimează (conform Euromonitor) că în 2026 românii vor consuma ready meals în valoare totală de peste 520 de milioane de lei (peste 100 de milioane de euro).
Lanțurile de magazine, cum sunt Mega Image, Carrefour, Kaufland, Lidl, Profi, Auchan, Penny etc. vând mâncare gătită și refrigerată pe plan național, iar București reprezintă cea mai mare piață, urmată de Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Iași și Constanța.
Piața ready-meals a crescut și în contextul pandemiei, iar acum obiceiurile de consum ale românilor s-au schimbat, aceștia prețuind timpul de calitate și mâncarea sănătoasă, fără prea multe ingrediente adiacente menite să prelungească viața la raft.
MEATic vine la momentul potrivit cu un răspuns la aceste nevoi ale românilor.
Oferta din portofoliul MEATic – în prezent, ciolan de porc cu șorici, coaste de porc și jumătate de pui – este deja mult apreciată de cumpărători, iar marea parte a clienților care aleg MEATic în mod repetat pentru multe mese din timpul săptămânii este formată din familiile în care ambii soți lucrează în corporații sau sunt antreprenori – în medie, cu 1-2 copii – și care sunt atenți la conținutul alimentelor.
Motivele alegerii produselor MEATic sunt, în ordine (așa cum reiese dintr-un chestionar aplicat în luna martie 2023 unui eșantion de clienți fideli ai mărcii): 1. gustul, 2. încrederea în sursa sănătoasă a cărnii, 3. încrederea în calitatea produselor create de Chef Adi Hădean și 4. faptul că dintr-un produs o familie consumă în medie două mese (exemplu: majoritatea respondenților folosesc ciolanul de porc la o ciorbă și la un fel principal, cum ar fi ciolanul cu fasole. În cazul puiului, acesta este o masă copioasă alături de o salată sau de o garnitură).