castiga Silver Lion la Festivalul de la Cannes
România râmâne pe harta celor mai creative ţări din lume!
Campania „Românii sunt Deştepţi”, dezvoltată de McCann Erickson pentru brandul de ciocolată ROM Autentic a câştigat Silver Lion la Categoria Direct Lions – Best Low Budget Campaign, în cadrul Festivalului de publicitate de la Cannes.
Dacă în 2011, McCann Erickson şi Campania „Rom American” câştigau, în premieră absolută pentru România şi CEE, 9 premii la Festivalul de la Cannes, prima Gala a ediţiei din 2012 a festivalului aduce un premiu important pentru pentru Campania „Românii sunt Deştepţi”.
„Anul trecut am excelat la Cannes cu cele 9 premii câştigate. Am demonstrat că publicitatea românească poate fi extraordinară, am fost deschizători de drumuri pentru alte agenţii din România, lucru confrimat de numărul mare de înscrieri şi campanii shortlistate de la ediţia de anul acesta. Campania „Românii sunt Deştepţi” a făcut istorie atunci când a fost lansată – am transformat România în prima ţară care şi-a schimbat imaginea pe internet – şi iată ca face din nou istorie la Cannes. Un Silver Lion pentru McCann Erickson România confirmă faptul că decizia de a ne raporta la standardele internaţionale a fost cea corectă şi ne-a ajutat să facem lucruri excepţionale în primul rând pentru clienţii agenţiei. Rom Autentic a devenit, cel puţin pe Croisette la Cannes, unul dintre cele mai faimoase produse de export ale României.”, a declarat Adrian Boţan, Creative Partner McCann Bucharest.
Franţa poartă noroc românilor: în luna decembrie 2011, primul succes înregistrat de campania „Românii sunt Deştepţi” a venit din Franţa, când, la începutul lunii decembrie, prima sugestie oferită de google.fr a devenit “les roumains sont intelligents”.
Pe lângă Silver Lion câştigat la ediţia de anul acesta a celui mai mare festival de publicitate din lume, „Românii sunt Deştepţi” are 5 shortlisturi, la 3 categorii importante: Direct Lions, Media Lions şi PR Lions. De asemenea, Campania a câştigat premii la toate festivalurile unde a fost înscrisă până în acest moment:
New York Festivals 2012
● Campania “Românii sunt Deştepţi” – GOLD WORLD MEDAL la Categoria Marketing Effectiveness
● Campania “Românii sunt Deştepţi” SILVER WORLD MEDAL la Categoria Public Relations/Brand Communications
● Campania “Românii sunt Deştepţi” BRONZE WORLD MEDAL la Categoria Interactive
Ro New Media 2012
● Campania “Românii sunt Deştepţi” – Locul 1 la Categoria Cross-Media Integration
● Campania “Românii sunt Deştepţi” – Locul 1 la Categoria Branded content &blogging campaign
Effie Awards 2012
● Campania “Românii sunt Deştepţi” – Gold Effie la Categoria Food
● Campania “Românii sunt Deştepţi” – Bronze Effie la Categoria Media Efficiency
BestAds 2012
● Campania “Românii sunt Deştepţi” – Locul 1 la Categoria Campanii
● Campania “Românii sunt Deştepţi” Locul 1 la categoria Social Media
Despre campania „Românii sunt Deştepţi”
Campania „Românii sunt Deştepţi” a fost lansată în luna noiembrie 2011 şi îi provoca pe români să facă din România prima țară din lume care îşi schimbă imaginea pe internet. La data lansării campaniei, la o simplă căutare pe Google.ro cu sintagma "românii sunt", sugestiile automate generate de motorul de căutare l-ar fi jignit chiar şi pe cel mai indiferent român și același lucru se întâmpla pe google.it, google.es sau google.co.uk.
664.332 de români au răspuns provocării lansate de Rom Autentic, căutând pe google (prin intermediul site-ului dedicat www.romaniisuntdestepti.ro) sintagma „românii sunt deştepţi”. În luna decembrie 2011, Campania „Românii sunt Deştepţi” ajunsese la peste 2.500.000 de români, generând peste 600 de articole în presa locală şi internaţională. Tot în luna decembrie, la doar o lună de la lansare, campania „Românii sunt deştepți”, îşi atingea scopul: schimbarea sugestiilor negative generate automat de motorul de căutare Google la introducerea în bara de căutare a sintagmei „romanii sunt”, România devenind astfel prima țară din lume care îşi schimba imaginea pe internet.
Echipa care a lucrat la campanie:
Din partea Kandia Dulce, la campanie au lucrat Gabriela Munteanu (Marketing Manager), Gianina Popescu (Brand Manager) și Elena Nestor (Brand Manager).
Echipa McCann Erickson care a lucrat la campanie este formată din Adrian Boţan (Creative Partner), Cătălin Dobre (Group Creative Director), Dinu Pănescu (Group Creative Director), Arpad Rezi (Junior Art Director), Raluca Voinea (Senior Account Executive), Ileana Şerban Părău (Human Insight Director), Carmen Bistrian (Corporate Communication Manager), Sorina Iordan (PR Executive McCann PR), Mihai Trandafir (Managing Director Universal McCann), Victor Croitoru (Planning Director Universal McCann),Alina Carasol (Media Manager Universal McCann), Luminita Visu (Digital Planner Universal McCann), Calin Buzea (Managing Director MRM Worldwide), Adrian Preda (Creative Director MRM Worldwide), Alina Cuzmin (Account Manager MRM Worldwide), Catalina Ciorei (Account Executive MRM Worldwide),Laurenţiu Stere (Art Director MRM Worldwide), Alexandru Vicol (Copywriter MRM Worldwide), Constantin Bunica (Web Developer MRM Worldwide), Alexandru Platon (A/V Producer), Adrian Radu (A/V Producer) şi Sanzaiana Fanica (Account Manager).