Agenția McCann Erickson a câștigat, luni seara, 5 trofee la Premiile Effie: 2 trofee de Aur, 2 trofee de Argint și trofeul Grand Effie câștigat pentru Campania Dedeman – “Every Change Helps”. Cele două trofee de Aur au fost câștigate cu Vodafone – campania “The Wedding”, la categoria Telecommunications Internet & Data, şi cu Dedeman – “Every Change Helps”, la categoria Retail. Cele două trofee Silver au revenit agenției McCann Erickson pentru brandul Rom – campania “Rom: Changing the Romanian Flag”, la categoriile Food Products şi Media Efficiency.
“Am mai zis că publicitatea românească are nevoie de leadership și că în contextul crizei economice, o să câștige acele branduri care își mențin consistența și continuă să inoveze. ROM și Vodafone – Nunta sunt campanii pe care mulți le-au considerat un experiment la vremea apariției lor – acum premiile Effie confirmă eficacitatea acestor abordări neconvenționale. Dedeman este un caz aparte – un client local care a investit și a construit o marcă în perioada de criză, în pofida acesteia, și iată că a fost răsplătit. Ne felicităm toți clienții pentru deciziile curajoase luate în ultimii doi ani și le mulţumim că au fost alături de noi”, spune Adrian Boțan, Creative Partner McCann Erickson, despre premiile câștigate.
Campania „Noul Rom” a avut ca obiectiv recrutarea tinerilor și transformarea batonului de ciocolată Rom, născut în anul 1964, într-un brand relevant pentru ei. Ideea de la care a pornit întreaga campanie a fost aceea de a stimula sentimentul național în rândul tinerilor din România, iar acest lucru a fost posibil prin aparenta transformare a batonului Rom dintr-un produs puternic românesc într-unul americanizat, cu steagul american în locul celui românesc pe ambalaj.
În ceea ce privește campania Vodafone, aceasta s-a folosit de un eveniment real – o nuntă în vârf de munte, transmisă live prin internet – pentru a demonstra că Vodafone are cea mai bună acoperire de date din România, și cea mai bună viteză de date.
Campania Dedeman a excelat în eficiență prin abordarea inedită pentru categoria de Do-It-Yourself (DIY): pe o piață unde comunicarea era dominată de beneficii funcționale și criterii legate de preț, Dedeman a ales să comunice emoțional, inventând un nou limbaj emoțional adresat direct cuplurilor, care vorbeşte despre beneficiul care face diferenţa dintre Dedeman şi restul pieţei: diversitatea.
“La Effie s-a premiat eficiența, sau cel puțin așa scria pe toate afișele și invitațiile. În cazul lui Dedeman, eu cred că s-a premiat curajul. Curajul de a porni și conduce o companie românească. Curajul de a te extinde într-o vreme în care toți se restrâng, de a lua decizii şi de a ţi le asuma pe o piaţă în care toţi ceilalţi sunt mai mult decât prudenţi. Curajul de a fi sincer cu tine şi clienţii tăi, curajul de a visa să ajungi numărul 1 când toţi ceilalti nu-şi doresc decât să rămână în joc”, spune Adela Dan, Senior Copywriter McCann Erickson.