• Compania a început producția camionului cu trei roți în octombrie 1931
• În acest an fiscal, Mazda își propune să vândă 1.660.000 de vehicule la nivel global
Mazda Motor Corporation a anunțat că producția cumulată în Japonia a atins 50 de milioane de unități pe 15 mai. Compania a organizat o ceremonie la fabrica din Hofu din prefectura Yamaguchi pentru a marca evenimentul, iar directorul executiv, președintele și CEO-ul Masamichi Kogai, precum și ofițerii executivi și reprezentanți ai sindicatelor au fost prezenți. Reperul de 50 de milioane de unități a fost realizat la 86 de ani și șapte luni după ce Mazda a produs primul său camion cu trei roți, în octombrie 1931.
„Mazda a început să construiască mașini cu 86 de ani în urmă, iar acum am ajuns la 50 de milioane de unități produse în Japonia. Chiar și dacă am fi produs un milion de mașini pe an, tot ar fi fost nevoie de 50 de ani pentru a ajunge la această etapă, ceea ce arată cam ce înseamnă istoria Mazda”, a declarat Kogai în timpul ceremoniei. „Privind înainte, Mazda va continua să construiască un brand puternic printr-o mulțime de inițiative. Fabricile noastre de la Hofu și Hiroshima vor continua să evolueze și să acționeze ca niște fabrici-mamă, dezvoltându-și rapid tehnologiile și abilitățile în toate fabricile noastre din lume. Aș vrea să lucrăm împreună pentru a ne asigura că aceste fabrici continuă să întruchipeze tipul de măiestrie tehnică Monotsukuri (stil unic de fabricație japonez), de care suntem atât de mândri”, încheie Kogai.
Mazda și-a început parcursul de constructor auto în 1931, când a demarat producția camioanelor cu trei roți la Hiroshima. În 1960 a început producția modelului micro-mini R360 Coupe, care a reprezentat un debut îndrăzneț pe piața autoturismelor. Construcția de vehicule a debutat la fabrica Hofu în Yamaguchi în 1982, iar producția destinată Japoniei a fost împărțită încă de atunci între fabricile Hofu și Hiroshima. Tehnicile de producție și sistemele flexibile de producție dezvoltate la aceste fabrici au permis Mazda să își crească activitatea. Linii de producție mixte, capabile să producă diferite modele pe o singură linie, permit realizarea mai multor modele în volume mici, o inovație în ceea ce privește compromisul tradițional între varietatea gamei și competitivitate și eficiența volumelor. În 2016 și 2017, compania a făcut pași pentru a crește flexibilitatea producției pentru modelele crossover și pentru a crea o structură capabilă să răspundă rapid la schimbările cererii. Fabricile din Japonia au inițiativa în ceea ce privește producția globală de autovehicule, iar tehnicile și tehnologiile de producție implementate în Japonia sunt ulterior introduse și în uzinele din alte țări.
Mazda țintește vânzări de 1.660.000 de mașini în anul fiscal curent, acesta fiind ultimul din cadrul planului de afaceri pe termen mediu „Structural Reform Stage 2”, și are în plan să stabilească un cadru global de producție, capabil să producă două milioane de unități anual, până în anul fiscal care se încheie în 2024. Producția în serie de autovehicule care prezintă tehnologii și design de generație viitoare este estimată să înceapă în 2019, iar compania va continua să își extindă structura de producție pentru a livra mașinile clienților cât mai curând posibil.
Mazda dorește să creeze o lume în care mașinile pot coexista în mod sustenabil cu oamenii, societatea și pământul. Astfel, va continua să le îmbogățească viețile oamenilor, inclusiv prin producția de autovehicule cu o calitate ridicată, devenind astfel o marcă cu care clienții simt o legătură emoțională puternică.