· Venitul și profiturile au crescut semnificativ
· Modelele populare au determinat creşterea în cele mai multe regiuni
După cel mai bun an de până acum rezultatele Mazda Motor Corporation din primul trimestrul al noului an fiscal confirmă obiectivul de a obține din nou un profit record pentru exercițiul fiscal curent. Pe baza generației de modele care integrează Tehnologia SKYACTIV producătorul care a ales să sfideze convenționalul a înregistrat un profit operațional de 56,4 miliarde de yeni (403 milioane de euro*) între 1 aprilie și 30 iunie, cu 54% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. În anul fiscal care s-a încheiat pe 31 martie 2014 Mazda a înregistrat cele mai mari venituri din istoria de 94 de ani.
Veniturile companiei la nivel global în primul trimestru au fost de 706 miliarde de yeni (5,04 miliarde de euro), în creștere cu aproape 15% față de anul anterior. Profitul net s-a situat la 48,9 miliarde de yeni (349 de milioane de euro), ceea ce înseamnă o creștere cu 43,4 miliarde de yeni.
Totodată, volumele de vânzări globale Mazda au continuat să crească, ajungând la 319.000 de unități, cu 6% mai mult decât perioada anterioară. La nivel European Mazda a vândut 56.000 de vehicule, în creștere cu 23%, ca rezultat al eforturilor constante ale companiei de a-și consolida rețeaua de distribuție și de a îmbunătăți experiența cumpărătorilor. Creșteri considerabile au fost obținute și în America de Nord și în China, cu 16, respectiv 18%.
Succesul companiei cu sediul la Hiroshima poate fi atribuit în primul rând noii generații de modele. Datorită combinației între Tehnologiile SKYACTIV și designul KODO, care nu lasă loc de compromis, automobile precum Mazda3, Mazda6 și Mazda CX-5 au reprezentat două treimi din vânzările Mazda de modele noi, comparativ cu 50% în aceeași perioadă a anului trecut. Acestora li se vor alătura mai multe modele noi, inovatoare, pe parcursul următorilor doi ani, începând cu noua Mazda2, care va debuta comercial în Europa la începutul lui 2015. Printre altele, aceasta prezintă un motor diesel SKYACTIV complet nou. Producția a început în Japona în iulie.
Mulțumită reorganizării structurale, Mazda a reușit să-și mențină succesul pe parcursul unei perioade dificile pentru industria auto și, totodată, a construit o fundație solidă de business pentru viitor. Producția companiei este acum cu adevărat globală, după ce operațiunile de la noua fabrică din Mexic, inaugurată la începutul acestui an, decurg lin, iar construcția liniei de asamblare de transmisii din Thailanda decurge conform planului. Acestea se alătură altor capacități de producție din Malaezia și Rusia, extinse recent.
Estimările Mazda pentru acest an rămân neschimbate: un profit operațional de 210 miliarde de yeni (1,56 miliarde de euro), un nou record, și un profit net de 160 de milioane de yeni (1,19 miliarde de euro) în creștere cu aproape 18% față de anul anterior, și o creștere de 8% a veniturilor, la 2,9 trilioane de yeni (21,5 miliarde de euro). Numărul de unități produse va fi de aproximativ 1,42 milioane. Profitul oprațional de 182 de miliarde de yeni, obținut anul trecut, a fost cu 14% mai mare decât recordul anterior, de 160 de miliarde de yeni, stabilit în anul fiscal 2007-.2008, deși rata de schimb a yen-ului a fost mult mai nefavorabilă.
* Sursa: Rezultate financiare consolidate Mazda Motor Corporation în primul trimestru al anului fiscal care se încheie pe 31 martie 2015. Datele în euro au fost calculate la un curs de schimb de 140 yeni pentru 1 euro. Estimările pentru anul în curs sunt de 135 yeni pt 1 euro.\
** UE, EFTA(European Free Trade Association) & Rusia.