ADAC, clubul german cunoscut pentru expertiza sa în domeniu, a confirmat recent eficienţa motorizării pe benzină Mazda CX-5 în cadrul unui test de consum şi de emisii efectuat în luna octombrie. Mazda CX-5 echipată cu motorul Skyactiv-G de 2l pe benzină a obţinut 75 de puncte şi patru stele, poziţionându-se în apropierea rezultatului motorizării Skyactiv-D de 2.2l diesel, care a înregistrat 77 de puncte şi patru stele în testul realizat în această vară.
Germanii de la ADAC au testat Mazda CX-5 folosind normele New European Driving Cycle (NEDC), dar au descoperit că rezultatele de consum şi de emisii obţinute pot fi armonizate şi cu cerinţele Worldwide Light vehicles Test Procedures (WLTP), precum şi cu testul de autostradă ADAC. În cadrul NEDC Mazda CX-5 a înregistrat un consum mediu de 5,62l, cu aproape 0,4l sub consumul omologat al motorizării pe benzină, iar în timpul testului WLTP a obţinut un consum de 5,84l.
Testul ADAC este doar unul dintre mai multe de acest gen care au confirmat, eficienţa motorizărilor SUV-ului crossover CX-5. În luna septembrie publicaţia britanică What Car? a desemnat Mazda CX-5 Top SUV în cadrul premiilor Green Awards 2012. Modelul, echipat cu motorul diesel de 2.2l şi 150 CP a obţinut un consum de 4,9 l/100 km în cadrul testelor pe şosea, clasându-se în faţa unor rivali precum BMW X3 sau Nissan Qashqai. Modelele au fost supuse la patru teste, masurându-se emisiile de CO2, de NOx, de particule (suspended particulate matter) şi consumul mediu.