Bucureşti/München. A doua victorie în cursa a treia a acestui sezon din Campionatul FIA Formula E ABB pentru BMW i Andretti Motorsport: într-un final palpitant, Maximilian Günther (Germania) a reuşit o manevră de depăşire în ultimul tur, astfel că pilotul #28 BMW iFE.20 a obţinut victoria în Santiago E-Prix (Chile).
În vârstă de 22 de ani, el a reuşit primul său succes în cariera din Formula E, la doar a treia cursă pentru echipă. Prin aceasta, Maximilian a devenit cel mai tânăr învingător de etapă din istoria competiţiei. Cele 25 de puncte câştigate au dus BMW i Andretti Motorsport pe primul loc în clasamentul echipelor. Alexander Sims (Marea Britanie) a abandonat la Santiago.
În calificări, Sims s-a chinuit pe o pistă care încă era alunecoasă pentru cei din prima grupă. După trei pole position la rând, el a fost obligat să ia startul doar de pe locul al 15-lea pe grilă. Günther a profitat de condiţiile mult mai bune de pistă din grupa a treia şi a progresat în Super Pole, unde locul secund i-a permis să ia startul din prima linie a grilei, a patra oară la rând când un pilot BMW reuşeşte acest lucru.
În timp ce Sims s-a regăsit implicat în numeroase dueluri strânse în pluton la startul cursei şi în cele din urmă a fost obligat să abandoneze după ce a intrat în glisierele de protecţie, Günther şi-a găsit un loc printre primii trei clasaţi.
Spre finalul cursei, el a beneficiat de eficienţa energetică a monopostului BMW iFE.20 şi de strategia remarcabilă a echipei. Într-o dispută captivantă pentru conducere, el a reuşit să-l depăşească pe António Félix da Costa (Portugalia) în ultimul tur şi să treacă primul linia de sosire.
Reacţii după Santiago E-Prix
Jens Marquardt (director BMW Group Motorsport): “A fost o performanţă extraordinară, atât din partea lui Maximilian Günther, cât şi a întregii echipe BMW i Andretti Motorsport. Este incredibil cât de matur şi calm a pilotat Maximilian în doar a treia cursă în Formula E pentru echipa noastră. A meritat cu prisosinţă prima lui victorie în Formula E şi titlul de «cel mai tânăr învingător de etapă din istoria Formulei E». El şi echipa au fost calmi, în special în partea finală a cursei, şi au judecat situaţia în mod corect. Am intuit că António ar putea avea probleme la răcire şi exact acest lucru s-a întâmplat. Acea apreciere corectă i-a permis lui Max să reuşească manevra de depăşire fantastică din ultimul tur. Per ansamblu, putem fi foarte fericiţi cu două victorii şi două pole position în trei curse, precum şi cu primul loc la echipe. Alexander Sims a avut o zi dificilă, dar încă este acolo sus. Acum avem doi piloţi câştigători în clasamentul piloţilor şi vom ataca cu amândoi în Mexico City E-Prix.”
Roger Griffiths (director de echipă BMW i Andretti Motorsport): “Când a trecut linia de sosire, sărbătoarea în garaj era de nedescris. Să câştigi două curse la rând şi să conduci clasamentul echipelor, este al naibii de bine. Sunt încântat pentru Max. După dezamăgirea de la Diriyah, unde a pierdut locul al doilea după cursă, s-a comportat profesionist şi a obţinut prima victorie. Împreună cu inginerul lui de cursă, a făcut o cursă foarte inteligentă. Prin utilizarea inteligentă a modului ATTACK, el a reuşit întâi să treacă de Pascal Wehrlein, apoi de Mitch Evans cu o manevră spectaculoasă. Spre finalul cursei, am văzut că cele două monoposturi Techeetah recuperează rapid, dar ştiam că avem situaţia sub control şi reuşit să gestionăm mai bine temperatura bateriilor. S-a dovedit corect, aşa cum s-a putut vedea şi cu António la final.”
Alexander Sims (#27 BMW iFE.20, calificări: locul 15, cursă: abandon): “În primul rând, sunt foarte mulţumit pentru Max şi pentru echipă. Max a avut calificări remarcabile, iar el şi echipa au făcut totul corect în cursă. Am avut ritm bun în antrenamente, dar nu se putea face mai mult în prima grupă de calificare. Primele tururi de cursă au fost destul de bune. A fost genul de cursă Formula E tipic pentru mijlocul plutonului; dur, dar corect. Apoi am atins uşor peretele de pe margine, dar maşina a fost afectată serios aşa că a trebuit să abandonez. Prin urmare, rezultatul este dezamăgitor.”
Maximilian Günther (#28 BMW iFE.20, calificări: locul 2, cursă: locul 1): “Astăzi, un vis a devenit realitate. Sunt foarte fericit pentru prima mea victorie în Formula E, aici la Santiago. Locul al doilea în calificări a fost superb. Nereuşind un start bun de pe partea murdară a pistei, ceea ce m-a costat un loc, am folosit modul ATTACK inteligent pentru a putea câştiga primul loc. În căldură a fost important şi să ţin sub control temperatura bateriilor. Şi am reuşit foarte bine acest lucru. În ultimul tur, António a trebuit să folosească “coasting” un pic mai devreme decât mine pe linia dreaptă. Mi-am spus că este «acum sau niciodată» şi am încercat depăşirea. Din fericire, a funcţionat.”
Flota BMW i
BMW i este “Official Vehicle Partner” al Campionatului FIA Formula E ABB în Sezonul 6. Liderii flotei BMW i sunt două modele: BMW i8 Roadster Safety Car, care a fost modificat special pentru utilizare pe circuit, şi BMW i8 Coupé Safety Car. Flota BMW i include BMW i3s în rol de “Maşină a Directorului de Cursă” (Race Director Car) şi BMW 530e în rol de “Maşină Medicală” (Medical Car).
Clasamente după etapa 3/14
Piloţi: 1. Stoffel Vandoorne 38p; 2. Alexander Sims 35p; 3. Sam Bird 28p; 4. Maximilian Günther 25p; 5. Lucas di Grassi 24p; 6. Oliver Rowland 22p; 7. António Félix da Costa 21p; 8. Mitch Evans 21p; 9. André Lotterer 18p; 10. Edoardo Mortara 18p; 11. Nyck de Vries 18p; 12. Pascal Wehrlein 12p; 13. Robin Frijns 10p; 14. James Calado 10p; 15. Daniel Abt 8p; 16. Jean-Éric Vergne 4p; 17. Felipe Massa 2p; 18. Jérôme d’Ambrosio 2p; 19. Brandon Hartley 2p.
Echipe: 1. BMW i Andretti Motorsport 60p; 2. Mercedes-Benz EQ Formula E Team 56p; 3. Envision Virgin Racing 38p; 4. Audi Sport Abt Schaeffler 32p; 5. Panasonic Jaguar Racing 31p; 6. DS Techeetah 25p; 7. Nissan e.Dams 22p; 8. RoKit Venturi Racing 20p; 9. TAG Heuer Porsche Formula E Team 18p; 10. Mahindra Racing 14p; 11. Geox Dragon 2p.
Ce urmează
Următoarea etapă din Sezonul 6 al Campionatului FIA Formula E ABB va avea loc la 15 februarie 2020, la Mexico City (Mexic).
Unde se vede Formula E
Sezonul 2019/2020 al Campionatului FIA Formula E ABB este transmis în România pe canalul pan-european Eurosport şi prin intermediul platformei Eurosport Player.