Pandemia de coronavirus a schimbat cu totul funcționarea multor companii, așa că firmele sunt nevoite acum să își adapteze programul astfel încât să își protejeze angajații, și în același timp, să prevină înmulțirea cazurilor de boală. Deși este recomandat ca în această perioadă angajații să lucreze de acasă, există și industrii în care acest lucru nu este posibil, așa că pentru siguranța personalului, companiile trebuie să pună în aplicare mai multe măsuri de prevenție. Printre acestea:
Să afișeze regulile de conduită obligatorie pentru angajați
În timpul pandemiei este necesar ca toate companiile să afișeze postere cu regulile de conduită obligatorie, pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu noul coronavirus. Regulamentul trebui să fie afișat atât la intrare, cât și în cele mai vizibile locuri din unitatea de lucru. De asemenea, regulile trebuie să fie respectate atât de angajați, cât și de vizitatori. Printre regulile universal valabile pentru prevenirea infectării cu noul coronavirus se numără: menținerea distanței sociale de minimum 1.5 m, menținerea igienei riguroase a mâinilor cu apă și săpun, dar și limitarea contactului cu alte persoane, la maximum 15 minute.
Photo by Anastasiia Chepinska on Unsplash
Să dezinfecteze spațiile de lucru
În primul rând, este obligatoriu ca toate spațiile comune de lucru să fie dezinfectante cel puțin o dată pe săptămână cu substanțe aprobate, pentru combaterea SARS-COV-2. În plus, balustradele, birourile, mânerele ușilor, sertarele și ferestrele din unitate trebuie, de asemenea, dezinfectante mult mai des, pentru că sunt atinse frecvent de angajați.
Să instaleze dispensere cu dezinfectant pentru angajați
Angajatorii ar trebui să instaleze dispensere cu dezinfectant în zona toaletelor, la intrarea în clădire, dar și în sălile de ședințe. În plus, în băi pot fi lipite afișe care să promoveze spălatului mâinilor cu apă și săpun.
De asemenea, la intrarea în clădire se pot amplasa covoare dezinfectante, care ar trebui să îndepărteze, măcar într-o anumită măsură, virusurile, germenii și bacteriile de pe încălțăminte. Acum, se găsesc diferite modele de covoare dezinfectante sau produse de curățenie la prețuri avantajoase, care pot fi utilizate în mai multe industrii.
Să limiteze contactul în zona de recepție
Zona de recepție a unei companii poate fi extrem de vulnerabilă, pentru că este frecventată de curieri și distribuitori, care interacționează cu restul angajaților. Așa că ar fi recomandat ca pachetele să fie livrate într-o zonă special amenajată, pentru a se reduce astfel riscul de infectare a angajaților. De asemenea, este important ca totul să fie organizat astfel încât să fie evitată aglomerarea în spațiile închise (ex: suplimentarea cu coșuri de gunoi).
Să delimiteze spațiile de lucru
Companiile ar trebui să delimiteze spațiile de lucru ale angajaților cu benzi de marcare a distanței recomandate, mai ales în domeniile în care angajații lucrează cu publicul. În plus, angajatorul trebuie să asigure culoare speciale de acces în incintă, pentru a evita aglomerația de la locul de muncă. De asemenea, ar trebui să limiteze accesul în zonele comune și să asigure respectarea normelor de distanțare socială.
Pentru a prevenirea infectărilor cu noul coronavirus, spațiul de lucru trebuie să fie amenajat astfel încât să se poată păstra distanța fizică între angajați, prin stabilirea unui număr fix de oameni care pot lucra în aceeași încăpere.
Să organizeze activități prin conferințe online și e-mail
Companiile ar trebui să le permită angajaților să lucreze de acasă în această perioadă, pentru a evita contactul fizic, dar și aglomerarea din mijloacele de transport în comun. În plus, o mulțime de discuții și activități se pot realiza acum și în mediul online, așa că întâlnirile de business pot avea loc pe Zoom, Skype sau pe orice altă platformă.
De asemenea, un alt aspect important este legat de circulația documentelor în companie. Dosarele, facturile și alte documente importante ar trebui să fie trimise prin mijloace electronice, pentru a se evita contactul direct între angajați sau colaboratori.
Pentru evitarea aglomerației care se formează, de obicei, la orele de vârf, în mijloacele de transport în comun, cât și pe stradă sau în alte spații publice, angajatorii ar trebui să reorganizeze programul de lucru al personalului. Astfel, o parte din angajați să poată ajunge la locul de muncă înaintea orelor de vârf, iar cealaltă parte, după trecerea acestor ore. De asemenea, companiile ar putea să deconteze costurile de transport cu taxiul către locul de muncă, pentru ca angajații să evite aglomerația din autobuze, tramvaie sau metro.
Așadar, acestea ar fi o parte din cele mai importante măsuri de prevenție pe care companiile din România ar trebui să le ia în această perioadă, pentru a-și proteja angajații și pentru a preveni înmulțirea cazurilor de coronavirus.