- Motoare suplimentare de ultimă generaţie pentru numeroase modele din gamele BMW Seria 1, BMW Seria 2, BMW Seria 3 şi BMW Seria 4, precum şi BMW X5
- Premieră a tehnologiei inteligente de tracţiune integrală la BMW M235i xDrive Cabriolet
- Optimizat funcţional, Parking Assistant este disponibil acum şi la BMW Seria 3 şi BMW Seria 4
- Extindere a dotărilor standard de siguranţă la BMW Seria 2 Active Tourer şi BMW Seria 2 Gran Tourer
- Noi culori pentru exterior la BMW Seria 4, BMW M4 Coupé, BMW M4 Cabriolet, BMW Seria 5 şi BMW Z4
Ca în fiecare an, luna iulie marchează o actualizare de motorizări şi opţiuni la întregul întregii game de modele BMW. În vara anului 2015, BMW va continua schimbarea de generaţii de sub capota a diferitelor game de modele cu noile propulsoare BMW TwinPower Turbo. Datorită eficienţei optimizate a noilor motoare cu trei şi cu patru cilindri, atât caracteristicile sportive, cât şi economia de combustibil a numeroase modele se vor îmbunătăţi încă o dată. Mai mult, utilizarea unor motoare suplimentare – pe benzină şi diesel – va asigura o diversitate şi mai mare în cadrul gamei de modele aisgurând o gamă mai variată de opţiuni pentru clienţi. O altă noutate importantă – BMW M235i xDrive Cabriolet va fi primul model decapotabil din segmentul compact care va oferi tracţiune integrală ca opţiune.
În plus, gama de dotări standard şi opţionale se va extind din vara anului 2015. Parking Assistant, care acum poate fi utilizat şi pentru garare, va fi disponibil şi la BMW Seria 3 şi BMW Seria 4. Dotările de siguranţă de la BMW Seria 2 Active Tourer şi BMW Seria 2 Gran Tourer vor fi completate, printre altele, cu funcţia Multi-Collision Braking şi cu Alertness Assistant (sistem pentru detectarea oboselii la volan). Noi culori pentru exterior vor fi disponibile pentru BMW Seria 4, BMW M4 Coupé, BMW M4 Cabriolet, BMW Seria 5 şi BMW Z4.
Nou motor pe benzină, cu trei cilindri, pentru BMW Seria 1
Din iulie 2015, versiunile cu trei, respectiv cu cinci uşi ale modelului BMW 118i vor dispune de un motor pe benzină, cu trei cilindri, din cea mai nouă generaţie de propulsoare a BMW Group, care va oferi un echilibru optimizat între plăcerea condusului şi economia de combustibil. Cu un motor de 100 kW/136 CP, noile variante cu trei şi cu cinci uşi ale BMW 118i vor accelera, de la 0 la 100 km/h, în 8,5 secunde (cu transmisie automată: 8,7 secunde). Consumul de combustibil şi emisiile CO2 ale ambelor modele au fost reduse la 5,4-5,0 l/100 km, respectiv 126-116 g/km (cu transmisia Steptronic cu opt trepte: 5,2-4,8 l/100 km, 122-112 g/km; date în conformitate cu ciclul de testare EU, în funcţie de dimensiunea anvelopelor). Per total, gama de motorizări va dispune de cinci motoare pe benzină şi cinci versiuni diesel pentru modelele BMW Seria 1. Propulsoarele din echiparea modelelor BMW 118d, BMW 120d şi BMW M135i pot fi combinate şi cu tehnologia de tracţiune integrală BMW xDrive.
BMW Seria 2 Coupé şi BMW Seria 2 Cabriolet: noi motoare diesel, tehnologie inteligentă de tracţiune integrală în premieră la un automobil sport decapotabil din segmentul compact
Începând din iulie 2015, alte două motoare diesel cu patru cilindri din cea mai nouă generaţie vor fi utilizate la BMW Seria 2 Coupé şi BMW Seria 2 Cabriolet. Atât BMW 218d Coupé, cât şi BMW 225d Coupé vor beneficia de o creştere a puterii cu 5 kW, dar şi de o eficienţă optimizată şi mai mult. Echipat cu un motor de 110 kW/150 CP, BMW 218d Coupé accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,4 secunde (cu transmisie automată: 8,2 secunde). Astfel, consumul mediu de combustibil şi emisiile CO2 vor fi de 4,4-4,0 l/100 km (transmisie automată: 4,2-3,8 l/100 km), respectiv 116-106 g/km (111-101 g/km). Motorul aflat sub capota noului BMW 225d Coupé dispune de tehnologie BMW TwinPower Turbo cu supraalimentare în mai multe etape şi furnizează o putere maximă de 165 kW/224 CP. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat de noul BMW 225d Coupé, care este echipat cu transmisie Steptronic cu opt trepte, în doar 6,2 secunde. Consumul mediu de combustibil variază între 4,6 şi 4,3 l/100 km, iar nivelul emisiilor CO2 între 121 şi 114 g/km (date în conformitate cu ciclul de testare EU, în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese).
Cu începere din iulie 2015, cele două motoare diesel vor fi disponibile ca motorizări şi pentru BMW Seria 2 Cabriolet, ceea ce înseamnă că în viitor vor exista patru propulsoare pe benzină şi trei diesel atât pentru coupé, cât şi pentru cabriolet. Noul BMW 218d Cabriolet accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde (transmisie automată: 8,7 secunde), iar noul BMW 225d Cabriolet, care este echipat standard cu transmisie Steptronic cu opt trepte, în 6,4 secunde. Consumul mediu de combustibil şi emisiile CO2 sunt de 4,7-4,3 l/100 km (transmisie automată: 4,5-4,1 l/100 km) şi 124-114 g/km (118-108 g/km) pentru BMW 218d Cabriolet, respectiv de 4,9-4,6 l/100 km şi 128-121 g/km pentru BMW 225d Cabriolet.
Disponibil din iulie 2015, BMW M235i xDrive Cabriolet va oferi o nouă dimensiune a plăcerii condusului unei decapotabile. În premieră, un model decapotabil din segmentul compact va transfera puterea motorului către toate cele patru roţi. Premiera sistemului inteligent de tracţiune integrală la BMW Seria 2 Cabriolet are legătură cu caracteristicile de sportivitate maximă. Propulsat de un motor cu şase cilindri dispuşi în linie ce dezvoltă 240 kW/326 CP, BMW M235i xDrive Cabriolet, care este echipat standard cu transmisie Steptronic cu opt trepte, sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde. Consumul mediu de combustibil şi emisiile CO2 sunt de 8,3 l/100 km, respectiv de 193 g/km (date în conformitate cu ciclul de testare EU, în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese).
BMW Seria 2 Gran Tourer: mai mult spaţiu, funcţionalitate sporită, acum disponibile cu motoare suplimentare de ultimă generaţie
La doar câteva săptămâni după lansarea pe piaţă, BMW Seria 2 Gran Tourer va primi noi motoare în portofoliul său. Gama va fi extinsă de modelele BMW 216i Gran Tourer (cu motor pe benzină, cu trei cilindri, dezvoltă 75 kW/102 CP), BMW 214d Gran Tourer (motor diesel cu trei cilindri, 70 kW/95 CP) şi BMW 220d Gran Tourer (motor diesel cu patru cilindri, 140 kW/190 CP). Echipat cu noul motor pe benzină entry-level, modelul versatil şi foarte spaţios sprintează de la 0 la 100 km/h în 11,9 secunde. Consumul mediu de combustibil al BMW 216i Gran Tourer variază între 5,6 şi 5,3 l/100 km (emisii CO2: 129-124 g/km). Propulsat de noul motor diesel de bază, BMW 214d Gran Tourer atinge 100 km/h în 13,5 secunde. Consumul de combustibil este de numai 4,1-3,9 l/100 km (emisii CO2: 109-104 g/km). Acceleraţia modelului BMW 220d Gran Tourer se realizează în 7,9 secunde (transmisie automată: 7,8 secunde), cu un consum mediu de 4,7-4,5 l/100 km (transmisie automată: 4,6-4,4 l/100 km) şi emisii CO2 între 124 şi 119 g/km (122-117 g/km; date în conformitate cu ciclul de testare EU, în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese).
Prin urmare, cu începere din iulie 2015, vor fi disponibile trei motoare pe benzină şi patru diesel pentru BMW Seria 2 Gran Tourer. Tehnologia inteligentă de tracţiune integrală din echiparea BMW 220d xDrive Gran Tourer va asigura o şi mai mare versatilitate.
BMW Seria 2 Active Tourer şi BMW Seria 2 Gran Tourer dispun acum, standard, de funcţie Multi-Collision Braking şi Alertness Assistant
Asemenea BMW Seria 2 Gran Tourer, BMW Seria 2 Active Tourer va dispune, din iulie 2015, de o gamă extinsă de opţiuni de siguranţă. Protecţia pasagerilor ambelor modele a fost optimizată prin adăugarea funcţiei Multi-Collision Braking ca echipare standard. În cazul unei coliziuni, presiunea de frânare este menţinută până când automobilul se opreşte, astfel că se reduce pericolul unor coliziuni ulterioare, dar şi daunele ce rezultă. În plus, Alertness Assistant este inclus acum în gama de echipamente standard a ambelor modele. Acest sistem analizează comportamentul de condus şi, imediat ce există un indiciu de oboseală şi/sau vigilenţă redusă, afişează un simbol grafic pe monitorul de control, care îi sugerează conducătorului să facă o pauză.
În plus, detaliile furnizate de Head-Up Display, opţional la BMW Seria 2 Active Tourer şi BMW Seria 2 Gran Tourer, au fost îmbunătăţite. În viitor, informaţiile de stare oferite de Speed Limit Device vor fi afişate direct în câmpul vizual al conducătorului, ceea ce va face mult mai uşoară comparaţia cu detaliile furnizate de sistemul Speed Limit Info. În cazul în care limita de viteză în vigoare se schimbă de-a lungul traseului, conducătorul poate adapta Speed Limit Device la noua valoare prin operarea butonului aflat pe volanul multifuncţional.
BMW Seria 3 Gran Turismo, BMW Seria 4 Cabriolet, BMW Seria 4 Gran Coupé şi BMW X5: motoare diesel cu patru cilindri, echipate cu cea mai nouă tehnologie BMW TwinPower Turbo
Din vara anului 2015, mai multe modele BMW Seria 3, BMW Seria 4 şi BMW X5 vor profita de cea mai nouă generaţie de motoare diesel cu patru cilindri. O creştere a puterii cu 5 kW – la 110 kW/150 CP şi 140 kW/190 CP – este disponibilă acum pentru BMW 318d Gran Turismo, respectiv pentru BMW 320d Gran Turismo. Cele două modele accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,3 secunde (transmisie automată: 9,2 secunde), respectiv în 7,8 secunde (transmisie automată: 7,7 secunde). Mai mult, eficienţa optimizată a noilor motoare a avut ca rezultat un nivel al consumului şi al emisiilor CO2 de 4,7-4,5 l/100 km (transmisie automată: 4,5-4,3 l/100 km) şi 123-117 g/km (119-112 g/km) pentru BMW 318d Gran Turismo, respectiv de 4,8-4,6 l/100 km (transmisie automată: 4,6-4,3 l/100 km) şi 127-120 g/km (120-113 g/km) pentru BMW 320d Gran Turismo.
Cu începere din iulie 2015, motorul diesel de 140 kW/190 CP va propusa şi BMW 420d Cabriolet. Creşterea de putere, cuplu şi eficienţă facilitează acceleraţia de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde (transmisie automată: 8,0 secunde), iar rezultatul este un consum mediu ce variază între 5,1 şi 4,8 l/100 km (transmisie automată: 4,7-4,4 l/100 km) şi emisii CO2 de 134-127 g/km (124-116 g/km). La BMW 418d Gran Coupé, motorizarea ce dezvoltă 110 kW/150 CP va reprezenta, în viitor, propulsorul entry-level. Acum, acest model sprintează în 9,0 secunde (transmisie automată: 8,9 secunde), atinge un consum mediu de 4,5-4.1 l/100 km (transmisie automată: 4,4-4,1 l/100 km) şi emisii CO2 de 118-109 g/km (116-107 g/km).
În luna august 2015, cel mai puternic reprezentant al noii generaţii de motoare diesel cu patru cilindri îşi va face debutul în segmentul Sports Activity Vehicle. Propulsorul de 170 kW/231 CP prezent la versiunea cu patru cilindri a BMW X5 este extrem de eficace nu doar datorită puterii maxime, ci şi creşterii cuplului maxim la 500 Nm şi nivelului ridicat de eficienţă. Noile BMW X5 sDrive25d şi BMW X5 xDrive25d accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,7 secunde. Consumul de combustibil şi emisiile celor două modele SAV sunt de 5,4-5,3 l/100 km şi 141-139 g/km pentru BMW X5 sDrive25d, respectiv de 5,6-5,6 l/100 km şi 148-146 g/km pentru BMW X5 xDrive25d; date în conformitate cu ciclul de testare EU, în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese).
Asistent la parcare de generaţie nouă şi model Advantage pentru BMW Seria 3 şi BMW Seria 4
Mai mult, cu începere din iulie 2015, noua versiune optimizată din punct de vedere funcţional a Parking Assistant (asistent la parcare) va fi disponibilă pentru BMW Seria 3 şi BMW Seria 4. Această opţiune asistă conducătorul în alegerea şi utilizarea spaţiilor de parcare laterală şi garare. Sistemul recunoaşte locurile de parcare ca fiind potrivite dacă acestea depăşesc lungimea automobilului cu mai mult de 80 cm sau sunt au o lăţime de minimum 2,5 metri. Un spaţiu care este potrivit pentru parcare automată poate fi limitat de două automobile sau de obstacole precum cutii de flori sau pubele. În plus, noua versiune a sistemului Parking Assistant poate fi utilizată pentru parcare şi dacă un singur automobil sau alt obstacol este poziţionat în faţa locului de parcare ales.
O nouă structură introdusă în gama de linii de echipare va oferi în viitor şi posibilităţi extinse de personalizare orientată pentru BMW Seria 3 şi BMW Seria 4. Ca alternativă la gama de echipare de bază, modelul Advantage este disponibil acum pentru fiecare dintre aceste serii. Această variantă cuprinde opţiuni precum Park Distance Control (control al distanţei de parcare) cu senzor în spate, sistem tempomat cu funcţie de frânare şi pachet de depozitare, dar şi jante din aliaj uşor, de 16 sau 17 ţoli (în funcţie de varianta de motor). Alte linii de echipare pentru seriile menţionate sunt modelele Sport Line, Luxury Line şi M Sport.
Manualul utilizatorului ca aplicaţie pentru smartphone
Acum, ca alternativă la versiunea printată, conducătorii actualelor modele BMW pot accesa manualul interactiv prin utilizarea sistemului de control iDrive. Versiunea digitală a manualului utilizatorului, care a fost completată cu animaţii şi legături rapide, este disponibilă pentru download în versiune specifică automobilului şi, cu începere din iulie 2015, poate fi accesată pe smartphone-uri şi tablete. Noua aplicaţie BMW Driver’s Guide este disponibilă pentru toate modelele BMW actuale cu excepţia BMW Z4 şi oferă conducătorului informaţii detaliate despre toate funcţiile automobilului său – oricând şi oriunde este nevoie.
Noi culori BMW Individual pentru exterior, BMW Z4 disponibil acum şi în Estoril Blue metalizat
Cele mai noi apariţii în gama de culori pentru exterior de la BMW Individual oferă posibilităţi noi de a oferi modelelor BMW o apariţie foarte expresivă şi strălucitoare. Din iulie 2015, noi culori BMW Individual – Champagne Quart metalizat şi Smokey Topaz metalizat – vor fi disponibile pentru toate modelele BMW Seria 4, precum şi pentru ambele variante de caroserie BMW M4. În viitor, atât BMW Seria 5 Sedan, cât şi BMW Seria 5 Gran Turismo vor fi disponibile în culoarea Tanzanite Blue metalizat din portofoliul BMW Individual. În combinaţie cu pachetul M Sport, Z4 Roadster va fi disponibil, în premieră din iulie 2015, în nuanţa Estoril Blue metalizat.
Privire de ansamblu: noile modele BMW ce vor fi introduse în vara 2015*
BMW Seria 1, versiune cu trei uşi |
Putere (kW/CP) |
Consum de combustibil conform EU (l/100 km) |
Emisii CO2 (g/km) |
BMW 118i, versiune cu trei uşi |
100/136 |
5,4-5,0 |
126-116 |
BMW Seria 1, versiune cu cinci uşi |
Putere (kW/CP) |
Consum de combustibil conform EU (l/100 km) |
Emisii CO2 (g/km) |
BMW 118i, versiune cu cinci uşi |
100/136 |
5,4-5,0 |
126-116 |
BMW Seria 2 Coupé |
Putere (kW/CP) |
Consum de combustibil conform EU (l/100 km) |
Emisii CO2 (g/km) |
BMW 218d Coupé |
110/150 |
4,4-4,0 |
116-106 |
BMW 225d Coupé |
165/224 |
4,6-4,3 |
121-114 |
BMW Seria 2 Cabriolet |
Putere (kW/CP) |
Consum de combustibil conform EU (l/100 km) |
Emisii CO2 (g/km) |
BMW M235i xDrive Cabriolet |
240/326 |
8,3 |
193 |
BMW 218d Cabriolet |
110/150 |
4,7-4,3 |
124-114 |
BMW 225d Cabriolet |
165/224 |
4,9-4,6 |
128-121 |
BMW Seria 2 Gran Tourer |
Putere (kW/CP) |
Consum de combustibil conform EU (l/100 km) |
Emisii CO2 (g/km) |
BMW 216i Gran Tourer |
75/102 |
5,6-5,3 |
129-124 |
BMW 214d Gran Tourer |
70/95 |
4,1-3,9 |
109-104 |
BMW 220d Gran Tourer |
140/190 |
4,7-4,5 |
124-119 |
BMW Seria 3 Gran Turismo |
Putere (kW/CP) |
Consum de combustibil conform EU (l/100 km) |
Emisii CO2 (g/km) |
BMW 318d Gran Turismo |
110/150 |
4,7-4,5 |
123-117 |
BMW 320d Gran Turismo |
140/190 |
4,8-4,6 |
127-120 |
BMW Seria 4 Cabriolet |
Putere (kW/CP) |
Consum de combustibil conform EU (l/100 km) |
Emisii CO2 (g/km) |
BMW 420d Cabriolet |
140/190 |
5,1-4,8 |
134-127 |
BMW Seria 4 Gran Coupé |
Putere (kW/CP) |
Consum de combustibil conform EU (l/100 km) |
Emisii CO2 (g/km) |
BMW 418d Gran Coupé |
110/150 |
4,5-4,1 |
118-109 |
BMW X5 |
Putere (kW/CP) |
Consum de combustibil conform EU (l/100 km) |
Emisii CO2 (g/km) |
BMW X5 sDrive25d |
170/231 |
5,4-5,3 |
141-139 |
BMW X5 xDrive25d |
170/231 |
5,6-5,6 |
148-146 |
* toate modelele noi disponibile de la începerea producţiei în iulie 2015 (BMW X5: august 2015)