Staropramen va fi unul dintre ingredientele principale ale noii ediții MasterChef, care a debutat pe 18 martie, la ora 20:30, pe PRO TV.
Cehii sunt renumiți în toată lumea ca fiind adevărații maeștri într-ale berii. Nu întâmplător cehii sunt și cei mai avizi consumatori de bere, ocupând locul întâi în clasamentul mondial. De la tradiția fabricării berii ce se întinde pe mai multe secole, până la pasiunea cu care consumă și vorbesc despre bere, cehii sunt pentru întreaga lume adevărați ambasadori ai acestei băuturi îndrăgite.
Și pentru că berea are o puternică reprezentare în viața lor de zi cu zi, a devenit în timp și un ingredient gastronomic prețuit. În Cehia s-a construit o adevărată cultură în jurul berii și în special în jurul conceptului de asociere a berii cu mâncarea. De aici și ideea unui parteneriat gastronomic.
În cadrul MasterChef, Staropramen va provoca participanții să experimenteze gastronomia în stil praghez – gătind bucate cu bere și jonglând cu rețete a căror savoare se dezvăluie prin pairing cu o bere cehească autentică.
Platforma Staropramen dezvoltă două componente, atât prezența în emisiune, cât și o extensie pe site-ul MasterChef, unde fanii Staropramen vor învăța să gătească bucate cu și pentru bere în pauza publicitară, prin aplicația „fii chef în pauză”.
Întreg spectacolul Staropramen se va desfășura sub bagheta unui invitat special din Praga: Chef Marek Raditsch. Acesta și-a început cariera în 1992, ocupând locul 3 la Olimpiada Culinară de Tineret din Germania și în 1993 şi-a început activitatea ca bucătar sous în restaurantul internațional Brasserie Mozart din Praga. În anul următor a fost promovat ca Chef al restaurantul Segafredo (bucătăria italiană), iar în 1996, ca Chef al restaurantelor Barock (specific asiatic) și Pravda (bucătăria internațională). Din anul 2000, Marek este Executive Chef al lanțului de restaurante Kampa Group din Praga, cu o echipă de aproximativ 100 de bucătari care lucrează pentru el.
Chef Marek a adunat o experiență bogată lucrând deopotrivă în restaurante internaţionale de top, de exemplu Copenhaga Kong Hans Kaelder și Era Ora (ambele desemnate cu o stea Michelin), cât și în restaurantele Feinschmecker (o stea Michelin) și Bagatelle din Norvegia (două stele Michelin). Chef Marek va fi prezent în emisiune, unde în cadrul Probei Bucătarului Vedetă, va provoca participanții să gătească cu Staropramen, prin demonstrații savuroase.
În paralel, pe site-ul emisiunii, același Chef Marek va invita românii să gătească minuturi apetisante a căror savoare este sporită prin asocierea cu o bere pragheză autentică. Aplicația va fi promovată printr-o serie de 9 spoturi TV, fiecare oferind o rețetă propusă de Chef Marek & Staropramen consumatorilor români. Nu în ultimul rând, Staropramen alături de Chef Marek vor oferi premiul al treila în cadrul finalei Masterchef. Câștigătorul aflat pe această poziție va beneficia de o expediție culinară în Praga și va petrece 24 de ore în bucătăria restaurantului pe care Marek Raditsch îl conduce.
Campania a fost dezvoltată de agențiile Lowe & Partners (creație), iLeo (digital), 2ActivePR (PR), Initiative Media (media).