Prin acest proiect, Mastercard și PAM își extind colaborarea pentru eradicarea foametei şi a sărăciei
Hamburg. Cu ocazia Global Citizen Festival 2017, Mastercard şi Programul Alimentar Mondial al Naţiunilor Unite (PAM) au anunţat un nou parteneriat pentru a eradica foametea şi sărăcia. Prin alăturarea expertizei Mastercard în tehnologie şi inovaţie digitală, pe de o parte, şi a eforturilor PAM de a oferi asistenţă alimentară vitală, pe de altă parte, a luat naştere proiectul global „100 Million Meals” – destinat colectării de fonduri pentru a asigura 100 de milioane de porţii de mâncare pentru copiii aflaţi în nevoie în întreaga lume.
Asumându-şi misiunea de a crea o lume care să depăşească dependenţa de numerar şi provocările legate de foamete, noua iniţiativă reprezintă primul angajament la nivel global al Mastercard care se concentrează asupra eradicării foametei şi vine în sprijinul a trei dintre Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU: Zero Foamete, Educaţie de Calitate şi Egalitate de Gen. Mastercard şi PAM şi-au propus să ofere cât mai multe porţii de mâncare de-a lungul următoarelor 12 luni.
„Mastercard şi PAM au desfăşurat deja programe inovatoare pentru combaterea foametei şi a sărăciei. Initiţativa 100 Million Meals îşi propune să satisfacă nevoile unora dintre cei mai lipsiţi şi marginalizaţi cetăţeni ai planetei,” a declarat Ann Cairns, President, International Markets, Mastercard. „Prin îmbinarea expertizei Mastercard în tehnologie şi sisteme de plată cu munca PAM în oferirea de asistenţă alimentară pe plan mondial, putem valorifica inovaţia, pentru a ne asigura că fiecare, pretutindeni, este inclus. Până acum, călătoria noastră ne-a ajutat să oferim 17 milioane de porţii de mâncare, dar astăzi ne intensificăm eforturile cu acest nou obiectiv ambiţios, menit să atragă cât mai multe oportunităţi”.
Directorul Executiv al PAM, David Beasley, a declarat că: „Eforturile Mastercard în direcţia eradicării foametei reprezintă o sursă de inspiraţie pentru modul în care sectorul privat poate să joace un rol important în atingerea binelui în plan social”. „Angajamentul lor pentru a aduce 100 de milioane de porţii de mâncare în şcoli este următoarea fază a unei călătorii fructuoase alături de PAM pentru a atinge obiectivul Zero Foamete. Această contribuţie la salvarea unor vieţi, la schimbarea vieţilor şi la hrănirea viselor copiilor este, într-adevăr, nepreţuită”, a adăugat el.
Iniţiativa îşi propune obţinerea unui sprijin echivalent cu 100 de milioane de porţii de mâncare şi vine să extindă colaborarea existentă cu PAM, axându-se pe două domenii clare: valorificarea expertizei şi campanii de donaţii.
Valorificarea expertizei
· Hrană digitală: În comunităţile unde pieţele de alimente sunt stabile, dar oamenii sunt vulnerabili, având nevoie de asistenţă alimentară, PAM foloseşte tot mai mult banii cash şi voucherele valorice în loc de distribuirea tradiţională de alimente, ca soluţii care economisesc timp şi susţin economiile locale.
În 2012, Mastercard a ajutat PAM, în premieră, să pună bazele unui sistem de distribuire a unor carduri pre-plătite pentru refugiaţii sirieni din Liban şi Iordania. De atunci încoace, 2,2 milioane de refugiaţi sirieni au folosit aceste carduri pentru a-şi cumpăra alimente din magazine locale, bucurându-se de posibilitatea de a alege hrana pentru familiile lor.
· Costuri avantajoase pentru mâncarea din şcoli: În 2016, 18 angajaţi Mastercard au preluat misiuni temporare în birourile PAM din diverse ţări. Expertiza lor analitică a îmbunătăţit cercetările care au relevat că fiecare dolar investit într-o masă oferită la şcoală aduce un randament economic de $6 sub forma sănătăţii îmbunătăţite şi a performanţei şcolarilor.
Campanii de donaţii
· În centrul campaniilor de donaţii se regăseşte platforma Priceless Causes a Mastercard, care facilitează contribuţiile către PAM sub forma unor micro-donaţii prin card. Acest parteneriat pune în valoare mecanismele de plată ale Mastercard pentru a susţine cauze umanitare şi oferă o oportunitate de implicare a reţelei de parteneri ai companiei, inclusiv consumatorii.
Prin includerea gestului de a oferi în viaţa de zi cu zi, Mastercard şi partenerii săi au ajutat la colectarea fondurilor necesare pentru a asigura 17 milioane de porţii de mâncare, oferite în şcoli pentru copii din întreaga lume. Peste 70 de campanii de marketing legate de cauzele susţinute de PAM, desfăşurate în 17 ţări din Europa, le-au oferit posesorilor de carduri posibilitatea de a-şi combina eforturile şi de a face o diferenţă prin fiecare tranzacţie. În 2017, parteneriatul îşi propune să extindă la nivel global bunele practici din Europa.
Campanii europene de succes
· Europa Centrală şi de Est (11 campanii naţionale): În cadrul celei mai ample campanii desfăşurate în cadrul parteneriatului din 2015, Mastercard a făcut donații pentru fiecare folosire a unui card în 11 ţări. Până în prezent, 7,5 milioane de porţii de mâncare au fost oferite în şcoli din Rwanda.
· UK: În prima asemenea campanie din UK, Mastercard şi Virgin Money au ajutat la colectarea de fonduri echivalente cu 250.000 de porţii de mâncare pentru copiii din Mali.
· Belgia: În 2016, Mastercard a donat 775.000 de porţii de mâncare în cadrul campaniei Cross Border, desfăşurată alături de Buyway Personal Finance.
· Restaurantele şi supermarketurile din Germania au colectat 336.000 de euro în lunile mai şi iunie 2013, prin donarea unei porţii de mâncare pentru fiecare tranzacţie şi fiecare „Like” pe Facebook.
Credit foto Dalia Khamissy