Pentru a celebra parteneriatul de lungă durată cu UEFA Champions League, Mastercard lansează un video în care protagonist este Lionel Messi, ambasadorul global al brandului. Video-ul, care a fost făcut public în premieră de Messi însuși, pe contul său de Instagram, este difuzat în mai multe regiuni la nivel global, înclusiv în Europa. Acesta este, de asemenea, disponibil pentru fani și pe www.priceless.com.
În această producție video emoționantă, realizată cu ajutorul inteligenței artificiale, fotbalistul de renume mondial, de patru ori câștigător al UEFA Champions League, privește retrospectiv la versiunea sa mai tânără, în timp ce explorează impactul semnificativ pe care fotbalul continuă să îl aibă în viața lui, amintindu-ne tuturor de pasiunea noastră colectivă pentru acest sport care ne inspiră și motivează.
„Mi-aș fi dorit să pot vorbi în realitate cu versiunea mea mai tânără, să-i ofer încredere în propria persoană, să-i spun că munca grea și toate sacrificiile își vor arăta rezultatele mai târziu și că încă practică sportul pe care îl iubește atât de mult”, a spus Lionel Messi.
„Suntem extrem de încântați să ne unim forțele cu ambasadorul nostru global, Lionel Messi, și să-i împărtășim dragostea pentru fotbal. Ne amintește cât de important e să ne urmăm pasiunea și să prioritizăm ceea ce e important pentru fiecare, un sentiment extrem de relevant în contextul actual”, spune Raja Rajamannar, Chief Marketing & Communications Officer în cadrul Mastercard. „Suntem nerăbdători să celebrăm fotbalul global în cadrul finalei UEFA Champions League de la Paris, la finalul acestei luni, și să-i aducem pe fani mai aproape de pasiunile lor.”
Potrivit studiului Mastercard „Sport Economy Index¹”, aproape 7 din 10 europeni (69%) au urmărit un meci de fotbal live în ultimul an, iar 32% au și jucat pe teren. Mai mult, jumătate dintre respondenți consideră că popularitatea acestui sport va crește și mai mult în acest an.
Inovație în marketing
Procesul de a-l reda pe tânărul Lionel Messi a fost cea mai mare provocare în realizarea acestui video. Echipa de producție a folosit o metodă nouă pentru efecte vizuale (VFX), denumită „randare neurală” (Neural Rendering). În locul clasicei metode de grafică pe computer, o „randare sintetică” (imaginea digitală finală) a fost posibilă datorită inteligenței artificiale (AI).
„Tehnologia este incredibilă”, a adăugat Messi. „Când le-am arătat familiei și prietenilor mei, nu le-a venit să creadă cum au reușit acest lucru. M-am emoționat atunci când m-am văzut interacționând cu versiunea mea mai tânără.”
Acest proces a însemnat furnizarea de date unei platforme AI cu sute de referințe ale tânărului Messi. Fotografii, conținut video și audio în diferite ipostaze ale acestuia au fost încărcate în platforma AI, alături de video-uri cu actori care seamănă cu celebrul sportiv. Platforma AI a reușit apoi să folosească conținutul pentru a genera imaginea digitală finală, iar ulterior să o integreze în cadrele în mișcare pe care le vedem în spotul TV. Este pentru prima dată când un astfel de proces VFX a fost folosit atât de natural într-o reclamă – premiera a fost coordonată de Thiago Porto, VFX Supervizor în cadrul The Mill, specialist în acest domeniu.
¹ Mastercard Sport Economy Index, Q1 2022.