Lavinia Orascu
Account Manager
NetSun Software
Telefonul mobil-accesoriul care nu ne lipseste niciodata. Se asorteaza cu orice si se poarta indiferent de anotimp, iar acum a devenit element de marketing.
Cine nu a primit vreodata mesaje pe telefonul mobil care te indeamna sa descarci anumite sonerii polifonice, sa participi la un concurs, care te anunta data scadenta a unei facturi sau ca poti beneficia de anumite reduceri ?…..
In cautarea unor modalitati noi de captare a atentiei consumatorului, cat mai precise si personalizate, oamenii de marketing si PR s-au indreptat catre un nou canal de comunicare – SMS-ul. Potrivit companiei Forrester Research marketingul prin SMS este unul dintre canalele de comunicare cu rata foarte mare de raspuns, rata de 5 ori mai mare decat marketingul prin posta sau email.
{viewonly=registered,special}Dar ce este SMS marketingul?
Un nou mijloc de a trimite un mesaj publicitar, care face parte din familia marketing-ului direct. SMS marketingul poate fi utilizat pentru castigarea de clienti noi, pentru intarirea relatiilor cu clientii existenti si prospecti sau pentru furnizarea unui serviciu clientilor.
Graffiti BBDO in parteneriat cu Mercury Research a realizat un studiu de piata care a avut ca obiect comportamentul romanilor in legatura cu telefonia mobila. Esantionul a fost alcatuit din abonati ai retelelor de telefonie mobila Orange si Connex si a fost impartit in doua grupe de varta 15-20 de ani si 30-35 de ani.
Studiul a relevat faptul ca in medie un procent de 71% dintre romanii chestionati sunt deschisi la receptionarea mesajelor promotionale primite prin intermediul telefonului mobil. Situatia este putin diferita in cazul grupei de varsta 15-20 de ani unde procentul creste la 75%.
Studiul Graffiti BBDO arata ca peste 54% dintre persoanele chestionate au primit, macar o data, un mesaj promotional pe telefonul mobil iar 27,5% dintre acestia au dat curs mesajului. Un aspect relevant al studiului pentru advertiseri este motivul pentru care cei care au primit astfel de mesaje promotionale nu au raspuns la ele: 38% dintre cei care nu au raspuns cred ca mesajul nu era interesant pentru categoria lor in timp ce 21% cred ca problema a fost lipsa de atractivitate a ofertei din mesaj.
Pentru succesul unei campanii de marketing prin SMS cei care trimit astfel de mesaje trebuie sa se concentreze pe interactivitate, stimulente si mai ales relevanta pentru client.
Exista patru tipuri importante de campanii prin SMS:
- Campanii promotionale – PUSH – Aceasta este cea mai frecventa forma de marketing mobil si se bazeaza pe construirea notorietatii companiei prin promotii sau oferte speciale pentru consumatori;
- Campanii PULL – Se bazeaza in special pe captarea atentiei consumatorilor – antrenarea acestora sa caute informatii suplimentare sau sa participle la o anumita promotie;
- Campanii CRM. Acest tip de campanie este utilizat in special pentru a mentine si dezvolta relatii cu clientii existenti si si de a crea loialitate. Acest tip de mesaj are de regula un caracter informativ, ca de ex situatia contului din banca sau poate fi un mesaj de update;
- Campanii B2E – comunicarea companiei cu angajatii poate fi utilizata pentru a prezenta anumite promotii pentru angajati, ca de exemplu programele de training si stimulare a acestora.
SMS marketingul ofera avantaje atat pentru cei care trimit sms-uri cat si pentru cei care primesc:
- canal direct de comunicare cu clientii si potentialii clienti; oamenii au telefonul mobil la ei 24 H pe zi;
- aria de acoperire extrem de mare; trimitere de mesaje oricand si oriunde;
- rapiditatea si inregistrarea mesajului – mesajul ajunge instant si este stocat in memoria telefonului, putand fi recitit de cate ori este nevoie.
- mediu de marketing relevant din punct de vedere al contextului si al timpului;
- interactivitate si rata de raspuns mare – in functie de gradul de relevanta al mesajului transmis.
- canal de comunicare potrivit pentru companiile care sunt interesat de loializarea clientilor (furnizarea unor servicii pentru clienti ca de ex reamintirea ca trebuie sa-si plateasca factura la o anumita data).
- un mediu digital rapid care permite masurarea si analiza rapida a campaniilor trimise;
- viralitatea – daca mesajul este relevant pentru un anumit segment el poate fi transmis mai departe.
Marketingul prin SMS, ca orice alta metoda de marketing direct, trebuie utilizat cu atentie pentru a nu influenta negativ opiniile destinatarilor. (ca si exemplu este SPAM-ul in email marketing). Aceste mesaje nu sunt cerute, nu sunt dorite si ii pot irita pe consumatori, de aceea companiile implicate in marketingul prin SMS nu ar trebui sa le trimita fara sa aiba, in prealabil, permisiunea acestora. Atata vreme cat exista permisiunea destinatarului telefonului mobil sa ii trimitem aceste mesaje, suntem siguri ca aceste mesaje sunt citite, spre deosebire de multe alte modalitati de transmitere a mesajului.
SMS marketingul este un canal de comunicare extrem de util, care inca nu s-a dezvoltat pe deplin si are un potential foarte ridicat mai ales in zonele de retail.
Surse: //www.rlrouse.com/blog/index.php?p=142
//www.bulksms.com/c/mark_guide.htm
NetSun ofera servicii si solutii IT pentru clientii care isi doresc o crestere a valorii competitive prin intermediul utilizarii tehnologiilor moderne.
Incepand de la strategie si proiectare pana la integrarea sistemelor, NETSUN este langa clientii sai pentru a identifica oportunitatile de crestere a veniturilor, productivitatii precum si cele de imbunatatire a relatiilor cu clientii, angajatii si partenerii de afaceri.
Domeniile de competenta ale companiei NetSun sunt dezvoltarea de aplicatii software si aplicatii web.
NetSun a dezvoltat aplicatii precum:
- eNtime – pentru gestionarea proiectelor/contractelor si aresurselor asociate;
- NetMarketing – pentru monitorizare newsletterelor si acampaniilor on-line;
- SMS Gateway- pentru trimiterea si receprionarea de mesaje SMS.{/viewonly}
{mosloadposition user10}