Exista campanii de marketing si exista fenomene de marketing.
Despre campaniile de marketing stim cu totii ca reprezinta comunicari ale unor idei prin diferite media, care presupun eforturi pe termen lung, financiare si nu numai. Ce inseamna insa fenomene de marketing? Un fenomen de marketing reprezinta un fel de campanie de marketing pentru care, in sustinerea ei, NU este nevoie de un efort financiar continuu, acesta fiind inlocuit de o alta resursa, numita “gura lumii” sau altfel spus “word-of-mouth”. Cu alte cuvinte, fenomenele de marketing implica transmiterea unui mesaj, a unei idei, de la o persoana la alta in mod voluntar. Astfel, prin intermediul unor structuri sociale deja existente, un mesaj de marketing poate fi transmis unui numar foarte mare de persoane, fara ca acest lucru sa presupuna vreun efort din partea celui care a initiat fenomenul. Din cauza modului de propagare a mesajului de marketing in cadrul unei astfel de campanii, fenomenele de marketing poarta numele generic de marketing viral.
Dupa toata teoria de mai sus, probabil ar prinde bine un exemplu. Titlul articolului, “Marketing viral Made in Romania”, vizeaza special o idee de marketing viral pe care magazinul online Zoop.ro o va pune in aplicare incepand cu data de 3 decembrie 2007. Pentru cei carora Zoop nu le spune nimic, acesta este un magazin online care vinde un singur produs pe zi, la un pret sub pretul normal al pietei.
In ce va consta campania initiata de Zoop? Incepand cu data de 3 decembrie, produsele de pe Zoop vor putea fi cumparate si cu nasturi. Nu e o pacaleala. Ceea ce Zoop numeste nasturi reprezinta de fapt bani virtuali pe care oricine ii poate castiga. Tot ce trebuie sa faca este sa transmita mai departe ideea de Zoop cu ajutorul unui link.
Pentru a nu strica surpriza, mai multe detalii despre aceasta campanie de marketing viral veti afla peste cateva zile vizitand www.zoop.ro.
{mosloadposition user10}