Material realizat de
Vasilica Farcau
CMO – Jumpeye Creative Media
PROGES este una dintre principalele companii romanesti din domeniul distributiei produselor pentru amenajari interioare cu o retea nationala de magazine specializate si flota proprie de distributie. Misiunea companiei , sintetizata in deviza « Cel mai mic pret, cea mai mare diveristate », este de a oferi clientilor gama completa de produse, consultanta in alegerea celor mai potrivite solutii de amenajare a spatiului interior, preturi speciale cuprinse in promotii periodice
Problemă
În 2005, Jumpeye a construit situl Proges, cu scopul initial de a prezenta compania si produsele oferite de aceasta. Insa mesajul Proges nu era transmis coerent si eficient, iar publicul tinta nu era unul bine definit. In termeni de vizitatori si prezenta online in motoarele de cautare, rezultatele nu reflectau fidel valorile brandului, traficul generat fiind insuficient. Acest minus era cauzat de continutul neoptimizat pentru motoarele de cautare, lipsa unei campanii de promovare a brandului online si targetul nedefinit.
{viewonly=registered,special}Situl inregistra probleme la nivelul experienţei de utilizare şi de inconsecvenţă in interfata grafica, inadecvata noii optici de marketing, precum si intarzieri in actualizarea continutului de sit. Aceste inconveniente aveau potenţialul de a deteriora relatia companiei cu clienţii sai, prin neîndeplinirea uneia dintre promisiuni – informare corecta.
Solutie
Jumpeye a recomandat o o campanie de digital marketing ce implica analiza atenta a interacţiunilor clienţilor cu situl Proges, precum şi definirea profilului publicului tinta si analiza principalilor competitori online. Datele obtinute din rapoartele de trafic au fost completate cu observatii dintr-o serie de teste cu utilizatori reali in interiorul sitului precum si in navigarea organica pe internet.
Concluziile obtinute în urma analizei au impus redesignul întregului proces de navigare a sitului ce implicau clientii si distribuitorii, precum si optimizarea prezentei online in vederea obtinerii de rezultate eficiente in motoarele de cautare.
In reproiectarea intregului proces de navigare, Jumpeye a trebuit sa tina cont de limitarile impuse de profilul clientului Proges, de obiceiurile sale in procesul decizional de cumparare, de necesitatea unei experienţe cat mai simple si mai directe a utilizatorilor, dar şi de trasmiterea unui mesaj coerent indiferent de canalul de comunicare online ales. In special a fost urmarit procesul decizional, dupa modelul procesului din viaţa reala (din magazin) pentru ca navigarea sa fie cat mai intuitiva si usor de inteles.
Odata stabilit fluxul de procese in detaliu, s-a trecut la implementarea acestuia. Aceasta a presupus crearea unei noi interfeţe a sitului www.proges.com si a unui nou mod de prezentare a produselor, incluzand fotografii si informatii detaliate. Zona de comunitate (blog) a fost integrata in meniul sitului, postandu-se articole cu sfaturi si posibilitatea de modificare si adaugare de continut de insusi utilizatorul sitului. Zonele de informare practica (Sfatul Mesterului si Idei de design) au rolul de a crea comunitate si interactiune cu brandul.
Noul site, lansat în toamna anului 2007, descrie într-un mod transparent şi credibil mesajul brandului Proges – «Cel mai mic pret, cea mai mare diversitate ». Noua experienta de utilizare este personalizata, competitiva si caracteristica, imbinand designul informaţional orientat catre client cu tonul prietenos si direct al brandului.
Dupa implementarea sitului a urmat o campanie de promovare a brandului in situri de nisa cum sunt : gaseta sporturilor, garbo si 1001case, urmate de un concurs tematic pentru copii.
Astfel campania de digital marketing a reusit sa creeze o prezenta online coerenta, uniformizarea ofertelor online cu cele offline si o consolidare a brandului Proges.{/viewonly} {mosloadposition user10}