de satisfactie a clientilor”
Marius Luican, general manager al companiei de cercetare Reveal Marketing Research, spune că studiile de satisfacție ale clienților, în special cele cu caracter continuu, trebuie să înceapă să ia în considerare aspecte complexe ale caracteristicilor pieței dar mai ales ale societății, deoarece acestea își pun în mod decisiv amprenta asupra rezultatelor finale ale studiilor.
“Nu mai cred în suficiența unui studiu de satisfacție a clienților, fără un studiu comportamental la nivel de populație. Atunci când vorbim despre un studiu de satisfacție cu caracter continuu, desfășurat în mai multe etape, este recomandabilă plasarea respondenților în contextul general al societății de la acel moment. Oamenii sunt foarte influențați de situația economică și politică existentă la momentul în care completează chestionarul, astfel că răspunsurile lor sunt direct influențabile de aceste aspecte ale realității pe care o trăiesc. Studiile noastre pentru diverși clienți au arătat acest lucru, și un bun exemplu ar fi că în perioada de agitație și stres a alegerilor din luna decembrie 2012 respondenții au prezentat un grad de satisfacție scăzut față de aceeași perioadă a anului trecut “, spune Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.
Un instrument care poate aduce o completarea solidă unui studiu de satisfacție, pentru a reda o imagine cât mai aproape de adevăr, este ConfidenceIndex, un raport complex ce măsoară nivelul actual de încredere a românilor și așteptările lor cu privire la situația economică, condițiile actuale de angajare pe piața muncii și situația economică a gospodăriei proprii. Studiul este dezvoltat de către compania Reveal Marketing Research și a fost lansat în 2012, sub egida Bucharest Forum. ConfidenceIndex este un raport lunar, ce are la bază o analiză a indicatorilor menționați anterior și oferă suplimentar informații valoroase despre percepția, atitudinea și intențiile viitoare de achiziție ale consumatorilor în diferite domenii de piață, la un moment specific în timp.
“ConfidenceIndex este un insight foarte valoros: scoate la iveală percepțiile și intenţiile de cumpărare ale consumatorilor români, în diferite domenii, spre exemplu domeniul imobiliar, auto sau al bunurilor de larg consum. Rezultalele ConfidenceIndex ar trebui corelate cu rezultatele studiului de satisfacție, pentru o oglindă fidelă a realității de pe piața de consum“, a adăugat Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.
ConfidenceIndex este realizat prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviews). Colectarea datelor se realizează pe un eșantion de 1.200 persoane, femei și bărbați, cu vârsta de peste 18 ani, eșantion reprezentativ la nivel național pentru mediul urban și rural. Studiul se desfășoară lunar, totalizând 14.400 de respondenți anual. Marja de eroare calculată este de +/- 2,84%.