Grupurile media şi companiile Gazeta Online, Intact Media Grup, Internet Corp, MediaPRO Interactiv, ProTV SA şi Realitatea-Caţavencu anunţă că au decis, de comun acord, să utilizeze, atât în relaţia cu publicul, cât şi cu clienţii şi agenţiile de publicitate, doar datele oferite de sistemul de măsurare oficială a traficului online, SATI (Studiul de Audienţă şi Trafic pe Internet), efectuat de BRAT (Biroul Român de Audit al Tirajelor). Şi Ringier România susţine iniţiativa, urmând să ia o decizie privind implementarea efectivă a acesteia în perioada următoare.
Prin urmare, SATI va fi folosit ca etalon oficial de măsurare a performanţelor de trafic ale tuturor site-urilor editate de participanţii la aceasta decizie comună, semnatarii renunţând treptat, începând de azi, la utilizarea şi invocarea oficială a altor sisteme de măsurare a traficului online.
Semnatarii sunt de acord ca decizia nu ţine de suspiciuni legate de măsurătorile efectuate cu ajutorul altor sisteme, măsurători care au fost foarte utile pentru stadiul în care s-a aflat piaţa de online până la lansarea SATI. Este vorba strict de o chestiune principială, care ţine de logica de business: traficul siteurilor din România nu poate fi măsurat oficial decât de un sistem administrat, auditat şi controlat strict de o organizaţie independentă.
Piaţa dispune, încă de la finalul anului trecut, de SATI, un instrument independent, un etalon acceptat de întreaga industrie, şi care este deţinut de organizaţia profesională a celor mai importanţi playeri media: Biroul Român de Audit al Tirajelor. SATI a fost testat, îmbunătăţit şi şi-a dovedit performanţele timp de 12 luni, fiind acum un sistem matur şi credibil.
Pentru înlăturarea oricărei rezerve legate de transparenţa rezultatelor de trafic, Departamentul Internet al BRAT a analizat şi aprobat în unanimitate, în şedinţa din 4 noiembrie 2008, propunerea depusă de Realitatea-Caţavencu, Ringier, MediaPro şi Gazeta Online ca rezultatele furnizate de SATI să fie publicate şi în ritm zilnic şi săptămânal, nu doar lunar.
Într-o declaraţie dată publicităţii astăzi, BRAT salută iniţiativa membrilor săi. "Este o decizie firească a unei pieţe ajunse la maturitate. Industria de publicitate nu poate utiliza pentru măsurarea performanţelor sale decât un sistem independent, o sursă unică şi acceptată de întreaga industrie. La fel ca şi în alte ţări cu un mediu online dezvoltat, şi în România, pentru tranzacţionarea spaţiului publicitar va fi utizat un etalon de măsură furnizat de o sursă independentă, care furnizează date corecte, credibile, comparabile pentru toţi membrii săi", a declarat Arina Ureche, Director General BRAT.
Ca urmare a deciziei adoptate astăzi, codurile tuturor celelalte sisteme de măsurare a traficului pe Internet folosite până în prezent vor fi eliminate, treptat, din paginile tuturor produselor web ale companiilor şi grupurilor media semnatare, acestea urmând să implementeze şi să facă publice în relaţiile contractuale şi oficiale numai rezultatele furnizate şi auditate de sistemul SATI.
{mosloadposition user10}