Bucureşti/Nürburgring. Podium pentru Marco Wittmann (Germania) în cel de-al cincilea weekend de cursă al sezonului DTM 2020. La comenzile Schaeffler BMW M4 DTM pentru BMW Team RMG, pilotul în vârstă de 30 de ani a încheiat cursa de sâmbătă pe locul al treilea. Duminică, în etapa a zecea a stagiunii, patru piloţi BMW DTM şi-au făcut loc în Top 10 la finalul manşei de pe varianta Gran Prix a circuitului de la Nürburgring.
Cursa 1: Wittmann a profitat de condiţiile de cursă ideale de pe varianta Grand Prix a circuitului şi a obţinut locul al treilea în partea finală a cursei, bifând astfel al 35-lea podium din cariera sa în DTM. Philipp Eng (Austria, ZF BMW M4 DTM) a încheiat al şaselea, în timp ce Timo Glock (Germania, iQOO BMW M4 DTM), Sheldon van der Linde (Africa de Sud, Shell BMW M4 DTM) şi Jonathan Aberdein (Africa de Sud, CATL BMW M4 DTM) au trecut linia de sosire pe poziţiile a şaptea, a opta, respectiv a zecea. Lucas Auer (Austria, BMW Bank M4 DTM) a ocupat locul al 12-lea.
Wittmann a fost al patrulea la finalul calificărilor, cel mai bun rezultat al său pe grila unei curse din acest sezon, dar a pierdut un loc la startul cursei. Totuşi, o performanţă consistentă şi un ritm bun i-au permis să-şi apere poziţia a cincea, înainte de a urca un loc după o manevră de depăşire îndrăzneaţă în faţa lui Mike Rockenfeller (Germania, Audi) cu 12 minute înainte de finalul cursei. În turul 27, Wittmann a profitat de o eroare de pilotaj a lui Robin Frijns (Olanda, Audi) şi a obţinut locul al treilea şi o clasare pe podium.
Eng a plecat al nouălea de pe grilă, a urcat trei locuri în faza iniţială a cursei şi a folosit şi pit stopul perfect după 27 de minute din cursă pentru a-l devansa pe Wittmann pentru o scurtă perioadă de timp. El a încheiat pe poziţia a şasea, fiind al doilea cel mai rapid pilot BMW. Glock, cel mai bine clasat reprezentant BMW în clasamentul general la începutul weekendului, a recuperat de pe locul al 12-lea, urcând cinci poziţii pe parcursul cursei.
Declaraţii după cursa de sâmbătă
Jens Marquardt (BMW Group Motorsport Director): “Felicitări lui Marco Wittmann! A continua o sesiune de calificări bună şi a făcut o cursă solidă, chiar şi cu puţin noroc. Nico Müller a fost într-o altă clasă astăzi, dar clasarea a cinci BMW în zona punctelor este un rezultat bun pentru noi. Uşor, uşor ne apropie de unde vrem să fim. Chiar şi aşa, trebuie să progresăm mai mult şi să analitzăm mai bine gestionarea ritmului.”Marco Wittmann (#11 Schaeffler BMW M4 DTM, BMW Team RMG, calificări: locul 4, cursă: locul 3): “Până acum a fost un weekend bun pentru noi. Am putut ajunge pe locul al patrulea în cursă şi cu puţin noroc am obţinut chiar un podium. Cu toate acestea, este mulţumitor să pot reveni pe podium şi să marchez puncte importante.”
Cursa 2: Din păcate, piloţii nu au putu repeta performanţa de sâmbătă când Marco Wittmann a fost pe podium. Sheldon van der Linde a fost cel mai bine clasat pilot BMW, pe locul al şaselea. Jonathan Aberdein, Wittmann şi Philipp Eng au trecut linia de sosire pe poziţiile a opta, a noua, respectiv a zecea.
Sesiunea de calificări a arătat deja cât de dificil ar fi să se obţină încă un podium pe varianta mai lungă a circuitului de la Nürburgring. În timpul cursei, van der Linde a folosit un pit stop timpuriu pentru a urca până pe locul al şaselea. Lucas Auer şi Timo Glock au încheiat pe locurile al 11-lea, respectiv al 14-lea. Robert Kubica (Polonia), de la echipa BMW de client – ART Grand Prix -, a încheiat al nouălea sesiunea de calificări, iar în cursă a fost al 12-lea. Victoria i-a revenit lui Robin Frijns (Olanda, Audi).
Weekendul următor, DTM are programate etapele a 11-a şi a 12-a, tot la Nürburgring (Germania), dar pe varianta sprint a circuitului.
Declaraţii după cursa de duminică
Jens Marquardt (BMW Group Motorsport Director): “A fost o cursă grea după o sesiune de calificări dificilă. A trebuit să muncim din greu după ce am luat startul de pe poziţii nefavorabile pe grilă. Am încercat câteva trucuri cu strategia noastră. Sheldon van der Linde s-a descurcat bine şi s-a apropiat de modelele Audi, dar este o diferenţă între a fi acolo şi a fi capabil de depăşire. Când urmăreşti adversarul, pneurile se deteriorează foarte repede. Şi Jonathan Aberdein a avut o performanţă bună în spatele lui Sheldon. Este păcat că a pierdut un loc la final după duelul cu Jamie Green. Marco Wittmann şi Philipp Eng au terminat şi ei în puncte, dar din păcate nu au avut poziţii bune pe grilă. Nu vream să ne luptăm pentru locurile 5-10, vrem să fim în disputa pentru podium, iar pentru acest lucru trebuie să reducem ecartul din calificări. Toţi piloţii BMW au fost grupaţi, dar diferenţa faţă de Audi a fost mai mare decât sâmbătă. Trebuie să înţelegem ce duce al acest lucru. Poziţia pe grilă este cea care determină cum vrie evolua în cursă. Ritmul de cursă a fost destul de bun, dar viteza pe tur nu s-a ridicat la nivelul dorit. Este un aspect pe care trebuie să-l analizăm în detaliu. Felicitări lui Robin Frijns pentru victorie!”
Sheldon van der Linde (#31 Shell BMW M4 DTM, BMW Team RBM, calificări: locul 7, cursă: locul 6): “Personal, sunt foarte mulţumit. Cred că astăzi a fost o cursă perfectă din punct de vedere tactic şi al ritmului avut. Startul nu a fost aşa bun, pentru că am pierdut două locuri, dar le-am recuperat imediat la finalul turului. Sunt mulţumit cu punctele marcate pentru locul al şaselea, ca cel mai bine clasat pilot BMW. Mulţumiri echipei. Totuşi, doare să văd trei Audi pe podium. Trebuie să fim siguri că reducem ecartul pentru că vrea să fiu din nou pe podium – şi curând.”
Clasamente generale (etapa 5/9)
Piloţi: 1. Nico Müller 205p; 2. Robin Frijns 176p; 3. René Rast 159p; 4. Loïc Duval 85p; 5. Mike Rockenfeller 79p; 6. Sheldon van der Linde 72p; 7. Timo Glock 68p; 8. Marco Wittmann 61p; 9. Jamie Green 53p; 10. Lucas Auer 36p; 11. Philipp Eng 31p; 12. Jonathan Aberdein 24p; 13. Ferdinand Habsburg 19p; 14. Harrison Newey 1p; 15. Robert Kubica 1p.
Echipe: 1. Audi Sport Team Abt Sportsline 381p; 2. Audi Sport Team Rosberg 212p; 3. Audi Sport Team Phoenix 164p; 4. BMW Team RMG 129p; 5. BMW Team RBM 103p; 6. BMW Team RMR 60p; 7. WRT Team Audi Sport 20p; 8. Orlen Team ART 1p.
Constructori: 1. Audi 690p; 2. BMW 290p.
Cum vezi DTM 2020
Cursele din Deutsche Tourenwagen Masters pot fi urmărite live pe canalul YouTube oficial al competiţiei – transmisiunile sunt disponibile cu comentariu în engleză. De asemenea, sunt disponibile mai multe camere on-board live, dar şi transmisiuni live ale sesiunilor de calificări: https://www.youtube.com/user/DTMinternational.
Ce urmează
Următoarea etapă din Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) va avea loc la 18-20 septembrie, la Nürburgring (Germania), pe varianta Sprint a circuitului.