Este a treia oară când un pilot BMW devine campionul seriei după revenirea mărcii în 2012.
Bucureşti/Hockenheim, 17 octombrie 2016. Marco Wittmann (Germania) s-a clasat al patrulea în finala sezonului DTM, după ce fusese al doilea în cursa de sâmbătă, astfel că şi-a asigurat cel de-al doilea titlul de campion al piloţilor din carieră după numai patru an de prezenţă în acestă serie.
În istoria de peste 30 de ani a DTM, numai alţi patru piloţi au reuşit să câştige mai mult de un titlu, Marco Wittmann fiind primul care obţine această performanţă pilotând un BMW. În vârstă de numai 26 de ani, Wittmann este şi cel mai tânăr pilot care reuşeşte această perfromanţă.
Campionatul German de Turisme (Deutsche Tourenwagen Masters) este una din cele mai disputate competiţii de turisme, reunind cei mai mari constructori premium la nivel mondial. În tradiţia anilor trecuţi, BMW marchează câştigarea acestui trofeu important cu lansarea unei ediţii speciale dedicate – BMW M4 Champion Edition.
Week-endul de la Hockenheim a marcat şi retragerea din campionat pentru Martin Tomczyk (Germania) şi António Félix da Costa (Portugalia). Tomczyk a câştigat un punct pentru că s-a clasat al zecelea în cursa de duminică, Félix da Costa a fost remarcabil în ambele manşe, obţinând de fiecare dată pole position şi încheind al patrulea în etapa de sâmbătă.
Prima cursă. Marco Wittmann s-a clasat pe locul al doilea în penultima cursă a sezonului DTM. Prin aceasta, el îşi mărea avansul în competiţia piloţilor, cu o singură cursă rămasă în program. Totalul său era de 194 de puncte, astfel că pilotul BMW Team RMG deţinea un avantaj de 17 puncte faţă de singurul adversar rămas în cursă, Edoardo Mortara (Italia, Audi), care se clasase al treilea. Clasarea pe podium a lui Wittmann a fost cea de-a 70-a pentru BMW de când constructorul a revenit în DTM în 2012 şi a şasea personală din sezonul 2016.
În urma lui Wittmann, António Félix da Costa a trecut linia de sosire pe poziţia a patra, cu BMW M4 DTM, după ce a pornit din pole position pentru a doua oară în cariera sa în DTM. Alţi doi piloţi BMW s-au clasat în puncte: Timo Glock (Germania) a fost al şaptelea cu Deutsche Post BMW M4 DTM, în timp ce Tom Blomqvist (Marea Britanie) a încheiat al nouălea cu Ice-Watch BMW M4 DTM. Augusto Farfus (Brazilia) a ocupat poziţia a 11-a cu Shell BMW M4 DTM. Maxime Martin (Belgia, Samsung BMW M4 DTM), Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM) şi Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M4 DTM) au venit pe locurile al 13-lea, al 14-lea, respectiv al 20-lea. Victoria i-a revenit pilotului Audi Miguel Molina (Spania).
În competiţia echipelor, BMW Team RMG ocupa locul secund, cu 268 de puncte, după 17 din totalul de 18 curse ale sezonului. BMW ocupa locul secund şi în ierarhia constructorilor, cu un total de 610 puncte.
Cursa a doua. Cursa pentru titlul piloţilor în DTM sa încheiat: noul campion DTM este Marco Wittmann, pilotul BMW Team RMG. Locul al patrulea în cursa finală a anului, desfăşurată pe Hockenheimring (Germania), a fost suficient pentru sportivul în vârstă de 26 de ani, aflat la comenzile Red Bull BMW M4 DTM, pentru a câştiga trofeul. Wittmann a avut un total de 206 puncte şi un avans de patru puncte faţă de Edoardo Mortara (Italia, Audi), care a câştigat cursa de duminică. Pornit de pe locul al cincilea al grilei, Wittmann a reuşit o nouă evoluţie perfectă pentru a-şi asigura titlul.
Wittmann este primul sportiv BMW din istorie care câştigă de două ori titlul piloţilor în DTM, după ce anterior a fost încoronat campion în 2014. Volker Strycek (Germania, 1984), Eric van de Poele (Belgia, 1987), Roberto Ravaglia (Italia, 1989) şi Bruno Spengler (Canada, 2012) au câştigat câte o dată titlul DTM pentru BMW. Anterior, nici un alt pilot nu a câştigat titlul pentru a doua oară în doar al patrulea sezon al său în Deutsche Tourenwagen Masters. Acest succes face ca Wittmann să devină unul dintre cei mai de succes piloţi din istoria DTM: doar Bernd Schneider (5) şi Klaus Ludwig (3) au câştigat mai multe titluri ale piloţilor decât el. Cel mai recent triumf al lui Wittmann face ca BMW să fi câştigat cel puţin un titlu DTM în fiecare an de la revenirea sa în campionat, în 2012, incluzând trei dintre cele cinci titluri posibile în competiţia piloţilor.
Hockenheimring a fost locul unde Wittmann a primit trofeul pentru câştigarea competiţiei piloţilor şi în 2014. De-a lungul acestui sezon, Wittmann a obţinut trei victorii, şase clasări pe podium şi trei pole positions. La vârsta de 26 de ani şi 327 de zile, el este cel mai tânăr dublu campion DTM din istoria competiţiei. În clasamentul echipelor, BMW Team RMG a încheiat sezonul pe locul al doilea, cu 290 de puncte, la 29 de puncte de echipa campioană. De asemenea, BMW a ocupa locul al doilea şi în competiţia constructorilor, cu un total de 647 de puncte.
În spatele noului campion, alte patru modele BMW M4 DTM au încheiat în puncte. Timo Glock a fost al cincilea cu Deutsche Post BMW M4 DTM, Maxime Martin a încheiat al şaselea cu Samsung BMW M4 DTM. Tom Blomqvist s-a clasat al şaptelea cu Ice-Watch BMW M4 DTM, în timp ce Martin Tomczyk a obţinut, la ultima cursă din cariera sa în DTM, un punct pentru locul al zecelea cu BMW M Performance Parts M4 DTM.
António Félix da Costa a pornit din pole position ca şi în cursa de sâmbătă, dar, după o coliziune pentru care nu a fost vinovat şi care s-a petrecut pe când era lider, a fost retrogradat în pluton. El nu a putut termina ultima sa cursă în DTM. Augusto Farfus s-a retras şi el din cursă. Bruno Spengler a ratat de puţin clasarea în puncte, fiind al 12-lea.
BMW în DTM de la revenirea în 2012
BMW a obţinut trei titluri de campion în ultimii 5 ani: Bruno Spengler (CA) în 2012 şi Marco Wittmann în 2014 şi 2016. Până atunci, au câştigat campionatul pilotând un BMW: Volker Strycek (DE) în 1984, Eric van de Poele (BE) în 1987 şi Roberto Ravaglia (IT) în 1989.
De la revenirea din 2012, BMW a câştigat cel puţin un titlu în fiecare an. În 2012 a obţinut „tripla” cu victorii în clasamentul piloţilor, constructorilor şi al echipelor. În 2013 a urmat un nou titlul al constructorilor, 2014 s-a impus la echipe şi piloţi pentru a obţine un nou titlu al constructorilor în 2015.
Astfel, de la revenire, BMW a câştigat 8 titluri dintr-un posibil de 15, mai multe ca orice alt constructor.
Din 2012, BMW a obţinut un total de 24 de victorii în cursele DTM. În acceaşi perioadă a obţinut un număr de 26 de pol positions, mai multe decât orice alt constructor.
Clasamente DTM
Piloţi: 1. Marco Wittmann 206p; 2. Edoardo Mortara 202p; 3. Jamie Green 145p; 4. Robert Wickens 124p; 5. Paul di Resta 116p; 6. Tom Blomqvist 113p; 7. Mattias Ekström 107p; 8. Maxime Martin 90p; 9. Nico Müller 88p; 10. Timo Glock 84p; 11. Gary Paffett 73p; 12. Lucas Auer 68p; 13. Miguel Molina 66p; 14. Christian Vietoris 60p; 15. Bruno Spengler 51p; 16. Augusto Farfus 44p; 17. António Félix da Costa 43p; 18. Adrien Tambay 40p; 19. Mike Rockenfeller 31p; 20. Maximilian Götz 17p; 21. Martin Tomczyk 16p; 22. Timo Scheider 13p; 23. René Rast 8p; 24. Daniel Juncadella 6p; 25. Felix Rosenqvist 5p; 26. Esteban Ocon 2p.
Echipe: 1. Audi Sport Team Abt Sportsline 319p; 2. BMW Team RMG 290p; 3. BMW Team RBM 203p; 4. Audi Sport Team Rosberg 185p; 5. Audi Sport Team Abt 154p; 6. Mercedes-AMG 133p;. 7. SILBERPFEIL Energy/UBFS invest Mercedes-AMG 130p; 8. BWT Mercedes-AMG 128p; 9. BMW Team MTEK 95p; 10. EURONICS/FREEMEN’S WORLDMercedes-AMG 80p; 11. BMW Team Schnitzer 59p; 12. Audi Sport Team Phoenix 42p.
Constructori: 1. Audi 700p; 2. BMW 647p; 3. Mercedes-Benz 471p.