Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Marco Polo CEE prezintă rezultatele studiului ”Evoluția soluțiilor de dezvoltare profesională în România”

Marco Polo CEE prezintă rezultatele studiului ”Evoluția soluțiilor de dezvoltare profesională în România”
  • Un sfert dintre români consideră dezvoltarea personală o prioritate și alocă zilnic timp pentru învățare.
  • Bugetul mediu anual pentru dezvoltare este de 1372 lei.
  • Peste 71% dintre respondenți preferă programele de învățare în domenii precum: IT, finanțe și marketing.
  • Participarea la evenimente de formare este metoda preferată de învățare, utilizată de 41% dintre angajați.

Marco Polo CEE, lider în consultanță și dezvoltare de soluții de învățare, anunță principalele rezultate ale studiului intitulat ”Evoluția soluțiilor de dezvoltare profesională în România” care examinează evoluția soluțiilor de dezvoltare personal-profesională în mediul corporate românesc la celebrarea a 10 ani de excelență al companiei.

Marco Polo CEE prezintă rezultatele studiului ”Evoluția soluțiilor de dezvoltare profesională în România”

Rezultatele studiului subliniază o tendință clară în rândul angajaților români:

  • 1 din 3 români consideră dezvoltarea personală o prioritate, alocând zilnic timp pentru învățare.
  • Bugetul mediu anual pentru dezvoltare personală este de 1372 lei.
  • Peste 71% dintre respondenți preferă să își dezvolte competențele în domenii precum IT, finance, legal, business tech și marketing, iar 64% consideră importantă dezvoltarea în zona artei și hobby-urilor.
  • În medie, fiecare român are 4.5 teme de interes pentru dezvoltare.

Care sunt metodele de învățare preferate de români

  • Participarea la evenimente de formare, utilizată de 41% dintre angajați și 56% dintre manageri.
  • Activitățile care îi scot din zona de confort sunt preferate de 23% dintre angajați și 21% dintre manageri.

Comparativ cu accesul la soluțiile de dezvoltare profesională de la primul loc de muncă, unde doar 6 din 10 angajați aveau acces, la locul de muncă actual, 8 din 10 angajați beneficiază de soluții de dezvoltare profesională.
Beneficiarii câștigători ai acestor soluții sunt din generația Millenials (80% au acces) și managerii (85%), în special cei din companii cu peste 1000 de angajați. De asemenea, companiile se adaptează la nevoile moderne de învățare, oferind un mix echilibrat între experiența practică și tehnologie.

Tendințe emergente în învățare:

  • Webinarii: Accesul la soluții bazate pe webinarii a crescut de la 9% la 28%, reflectând cererea pentru conținut expert livrat în timp real.
  • Blended learning: Interesul pentru soluțiile de blended learning s-a dublat, de la 13% la 22%.
  • Social learning: Oportunitățile de social learning au crescut de la 9% la 17%, iar accesul la platforme de online learning a crescut de la 6% la 16%.

Schimbări profunde în paradigma învățării

Cei care au avut primul loc de muncă după 2014 au experimentat o creștere semnificativă în utilizarea soluțiilor de tip blended learning, cu o creștere de 67% în utilizarea microlearning-ului și 150% în utilizarea platformelor online. Aceștia au fost martorii unei schimbări profunde în paradigma învățării, cu o scădere a metodelor tradiționale de formare, cum ar fi trainingurile în clasă (14%).

Raymond Marin, Managing Partner al Marco Polo CEE, a declarat: „Suntem martorii unor transformări fără precedent în modul în care angajații își prioritizează dezvoltarea profesională. Rezultatele acestui survey confirmă angajamentul nostru de a oferi soluții inovatoare și adaptate nevoilor actuale ale pieței. Acum apar modificări structurale în societate, unde motivația și nivelul de implicare al oamenilor devine strâns legat de sentimentul de apartenență la un scop mai mare, dincolo de profit și eficiență”.

Rezultatul este faptul că organizațiile gândesc noi modele de upskilling si re-skilling pentru angajați în timp real, iar structurile de Human Capital dezvoltă și implementează structuri și metode de învățare care cresc adaptabilitatea și agilitatea forței de muncă, pentru a face față unor modele de business în schimbare continuă.

”În Marco Polo am adoptat aceasta direcție încă de acum 5 ani, oferind soluții de blended learning și structurând procesele de dezvoltare a competențelor și abilităților sub forma călătoriilor de învățare (HPLJ – high performance learning journey) pentru că am vrut să venim în întâmpinarea clienților și partenerilor cu modele durabile și agile, ce permit o abordare personalizată fiecărui angajat.

Rezultatele studiului ne întăresc convingerea că investiția în dezvoltarea competențelor este o prioritate pentru români, când 1 din 3 alocă timp pentru învâțare. Pentru Marco Polo CEE, aceste date confirmă alinierea noastră la tendințele moderne, atât în privința formării profesionale, cât și în metodele de livrare a conținutului. Flexibilitatea și agilitatea tehnologică sunt esențiale – vedem o creștere semnificativă a soluțiilor de blended learning și a accesului la webinarii și platforme online”, a completat Raymond Marin.

În plus, numărul de soluții de învățare disponibile la locul de muncă a crescut, companiile oferind o combinație echilibrată între experiențe practice și metode tehnologice. Aceste transformări sunt în concordanță cu direcția strategică a companiei Marco Polo CEE de a furniza soluții inovatoare, care sprijină progresul constant al profesioniștilor.

Marco Polo CEE sărbătorește un deceniu pe piața din România, eveniment marcat pe 10 octombrie la Baroque Events&Garden. Cu această ocazie, compania a organizat un eveniment special intitulat „The Voyage Within” și a lansat un survey care examinează evoluția soluțiilor de dezvoltare personal-profesională în mediul corporate românesc. Principalii clienți ai Marco Polo CEE provin din industrii precum banking, telecom, servicii financiare, agricultură, servicii profesionale, retail ș.a., pentru care compania oferă programe de tipul: leadership academies, mini MBA’s, Commercial Academies, Assessment Centers, sau programe de tipul energy management, resilience, multiplier leadership, communication.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.