Arçelik, unul dintre principalii jucători din industria de electronice și electrocasnice, proprietar al Arctic, cel mai mare producător de electrocasnice din România, a organizat un maraton global de plogging (jogging și colectare a gunoiului) pentru a marca lansarea noii sale inițiative care are drept scop consolidarea culturii organizaționale.
Dezvoltat în colaborare cu angajații Arçelik, proiectul celebrează viziunea, valorile și comportamentele împărtășite de întreaga organizație, sub deviza “inspire sustainable lives in every home”.
Inițiativa a fost lansată printr-o serie de discuții și activități. Astfel, angajații Arçelik din 30 de țări au luat parte la plogging în comunitățile din care fac parte. Ploggingul combină joggingul și strângerea gunoaielor (termenul vine din suedeză, limbă în care plocka up înseamnă a ridica). Evenimentul a început la Istanbul, unde se află sediul Arçelik și a continuat non-stop timp de 24 de ore, fiind colectate peste 5000 de kilograme de deșeuri. În România, o echipă de angajați Arctic a ecologizat zona Arctic Găești – Parc Găești – Strada Oituzului, parcurgând un traseu de alergare de 8 kilometri.
Programul a inclus și un ideathon pentru a încuraja angajații să își împărtășească viziunea legată de sustenabilitate la locul de muncă. Peste 160 de persoane au participat la ideathonul organizat în 3 sesiuni, iar 12 proiecte au fost votate de către angajați pentru a trece în etapa următoare, în care un juriu va desemna proiectele câștigătoare.
„Acest demers este menit să valorifice ceea ce avem deja – angajamentul nostru legat de sustenabilitate. Am demarat o cercetare la nivel de grup pentru a aprofunda valorile și comportamentele esențiale pentru oamenii din cadrul Arçelik. A rezultat un manifest care îi provoacă să joace un rol activ în călătoria noastră culturală globală. Sunt mândră să văd că mulți dintre colegii noștri au decis să se implice în crearea viitorului Arçelik,’’ a declarat Toygan Pulat, Chief People Officer Arçelik Global.
„Sustenabilitatea este unul dintre pilonii Arçelik Global, fiind parte integrantă a modelului nostru de afaceri. Având în vedere feedbackul primit de la angajații noștri, putem spune că a devenit la fel de importantă și pentru ei. Colegii noștri sunt deciși să contribuie la un viitor sustenabil, iar noi suntem mai mult decât entuziasmați să îi sprijinim atât la locul de muncă, cât și în afara acestuia”, a subliniat Zeynep Özbil Executive Director, Global Communications Arçelik.
„Ultimii ani au însemnat o schimbare de paradigmă inclusiv la nivel organizațional. Accentul se pune tot mai mult pe valori, pe conectarea cu scopul și misiunea companiei. Arctic este o organizație în continuă transformare culturală pentru care engagementul este deosebit de important. Sunt impresionată de deschiderea și energia cu care colegii noștri din toate țările, inclusiv România, au întâmpinat această inițiativă prin care contribuie în mod substanțial la crearea unui viitor mai bun”, a afirmat Maria Tătaru, HR Director Arctic.