Constatăm că în ultima vreme Televiziunea Publică a devenit obiectul unor atacuri concertate de imagine, inclusiv cu privire la rostul şi necesitatea existenţei sale.
Tot mai multe voci din sfera politică şi nu numai şi-au făcut un punct de glorie din a cere fie reducerea finanţării de care beneficiază Televiziunea Publică, fie eliminarea unora dintre canalele sale, fie, chiar, desfiinţarea ei.
Hulită de mulţi, dar folosită de şi mai mulţi, Televiziunea Publică a fost şi casă şi şcoală pentru mulţi jurnalişti, actori, regizori, oameni de litere, oameni de cultură, oameni politici, oameni din toate categoriile sociale.
Astăzi, la 20 de ani de la căderea comunismului în România, Televiziunea Publică are nevoie din nou să fie apărată, pe de-o parte, de ignoranţa care generează în piaţa media idei cu privire la aşa-zisa inutilitate a unei televiziuni publice, iar pe de alta de atacurile unor grupuri care au interese directe în piaţa audio-vizuală.
Televiziunea Publică a fost, în momentele dure din decembrie ’89, centrul de unde a pornit reconstrucţia „noii Românii”. Atunci, mii de oameni au venit să o apere.
Astăzi, după 20 de ani, Televiziunea Publică încearcă să rămână un bastion al profesionalismului, un promotor al valorilor naţionale, al culturii şi al informării corecte.
Aşa cum în 1989 ea a fost ţinta unor atacuri de o duritate fără precedent din partea celor care nu doreau instaurarea democraţiei, acum, cei care nu văd în televiziune altceva decât o afacere au început să atace „la baionetă” televiziunea publică, revendicând sursele sale de finanţare.
În pofida acestora, vom continua să promovăm valorile autentice, valori de care este atâta nevoie în această epocă de tranziţie, vom continua să facem TELEVIZIUNE.
Publicul larg are acces prin Televiziunea Publică la sisteme de gândire şi la personalităţi recunoscute în societatea românească actuală, oferindu-i astfel reperele necesare în crearea unui sistem de valori, atât colective cât şi individuale.
În ciuda dificultăţilor financiare, Televiziunea Publică va continua să susţină informarea corectă a evenimentelor politice, teatrul, muzica de calitate, campaniile sociale şi evenimentele culturale.
Televiziunea Publică Română va continua să promoveze tinerii creatori, încercând să formeze şi să impună valori autentice.
În urma unei analize oneste, se observă că nume mari ale publicisticii audio-vizuale româneşti şi-au început cariera în Televiziunea Publică, ceea ce îndreptăţeşte afirmaţia că ea este, în esenţă, o şcoală de prestigiu în domeniu. Iar în lupta acerbă pentru audienţă, Televiziunea Publică va alege întotdeauna valoarea!
Toate acestea demonstrează caracterul unic al Televiziunii Publice şi necesitatea existenţei ei ca ultima redută împotriva manelizării, comercialului excesiv, divertismentului facil şi a prostului gust. Dacă dorim o Românie competitivă în Uniunea Europeană, avem nevoie de o societate corect informată, educată şi capabilă să îşi creeze propriul sistem de valori. La toate acestea contribuie în mod special Televiziunea Publică.
Am asistat împreună la conturarea unei pieţe puternice, competitive, a televiziunilor româneşti şi acesta este un lucru bun. Cu toţii cunoaştem fascinaţia fluxului de informaţii şi modul în care se manifestă puterea periculoasă a selecţiei între valoare şi comercial – cuprinse toate în forţa pe care o are televiziunea. În acest spaţiu este nevoie de o televiziune puternică, independentă de influnţele unor grupuri economice, capabilă să furnizeze informaţii şi valori fără cenzură. Această televiziune nu poate fi decât Televiziunea Publică
Din nefericire, Televiziunea Publică se află de câţiva ani într-un impas financiar destul de grav, încercând din răsputeri să-şi îndeplinească misiunea pentru care a fost creată şi pentru care există în prezent toate televiziunile publice europene sau de pe plan mondial – aceea de reper în informare, formare şi divertisment de calitate pentru cetăţenii unei ţări.
Cauzele sunt multiple, de la faptul că gradul de evaziune la plata taxei tv este imens, până la adoptarea unor legi care au afectat financiar direct Televiziunea Publică, la momente de management defectuos sau la evoluţii defavorabile ale pieţei media.
Televiziunea Publică rămâne o forţă şi această forţă vine de la milioanele de români care încă o îndrăgesc şi de la miile de artişti, oameni de cultură, sportivi, jurnalişti care au beneficiat şi beneficiază de sprijinul Televiziunii Române.
Considerăm că România, întreaga societate, are nevoie de o televiziune publică puternică şi credibilă, de un pilon de informare, reper pentru valorile morale şi culturale ale cetăţenilor români.
Este imperios necesar ca statul român să susţină, atât material, cât şi moral Televiziunea Publică. În acelaşi timp însă independenţa Televiziunii Române nu va putea fi asigurată dacă sursele de finanţare vor fi înclinate mai mult către stat decât către societate.
{mosloadposition user10}