– Danone lansează o aplicație de Facebook cu sfaturi personalizate de nutriţie pentru 5 tipologii de consumatori, în funcție de obiceiurile alimentare –
Mâncarea este una dintre principalele plăceri ale vieții pentru români pentru că le influențează pozitiv starea de spirit, depășind rolul funcțional de a satisface foamea – este concluzia comună a mai multor studii* realizate la cererea Danone România în ultimii ani. Românii sunt conștienți de importanța alimentației echilibrate pentru sănătate, chiar dacă nu aplică de fiecare dată principiile recomandate atunci când își construiesc dieta zilnică. Danone a dezvoltat o aplicație online cu ajutorul căreia participanții pot afla în care dintre cele 5 tipologii de consumatori propuse se încadrează. În plus, aceștia pot primi, de la un doctor, consultant în nutriție, sfaturi de bază despre cum își pot îmbunătăți alimentația zilnică cu ajutorul iaurtului.
Alegerile alimentare răspund nevoii aspiraționale a românilor de a se bucura de viață și a uita de griji, prin crearea de experiențe plăcute și îndestulătoare care întăresc emoțiile pozitive și diminuează anxietățile și stresul cotidian, după cum relevă mai multe studii despre comportamentele alimentare realizate la cererea Danone România în ultimii trei ani. Astfel, plăcerea de a mânca fără restricții ajunge să fie pentru mulți mai importantă decât echilibrul nutrițional.
Românii consumă o varietate de lactate, între care cele mai populare sunt laptele, iaurturile, brânzeturile și smântâna. Danone, lider mondial și național pe segmentul iaurturi, a fost interesat de obiceiurile de consum ale iaurtului la români. Astfel, rezultatele studiilor realizate în ultimii ani de companie arată că 1 din 2 români preferă să consume iaurt la micul dejun, în timp ce 1 din 5 alege iaurtul în timpul cinei. 1 din 4 români consumă iaurtul în una dintre pauzele de gustare de-a lungul unei zile.
În același timp, 93% dintre mame consideră iaurtul ca esențial pentru o dietă echilibrată pentru copiii lor, iar 78% dintre români consideră iaurtul esențial pentru o alimentație echilibrată. Iaurtul simplu este văzut ca un produs care susține o viață sănătoasă și o greutate echilibrată, în același timp furnizând energie și vitalitate. Iaurtul cu fructe este definit ca o plăcere fără remușcări, un produs delicios, potrivit pentru momentele în care ai nevoie să te relaxezi și să te încarci de energie, care revitalizează corpul și starea de spirit.
Totuși, în ciuda faptului că iaurtul este recunoscut ca un aliment esențial pentru alimentația zilnică, România este pe ultima poziție la nivel european din punct de vedere al consumului de iaurt. Conform statisticilor, un român consumă în medie 1 produs lactat proaspăt pe săptămână, față de francezi – 5 produse pe săptămână, bulgari – 3 produse pe săptămână și polonezi – 2 produse pe săptămână.
”Iaurtul, la fel ca laptele din care este făcut, conține proteine valoroase și calciu, alături de alte minerale și vitamine necesare pentru creștere și sănătate de-a lungul întregii vieți. În plus, iaurtul aduce în organism bacterii lactice vii, care contribuie la o bună digestie.
Studii recente arată ca o alimentație bogată în iaurt limitează acumularea în greutate pe termen lung. Și acesta este doar unul dintre beneficiile consumului de iaurt. Concentrația bună de nutrienți esențiali și aportul caloric scăzut fac din iaurt un aliat în hrănirea corectă a organismului, parte a unei alimentații echilibrate” explică Dr. Luiza Pîrvu, consultant în Diabet, Nutriție și Boli Metabolice și Oftalmologie și autor al sfaturilor de nutriție pentru cele cinci tipologii de consumatori.
Dată fiind asocierea unică de beneficii ale iaurtului pentru dieta zilnică, prin bogăția nutrițională raportată la conținutul caloric și bacteriile lactice vii care ajută digestia, Danone a dezvoltat aplicația “Tu ce tip de mâncăcios ești?” cu ajutorul căreia consumatorii pot afla în care dintre cele cinci tipologii propuse de Danone se încadrează. Fiecare profil este însoțit de sfaturi de bază pentru o nutriție echilibrată de la doctorul Luiza Pîrvu și de sugestii de iaurturi care pot să le completeze dieta zilnică. Aplicația “Tu ce tip de mâncăcios ești?” va fi activă în perioada 30 septembrie – 21 octombrie.
Cele cinci tipologii de consumatori propuse de Danone în funcție de obiceiurile alimentare cele mai răspândite sunt:
• Conștiinciosul – mereu echilibrat, nu sare peste mese, se gândește și își alege cu mare grijă mâncarea, astfel încât să aibă un meniu echilibrat care să îi asigure necesarul optim de nutrienți. Îi place iaurtul simplu, în special cel de băut, uneori îl consumă după activitățile sportive, pentru a-și reface sau menține masa musculară și a se hidrata.
• Pofticiosul – pentru el gustul este mai important decât valoarea nutrițională a alimentelor. Este impulsiv și cedează ușor tentațiilor culinare. Nu lasă nicio masă să treacă fără un desert. Îi plac iaurturile cu fructe, dar și cele savuroase, de inspirație grecească.
• Mereu la dietă – caută asiduu produse light, citește eticheta, dar pentru a vedea dacă produsele au zahăr sau îndulcitor. Iaurtul este un prieten de nădejde în alegerile alimentare.
• Norocosul – mănâncă oricând, oricât și nu are nicio problemă cu greutatea. De multe ori cumpără alimente doar de plăcere. Pentru el, mâncarea este un liant social. Încearcă toate sortimentele de iaurt, dar cel mai des consumă iaurturile cu strat generos de fructe.
• Conservatorul – îi plac mâncărurile tradiționale, gătite în casă și acceptă mai greu produsele noi. Iaurtul nu este în lista sa de priorități, dar îl consumă în combinații cu felurile de mâncare preferate (cum sunt ardeii umpluți sau sărmaluțele în foi de viță).
Utilizatorii aplicației vor putea să dea Share profilului lor pe pagina lor de Facebook și să intre într-un concurs cu premii Danone.
Cele cinci tipologii au căpătat un plus de vivacitate și umor prin ilustrațiile realizate de Claudia Ilea, masterandă la Universitatea Națională de Arte Plastice București, pe care Danone a ales-o să lucreze pe acest proiect.
* Datele folosite în acest comunicat provin din mai multe studii realizate de Danone în ultimii trei ani, între care: Studiu fundamental pentru înțelegerea rolului lactatelor proaspete în comportamentele generale de consum ale românilor, Synovate, 2011; Raport cu privire la percepția iaurturilor, 360 insights, 2014; Danone Brands Tracking, GFK, 2014; Studiu OMNIBUS 2013.
Link aplicație: https://www.facebook.com/iaurtul.Danone/app_705371869554019.