Sonae Sierra inaugurează al zecelea centru comercial din Brazilia
* O investiţie de 88 de milioane euro (260 de milioane reali brazilieni)
* Suprafaţa totală de închiriat este de 47.000 m2 din care 96% deja închiriaţi
* 227 de magazine, un teatru cu 550 de locuri şi 2.750 de locuri de parcare
* 3.000 locuri de muncă create şi 12 milioane de vizite estimate pe an
* Concept arhitectural inspirat de fauna, flora si cultura Amazonului, cu decoraţiuni constând în obiecte realizate de artişti şi artizani locali
Sonae Sierra, prin subsidiara sa Sonae Sierra Brazilia, inaugurează azi în Manaus centrul Manauara Shopping, al zecelea centru comercial din Brazilia şi al 51 –lea la nivel de portofoliu global.
Cu o suprafaţă totală închiriabilă de 47.000 m2, centrul reprezintă o investiţie de aproximativ 88 de milioane de euro şi cuprinde 227 de magazine, dintre care 12 sunt de mare dimensiune, incluzând branduri locale şi internaţionale precum C&A, Centauro, Cia Athletica, Magic Games, Marisa, Playarte, 10 cinematografe, Renner, Riachuelo, Saraiva Megastore (dispus pe o suprafaţă de 1.500 m2, primul pe care îl deschide firma în Manaus), precum şi branduri binecunoscute publicului local: precum Bemol, Dinâmica – mobilă, produse de decoraţiuni, precum şi Hightech Import, specializat în produse electronice şi calculatoare.
În total, 52 dintre magazine se lansează în Manaus. Cu aproximativ 96% din suprafaţa totală de închiriat deja contractată, Manauara Shopping prezintă un număr mare de branduri de referinţă: Adidas, Calvin Klein, Kappa, MontBlanc, Victor Hugo şi C&A, ca să amintim doar câteva. De asemenea, centrul dispune de 10 cinematografe.
O altă noutate este teatrul, cu o suprafaţă totală de 1.350 de metri pătraţi, care poate găzdui un număr de peste 550 de spectatori în format de stadion, dotat cu echipamentul de lumini şi sunet de ultimă generaţie.
“Prin această inaugurare, ne începem expansiunea internaţională, reafirmându-ne în acelaşi timp prezenţa pe piaţa din Brazilia, unde am înregistrat o creştere susţinută. De fapt, acesta este al 10-lea centru comercial din această ţară, şi avem trei alte proiecte care sunt aproape în faza de dezvoltare în Londrina, Minas Gerais şi Goiânia. Totuşi, strategia de creştere a Sonae Sierra nu se opreşte aici, iar în ultimul trimestru al acestui an urmează să inaugurăm Loop5, în Weiterstad, Germania”, declară Álvaro Portela, CEO Sonae Sierra.
Inovaţie pe piaţa din Brazilia
Manauara Shopping va crea 3.000 de locuri de muncă şi va primi 12 milioane de vizitatori anual. Pentru acest public, centrul dispune de 2.750 de locuri de parcare şi un sistem electronic modern de control al ocupării acestora, nemaivăzut până acum în Brazilia.
Proiectul arhitectural – designul aparţinând lui José Quintela da Fonseca, Responsibilul pentru Dezvoltarea Arhitecturală şi Conceptuală din Sonae Sierra, se inspiră din fauna şi flora Amazonului, preferând lumina naturală. Râurile Negro şi Solimões, cele mai importante atracţii turistice ale regiunii Manaus, reprezintă inspiraţia pentru logo-ul centrului, găsindu-se stilizate şi pe acoperişul ansamblului.
Exteriorul complexului include o zonă verde de peste 3.000 m2, unde zeci de palmieri Moriche şi doi castani dulci au fost păstraţi, şi fac acum parte din proiectul de arhitectură peisagistică al Manauara Shopping, vizibil tuturor vizitatorilor de la nivelul zonei Food Court.
În interiorul centrului pot fi admirate de asemenea lucrările unor artizani şi artişti locali.
Asociate acestui proiect sunt donaţiile de zone menite să aducă un plus de cunoaştere si cultură populaţiei, precum zona Eco Space, donată de către primărie.
Un Centru Comercial Verde
Asemeni altor proiecte dezvoltate de Sonae Sierra, Manauara Shopping se supune unor standarde extrem de riguroase impuse de Sistemul de Administrare al Mediului Înconjurător, şi a adoptat cele mai eco-eficiente soluţii pentru a obţine certificarea de mediu ISO 14001 în managementului construcţiilor.
Încă de la debutul lucrărilor de construcţie, loialitatea proiectului Manauara Shopping faţă de problema mediului s-a materializat în reciclarea materialelor folosite precum ciment şi asfalt. În timpul procesului de construcţie, 500 de mii de metri cubi de apa de ploaie au fost colectaţi, iar sistemul de colectare a apei va continua să fie utilizat în activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor, irigaţii şi sisteme salubrizare.
Centrul comercial este dotat de asemenea cu echipamente de eficienţă energetică sporită, spaţii largi cu pereţi de sticlă care permit folosirea luminii naturale şi sisteme solare de încălzire a apei în cabinele angajaţilor. Un alt element inedit al acestui proiect de dezvoltare este unei staţii de epurare proprii, care poate să trateze peste 500 de metri cubi de apa, pentru a fi refolosiţi în scopuri menajere, pentru irigarea plantelor şi la sistemul de răcire al centrului comercial.
{mosloadposition user10}