De cele mai multe ori, nu realizăm, însă trăim într-o lume în care depindem în mare măsură de alții. Sunt acele elemente ale societății moderne pe care le considerăm normale, dar care nu au fost mereu așa. Este vorba, mai presus de toate, de utilitățile obișnuite, precum apă curentă, gaze naturale sau electricitate, dar se poate merge și mai departe de atât, prin includerea pe listă a carburanților, de exemplu. Toți acești furnizori trebuie să asigure că serviciile și produsele lor sunt disponibile non-stop, încercând în același timp să lucreze într-un mod cât mai eficient, astfel încât să rămână competitivi pe o piață tot mai diversificată.
Evident, managementul orientat către oameni sau fidelizarea angajaților se aplică și în acest domeniu, dar nu sunt de ajuns în contextul provocărilor actuale. Aici intervine tehnologia, care a evoluat foarte mult de-a lungul ultimilor ani în zona de automatizare a proceselor industriale. De la furnizorii de apă potabilă, gaze naturale și electricitate sau operatorii stațiilor de epurare, până la distribuitorii de carburanți, rafinării și chiar puncte de extracție – colectarea de date din teren și analizarea lor pare a fi rețeta succesului pentru un cadru de lucru sigur și eficient.
Tehnologia folosită in aceste industii este SCADA (Supervisory control and data acquisition) și este bazată pe o multitudine de echipamente hardware, soluții de rețea și diverse interfețe, implementată cu scopul de monitoriza în detaliu mașinile și procesele.
În teorie, totul sună bine și frumos, dar în realitate, un nivel avansat de control necesită și mai mult control pentru a fi eficient. Volumele uriașe de date colectate au nevoie de servere puternice pentru stocare, administrare și procesare, iar serverele au nevoie, la rândul lor, de un management eficient pentru a opera în parametri optimi. Acesta este punctul în care, din motive care țin de acces, încep problemele.
În primul rând, trebuie precizat că mulți furnizori de utilități colectează date din mai multe locații, ceea ce face ca și serverele să fie amplasate la distanțe mari de sediul central. Asta ridică unele probleme în fața abordării clasice, care presupune acces la fața locului. Și, chiar dacă serverele s-ar afla în aceeași locație sau dacă personalul responsabil de managementul lor s-ar putea deplasa în fiecare locație în parte ori de câte ori ar fi nevoie, lucrurile tot nu ar fi simple. Odată cu tehnologizarea și automatizarea proceselor, cresc provocările din zona de securitate. Din acest motiv, cei mai stricți furnizori de utilități din lume nu permit prezența unor alte echipamente de calcul în camerele serverelor, ceea ce complică datele problemei.
Singura soluție viabilă rămâne, așadar, managementul de la distanță, care se poate dovedi, la rândul ei, problematic dacă nu se ține cont de amenințările cibernetice actuale și viitoare. Pentru astfel de situații, ATEN propune o soluție completă și 100% sigură, end-to-end.
Prin instalarea unui switch KVM over IP, precum ATEN KN4116VA, administratorii de rețea pot accesa echipamentele de la distanță, prin intermediul unei rețele separate de cea de producție. Acesta pune la dispoziție mai multe modalități de conectare: consolă directă cu un computer local, consolă USB cu un laptop, conexiune PSTN prin intermediul unui modem sau rețea de management dedicată, prin Ethernet.
Modelul poate fi integrat în soluția software de management CC2000, oferind utilizatorilor control deplin asupra echipamentelor din dotare. Mai mult decât atât, KN4116VA permite montarea în rack, ceea ce îl transformă în alegerea ideală pentru centre de date și camere de servere.
Pentru conectarea serverelor la cele 16 porturi LAN din dotarea lui KN4116VA, ATEN pune la dispoziție și adaptorul USB și DVI KA7166. Iar pentru un maximum de confort și eficiență în operare, este posibilă înlocuirea PC-urilor sau laptopurilor ca dispozitive terminale cu console ATEN KA8288. Aceasta permite conectarea unui mouse, a unei tastaturi și a două monitoare HDMI Full HD și face posibilă monitorizarea simultană a până la 64 servere, mulțumită funcției Panel Array Mode. Nu sunt neglijate nici situațiile în care se impune management la fața locului, fiind oferită o consolă cu șină și montare în rack.
Aceasta este prevăzută cu tastatură, touchpad și ecran Full HD de 18,5”, elemente ce pot funcționa independent unul față de altul. Mai mult decât atât, modelul adaugă suport pentru console externe, prin conectorii USB, DVI, VGA și HDMI.
Automatizarea operațiunilor și proceselor este tentantă pentru toate domeniile de activitate, însă alegerea soluțiilor și implementarea trebuie făcute ținând cont de toate provocările și potențialele amenințări, ori același lucru ar fi trebuit să aducă avantaje competitive ar putea avea un impact dezastruos.
Acest detaliu este și mai important pentru zona de utilități, unde furnizorii trebuie să se asigure că totul decurge în permanență perfect. Prin urmare, soluția propusă de ATEN pentru este perfect adaptată acestei piețe, întrucât, pe lângă flexibilitatea extinsă și compatibilitatea cu diverse scenarii de utilizare, asigură și cel mai bun nivel de securitate, la nivel hardware. Datorită ei, utilizatorii pot monitoriza, controla și administra procese infrastructură și echipament, fără riscuri și la un nivel de calitate ridicat.