In anii 90 exista exemple de comunicare eficienta sau, dupa caz, catastofala in situatii de criza. Unele companii au reusit performanta de a coaliza opinia publica in favoarea lor, de a-si creste cifra de afaceri si dupa aplanarea crizei, in timp ce altele s-au prabusit. BusinessWeek Romania analizeaza cele mai eficiente tactici de management al crizei si realizeaza o incursiune in modul in care au gestionat crizele prin care au trecut unele dintre cele mai mari companii din Romania.
Petrom, Rompetrol, Agricola International, Dacia sunt companii care au fost puse in situatia de a gestiona crize. Reprezentantii acestor companii descriu pentru BusinessWeek Romania etapele parcurse in gestionarea crizelor aparute si raspunsul primit de la consumatori. Specialisti in cumunicare precum Crenguta Rosu si Sorana Savu fac recomandari asupra strategiei de urmat in comunicarea de criza. Un pas extrem de important este inlaturarea potentialului conflict de interese in interior ( angajati care sa indeplineasca simultan functii de executie si control).
Petrom s-a confruntat de curand cu o situatie complexa : suspendarea autorizatiei de mediu pentru rafinaria Arpechim. Dan Pazara, director de comunicare Petrom, relateaza echipei BusinessWeek Romania strategia de management al crizei adoptata de compania sa in aceasta situatie. Una dintre tacticile aplicate si relatate de Pazara a fost comunicarea constanta cu presa.
Alaturi de criza Petrom sunt relatate strategiile din Rompetrol- arestarea lui Dinu Patriciu, Agricola International- criza gripei aviare, Dacia Renault- raportul negativ al Clubului German Auto fata de modelul Logan.
In acelasi numar puteti citi despre companiile care ofera bilete de avion low-cost spre Europa si problema garantiilor catre operatorii internationali, cresterea preturilor pe piata imobiliara a Sibiului si efectele sale precum si despre noile servicii oferite de eBay.
{mosloadposition user10}