Fondată în 2010, agenția de relații publice MakeSense PR se repoziționează ca agenție de comunicare și conținut. Începând cu anul 2015, compania își schimbă numele în MakeSense și își completează portofoliul de servicii cu expertiză în crearea de conținut și content marketing.
Printre serviciile oferite de MakeSense în prezent se numără crearea de conținut pentru canale proprii (realizare de white-paper-uri, studii de caz, newslettere etc) și terțe, managementul comunităților online și servicii tradiționale de comunicare (comunicare cu media și alți influenceri, comunicare internă, organizare de evenimente etc.).
În 2014, MakeSense a înregistrat o cifră de afaceri de 220.000 de euro, din care 83,4% fee-uri de agenție. Aproximativ 60% din cifra de afaceri a fost reprezentată de servicii de creare de conținut, implementate preponderent în campanii business to business.
“Clienții nu vor PR. Clienții vor rezultate. Aceasta este concluzia acestor primi 5 ani de MakeSense, aceasta este direcția în care acest business a crescut în cel mai natural mod cu putință: nu mai suntem doar o agenție de PR, suntem… ingineri.
Da, ingineri. Este o definiție pe care ne-a dat-o un client, într-o discuție telefonică aparent obișnuită, de-acum câțiva ani, când mi-a spus «Raluca, am un brief pentru un produs nou. Ia-i pe inginerii tăi și vino să-mi dai o mână de ajutor».
Dacă industria de comunicare are nevoie de niște ingineri (ar fi singura industrie fără ingineri, de fapt…), noi suntem aceia. Modul nostru de lucru are mai puțin glam și mai multă analiză. Mai puțină creație și mai multă precizie. Întoarcem pe toate părțile obiectivele de business ale clienților noștri până suntem siguri că ni le-am tradus corect în obiective de comunicare. Construim campanii pe care le măsurăm pas cu pas, verificând că suntem pe drumul cel bun: se mișcă produsul de pe raft, sună telefonul în recepție, se umple coșul de cumpărături online. Pentru asta completăm serviciile de PR oferite clienților noștri cu expertiză în crearea de conținut, distribuirea și monitorizarea efectelor produse de acesta”, a declarat Raluca Băilescu, Managing Partner MakeSense.
Principalele verticale de business ale agenției sunt: healthcare & pharma, IT, FMCG și financiar. Din echipa MakeSense fac parte: Raluca Băilescu (Managing Partner), Cristian Dițoiu (Chief Technologist & Partner), Oana Coman (Communication Strategist & Partner), Aura Dumitru (Communication Engineer & Partner), Alexandra Enăchescu (Chief Content Engineer), Loredana Caloian (Content Engineer) și Silviana Uța (Content Engineer).
Despre MakeSense
MakeSense este o agenție independentă de comunicare și conținut, înființată în 2010. Portofoliul de clienți al agenției cuprinde atât branduri și companii multinaționale, cât și business-uri antreprenoriale, precum: Autovit, Blue Point Call Center, Ceragon, Clotier, Essilor România, Găzduire Web, Lactacyd, LaDORNA, MediaIQ, Okazii.ro, Paranix, Pick N Dazzle, Ponderas, Metrici, Omega Pharma, R/GA Bucharest, Sameday Courier, Sarantis (brandurile B.U., C-Thru și Str8), Tradeville, Unilever (brandurile Dove și Rexona), Viile Metamorfosis ș.a.
De-a lungul timpului, MakeSense a fost de trei ori premiată cu Silver la competiția Romanian PR Award pentru campaniile: ”My Doggie Bag is a Goodie Bag” (Unilever Food Solutions & The Syndicate), ,,Lansarea lentilelor de ochelari Varilux S Series” (Essilor România & Agency Wiz) și ”One Team. One Blue Spirit” (Blue Point Call Center).